Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har lyst på et reinsdyr!

Gjest

Recommended Posts

Skrevet

Reinsdyr virker som koselige husdyr... Men kanskje sånne burde (sånn egentlig) få bo i flokk - ikke blokk?

Sus.

Skrevet

Nå finnes det jo dverg- og minivarianter av det meste - hunder, geiter, griser - kanskje noen snart burde påta seg å avle fram en stuerein?

Skrevet

Stuerein, hihihi.

Jeg vet forresten hvordan du har det Wretch, jeg ønsker meg så veldig ei ku! Skotsk høylandsfe skal det være. Men jeg kommer aldri til å få noen ku! :hmm:

Skrevet
Stuerein, hihihi.

Jeg vet forresten hvordan du har det Wretch, jeg ønsker meg så veldig ei ku! Skotsk høylandsfe skal det være. Men jeg kommer aldri til å få noen ku! :hmm:

*Mumle noe om odelsgutter som samboere, og de hyggelige tingene det medfører, som å kunne ønske seg en ku med lugg og verdens vakreste øyne i .. bursdagsgave, eller noe*

Skrevet

Hmmm...

Mumler tibake til Aya: odelsgutter... hmmm... vi har jo har ku likevel... hmm... hvorfor IKKE en sånn Highland Cattle som "kosedyr"... hmmm..... alternativet er kanskje dverg-geiter, minigriser og "prydhøns", påfulg og sånt...??

Kanskje EN liten ku med lugg og søte øyne kanskje ikke er så mye å diskutere...?

Susanne

Skrevet
Hmmm...

Mumler tibake til Aya: odelsgutter... hmmm... vi har jo har ku likevel... hmm... hvorfor IKKE en sånn Highland Cattle som "kosedyr"... hmmm..... alternativet er kanskje dverg-geiter, minigriser og "prydhøns", påfulg og sånt...??

Kanskje EN liten ku med lugg og søte øyne kanskje ikke er så mye å diskutere...?

Susanne

En eneste liten sånn en?:

scot_babycoo.jpg

Skrevet

Jeg har litt mindre ambisjoner og satser på geit en gang i fremtiden.

Den skal i utgangspunktet være i uthuset og ute men blir nok sikkert en stuegeit som hopper opp på kjøkkenbenken

og plyndrer mat :rolleyes:

Skrevet
Nå finnes det jo dverg- og minivarianter av det meste - hunder, geiter, griser - kanskje noen snart burde påta seg å avle fram en stuerein?

ja, da vil jeg ha en mini tiny teacup giraff, takk! :wub:

Skrevet
Jeg vet forresten hvordan du har det Wretch, jeg ønsker meg så veldig ei ku! Skotsk høylandsfe skal det være. Men jeg kommer aldri til å få noen ku! :wub:

De er fantastiske! :)

Er noen til salgs her i området akkurat nå...

http://folk.ntnu.no/lilliask/okse.gif

Skrevet
Stuerein, hihihi.

Jeg vet forresten hvordan du har det Wretch, jeg ønsker meg så veldig ei ku! Skotsk høylandsfe skal det være. Men jeg kommer aldri til å få noen ku! :ahappy:

Hvis det nu ikke lige skulle være en skotsk højlandsko, så kan man faktisk få miniature kødkvæg i Thailand, så dem på markedet for et par år siden da jeg selv skulle købe en tyr, troede faktisk det var en kalv, men viste si at den havde en kalv ved siden, og så flere af dem :)

De er på størrelse med Einstein.

De er fantastiske! :)

Er noen til salgs her i området akkurat nå...

http://folk.ntnu.no/lilliask/okse.gif

Så at der er nogen, der havde tilsalg på finn, men lagde ikke mærke til hvor i landet det var.

Skrevet
Hmmm...

Susanne

Jeg synes det er et rett og rimelig krav! En liten sånn en er da som å ha omtrent ingenting? Det går fint! Åh, jeg har lyst på en dverg-geit også.

Skrevet

Wretch - Det er bare å kjøre med henger bort til Kvaløya og hente noen. Eieren kan si de ble tatt av jerv og få erstatning. It's a win-win! :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...