Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har lyst på et reinsdyr!


Gjest

Recommended Posts

Skrevet

Reinsdyr virker som koselige husdyr... Men kanskje sånne burde (sånn egentlig) få bo i flokk - ikke blokk?

Sus.

Skrevet

Nå finnes det jo dverg- og minivarianter av det meste - hunder, geiter, griser - kanskje noen snart burde påta seg å avle fram en stuerein?

Skrevet

Stuerein, hihihi.

Jeg vet forresten hvordan du har det Wretch, jeg ønsker meg så veldig ei ku! Skotsk høylandsfe skal det være. Men jeg kommer aldri til å få noen ku! :hmm:

Skrevet
Stuerein, hihihi.

Jeg vet forresten hvordan du har det Wretch, jeg ønsker meg så veldig ei ku! Skotsk høylandsfe skal det være. Men jeg kommer aldri til å få noen ku! :hmm:

*Mumle noe om odelsgutter som samboere, og de hyggelige tingene det medfører, som å kunne ønske seg en ku med lugg og verdens vakreste øyne i .. bursdagsgave, eller noe*

Skrevet

Hmmm...

Mumler tibake til Aya: odelsgutter... hmmm... vi har jo har ku likevel... hmm... hvorfor IKKE en sånn Highland Cattle som "kosedyr"... hmmm..... alternativet er kanskje dverg-geiter, minigriser og "prydhøns", påfulg og sånt...??

Kanskje EN liten ku med lugg og søte øyne kanskje ikke er så mye å diskutere...?

Susanne

Skrevet
Hmmm...

Mumler tibake til Aya: odelsgutter... hmmm... vi har jo har ku likevel... hmm... hvorfor IKKE en sånn Highland Cattle som "kosedyr"... hmmm..... alternativet er kanskje dverg-geiter, minigriser og "prydhøns", påfulg og sånt...??

Kanskje EN liten ku med lugg og søte øyne kanskje ikke er så mye å diskutere...?

Susanne

En eneste liten sånn en?:

scot_babycoo.jpg

Skrevet

Jeg har litt mindre ambisjoner og satser på geit en gang i fremtiden.

Den skal i utgangspunktet være i uthuset og ute men blir nok sikkert en stuegeit som hopper opp på kjøkkenbenken

og plyndrer mat :rolleyes:

Skrevet
Nå finnes det jo dverg- og minivarianter av det meste - hunder, geiter, griser - kanskje noen snart burde påta seg å avle fram en stuerein?

ja, da vil jeg ha en mini tiny teacup giraff, takk! :wub:

Skrevet
Jeg vet forresten hvordan du har det Wretch, jeg ønsker meg så veldig ei ku! Skotsk høylandsfe skal det være. Men jeg kommer aldri til å få noen ku! :wub:

De er fantastiske! :)

Er noen til salgs her i området akkurat nå...

http://folk.ntnu.no/lilliask/okse.gif

Skrevet
Stuerein, hihihi.

Jeg vet forresten hvordan du har det Wretch, jeg ønsker meg så veldig ei ku! Skotsk høylandsfe skal det være. Men jeg kommer aldri til å få noen ku! :ahappy:

Hvis det nu ikke lige skulle være en skotsk højlandsko, så kan man faktisk få miniature kødkvæg i Thailand, så dem på markedet for et par år siden da jeg selv skulle købe en tyr, troede faktisk det var en kalv, men viste si at den havde en kalv ved siden, og så flere af dem :)

De er på størrelse med Einstein.

De er fantastiske! :)

Er noen til salgs her i området akkurat nå...

http://folk.ntnu.no/lilliask/okse.gif

Så at der er nogen, der havde tilsalg på finn, men lagde ikke mærke til hvor i landet det var.

Skrevet
Hmmm...

Mumler tibake til Aya: odelsgutter... hmmm... vi har jo har ku likevel... hmm... hvorfor IKKE en sånn Highland Cattle som "kosedyr"... hmmm..... alternativet er kanskje dverg-geiter, minigriser og "prydhøns", påfulg og sånt...??

Kanskje EN liten ku med lugg og søte øyne kanskje ikke er så mye å diskutere...?

Susanne

Jeg synes det er et rett og rimelig krav! En liten sånn en er da som å ha omtrent ingenting? Det går fint! Åh, jeg har lyst på en dverg-geit også.

Skrevet

Wretch - Det er bare å kjøre med henger bort til Kvaløya og hente noen. Eieren kan si de ble tatt av jerv og få erstatning. It's a win-win! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...