Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har lyst på et reinsdyr!

Gjest

Recommended Posts

Skrevet

Reinsdyr virker som koselige husdyr... Men kanskje sånne burde (sånn egentlig) få bo i flokk - ikke blokk?

Sus.

Skrevet

Nå finnes det jo dverg- og minivarianter av det meste - hunder, geiter, griser - kanskje noen snart burde påta seg å avle fram en stuerein?

Skrevet

Stuerein, hihihi.

Jeg vet forresten hvordan du har det Wretch, jeg ønsker meg så veldig ei ku! Skotsk høylandsfe skal det være. Men jeg kommer aldri til å få noen ku! :hmm:

Skrevet
Stuerein, hihihi.

Jeg vet forresten hvordan du har det Wretch, jeg ønsker meg så veldig ei ku! Skotsk høylandsfe skal det være. Men jeg kommer aldri til å få noen ku! :hmm:

*Mumle noe om odelsgutter som samboere, og de hyggelige tingene det medfører, som å kunne ønske seg en ku med lugg og verdens vakreste øyne i .. bursdagsgave, eller noe*

Skrevet

Hmmm...

Mumler tibake til Aya: odelsgutter... hmmm... vi har jo har ku likevel... hmm... hvorfor IKKE en sånn Highland Cattle som "kosedyr"... hmmm..... alternativet er kanskje dverg-geiter, minigriser og "prydhøns", påfulg og sånt...??

Kanskje EN liten ku med lugg og søte øyne kanskje ikke er så mye å diskutere...?

Susanne

Skrevet
Hmmm...

Mumler tibake til Aya: odelsgutter... hmmm... vi har jo har ku likevel... hmm... hvorfor IKKE en sånn Highland Cattle som "kosedyr"... hmmm..... alternativet er kanskje dverg-geiter, minigriser og "prydhøns", påfulg og sånt...??

Kanskje EN liten ku med lugg og søte øyne kanskje ikke er så mye å diskutere...?

Susanne

En eneste liten sånn en?:

scot_babycoo.jpg

Skrevet

Jeg har litt mindre ambisjoner og satser på geit en gang i fremtiden.

Den skal i utgangspunktet være i uthuset og ute men blir nok sikkert en stuegeit som hopper opp på kjøkkenbenken

og plyndrer mat :rolleyes:

Skrevet
Nå finnes det jo dverg- og minivarianter av det meste - hunder, geiter, griser - kanskje noen snart burde påta seg å avle fram en stuerein?

ja, da vil jeg ha en mini tiny teacup giraff, takk! :wub:

Skrevet
Jeg vet forresten hvordan du har det Wretch, jeg ønsker meg så veldig ei ku! Skotsk høylandsfe skal det være. Men jeg kommer aldri til å få noen ku! :wub:

De er fantastiske! :)

Er noen til salgs her i området akkurat nå...

http://folk.ntnu.no/lilliask/okse.gif

Skrevet
Stuerein, hihihi.

Jeg vet forresten hvordan du har det Wretch, jeg ønsker meg så veldig ei ku! Skotsk høylandsfe skal det være. Men jeg kommer aldri til å få noen ku! :ahappy:

Hvis det nu ikke lige skulle være en skotsk højlandsko, så kan man faktisk få miniature kødkvæg i Thailand, så dem på markedet for et par år siden da jeg selv skulle købe en tyr, troede faktisk det var en kalv, men viste si at den havde en kalv ved siden, og så flere af dem :)

De er på størrelse med Einstein.

De er fantastiske! :)

Er noen til salgs her i området akkurat nå...

http://folk.ntnu.no/lilliask/okse.gif

Så at der er nogen, der havde tilsalg på finn, men lagde ikke mærke til hvor i landet det var.

Skrevet
Hmmm...

Susanne

Jeg synes det er et rett og rimelig krav! En liten sånn en er da som å ha omtrent ingenting? Det går fint! Åh, jeg har lyst på en dverg-geit også.

Skrevet

Wretch - Det er bare å kjøre med henger bort til Kvaløya og hente noen. Eieren kan si de ble tatt av jerv og få erstatning. It's a win-win! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kattedo bør nok være utenfor rekkevidde for hunden. Og så må det jo da enten være en hundevant katt eller en kattunge, som ikke vil ha erfaring med å bli jaget. Jeg ville nok lagt en ganske nøye plan for introduksjon og sosialisering. Veldig avhengig av type og individ av hund så kan det bli utfordrende, særlig hvis hunden har noe særlig jaktinstinkt, men det er også mange hunder som jager katter ellers som tolererer huskatten.  Snakk med folk som har erfaring med å introdusere hund og katt fra før, og ha kompostgrinder tilgjengelig for å holde de adskilt til de er tilvendt, og steder der katten kan gjemme seg og klatre opp.
    • Navnet eller hvor mange stavelser bestemmer du jo selv, men to stavelser er ofte lettere for hunden å oppfatte og kjenne igjen. Generelt vil en hund respondere mye bedre på "Fido" enn "Maxmilianimus" fordi det er lettere å høre det, rett og slett.  Det finnes masse hundenavnlister på nett, så jeg ville bare søkt etter noen av de, og valgt fra nederste halvdelen av listen over populære hundenavn.
    • Hva bør man tenke på når man skal bestemme navn til hunden? Hvilke navn liker dere? Hva heter hunden deres? Trenger tips. Er det sånn at det kun må være to stavelser?
    • Hva bør man tenke på om man allerede har hund men ønsker katt? Utstyr som er kjekt å ha annet enn det som er anbefalt? Hva gjør man med innedo og hunden da skal grave? Osv. Vil være forbredt på alt.
    • Vi har faktisk nettopp betalt et gjerdefirma for å sette opp nettinggjerde rundt en del av hagen. Personlig synes jeg nettinggjerde er bra og solid, men det kan jo være andre løsninger passer bedre for andre. Byggvarehusene selger ulike typer gjerder og gjerdemoduler i tre og sånt, og kan ofte formidle håndtverkere som tar jobben. Ellers kan man søke opp og kontakte gjerdefirmaer selv. Jeg brukte MittAnbud denne gangen. Vi fikk satt opp nettinggjerde rundt hele hagen i forrige hus også, og jeg angrer ikke på det. Hvis det er praktisk gjennomførbart å gjerde inn hele tomta ville jeg gjort det, men det kommer jo litt an på hvor du vil hunden(e) skal ha tilgang og sånt. Har du mye blomsterbed eller grønnsakshage kan det være lurt å ha det separat f.eks.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...