Jump to content
Hundesonen.no

Jeg har lyst på et reinsdyr!

Guest

Recommended Posts

Stuerein, hihihi.

Jeg vet forresten hvordan du har det Wretch, jeg ønsker meg så veldig ei ku! Skotsk høylandsfe skal det være. Men jeg kommer aldri til å få noen ku! :hmm:

*Mumle noe om odelsgutter som samboere, og de hyggelige tingene det medfører, som å kunne ønske seg en ku med lugg og verdens vakreste øyne i .. bursdagsgave, eller noe*

Hmmm...

Mumler tibake til Aya: odelsgutter... hmmm... vi har jo har ku likevel... hmm... hvorfor IKKE en sånn Highland Cattle som "kosedyr"... hmmm..... alternativet er kanskje dverg-geiter, minigriser og "prydhøns", påfulg og sånt...??

Kanskje EN liten ku med lugg og søte øyne kanskje ikke er så mye å diskutere...?

Susanne

Hmmm...

Mumler tibake til Aya: odelsgutter... hmmm... vi har jo har ku likevel... hmm... hvorfor IKKE en sånn Highland Cattle som "kosedyr"... hmmm..... alternativet er kanskje dverg-geiter, minigriser og "prydhøns", påfulg og sånt...??

Kanskje EN liten ku med lugg og søte øyne kanskje ikke er så mye å diskutere...?

Susanne

En eneste liten sånn en?:

scot_babycoo.jpg

Jeg har litt mindre ambisjoner og satser på geit en gang i fremtiden.

Den skal i utgangspunktet være i uthuset og ute men blir nok sikkert en stuegeit som hopper opp på kjøkkenbenken

og plyndrer mat :rolleyes:

Nå finnes det jo dverg- og minivarianter av det meste - hunder, geiter, griser - kanskje noen snart burde påta seg å avle fram en stuerein?

ja, da vil jeg ha en mini tiny teacup giraff, takk! :wub:

Stuerein, hihihi.

Jeg vet forresten hvordan du har det Wretch, jeg ønsker meg så veldig ei ku! Skotsk høylandsfe skal det være. Men jeg kommer aldri til å få noen ku! :ahappy:

Hvis det nu ikke lige skulle være en skotsk højlandsko, så kan man faktisk få miniature kødkvæg i Thailand, så dem på markedet for et par år siden da jeg selv skulle købe en tyr, troede faktisk det var en kalv, men viste si at den havde en kalv ved siden, og så flere af dem :)

De er på størrelse med Einstein.

De er fantastiske! :)

Er noen til salgs her i området akkurat nå...

http://folk.ntnu.no/lilliask/okse.gif

Så at der er nogen, der havde tilsalg på finn, men lagde ikke mærke til hvor i landet det var.

Hmmm...

Susanne

Jeg synes det er et rett og rimelig krav! En liten sånn en er da som å ha omtrent ingenting? Det går fint! Åh, jeg har lyst på en dverg-geit også.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Synes jo det med en ny hund var en god ide, hvertfall med at de kan også være med.  Min har ingen hemninger her heller, så jeg må sette begrensninger- det driter ho hardt i.. Vi driver med nosework, men er ikke det beste miljøet her nede.. Synes også det er rart å ha gammel hund, det er mange begrensninger- men mye herlig også..
    • Ja, og stresser. Det er jo så mye som ikke er klart....
    • Åå så søt 🥰 Teller du ned dagene nå?
    • Det høres ut som en veldig fin ordning  Min senior kan ikke gå så lange turer lengre pga. en dårlig skulder, men samtidig har hun bare ett gir, og det går i hundre hver eneste tur. Så jeg må begrense henne veldig for at den skuldra ikke skal bli enda verre. Hun er jo en liten hund så jeg hadde håpet på å kunnen gå turer med henne i sekk, men det var hun i hvert fall ikke interessert i 🙈 Hun har også blitt fullstendig hemningsløs på sine gamle dager (et snev av demens?), så hvis jeg ikke følger med på henne hele tiden driver hun med de mest utrolige akrobatiske påfunn (som å kaste seg ned trappa), så her er det selvmordsforebygging på daglig basis... Heldigvis har vi Nosework da, som hun elsker. Det er virkelig en fantastisk aktivitet for gamle hunder, og ettersom, det er uoffisielt kan vi konkurrere selv om hun går på medisiner. Til helga skal vi på kurs i Nosework, og i juli er vi påmelding Nord-Norges første Nosework-konkurranse  Så helt dødt er det ikke her, men savner det livet vi hadde før utrolig mye. Dette er første gang jeg har gammel hund, så jeg er nok litt i sjokk over hvor begrensende det faktisk er.  Ellers luftet jeg så smått tanken på å kjøpe ny hund som kan bo hos min mor inntil videre, og hun var ikke helt fremmed for det. Den eneste innvendingen var "men hva gjør vi når jeg skal reise bort?" 😅 Hun og samboeren har hatt hund i "alle år", men nå som pensjonister ønsker de et litt friere liv uten hund. Men en hund som kan bo der, samtidig som jeg har det meste an ansvaret ellers, er kanskje ikke en helt fjern idé? 🤔
    • Hilse på Izuba. Henter i juni.)  
  • Nylig opprettede emner

• Create New...