Gå til innhold
Hundesonen.no

Fineste/mest sjarmerende rase

Ricco

Recommended Posts

Jeg synes Lone´s Arn bare lyser opp av selvtillit og glede! Han er skjønn. Og PsychoLynx Bridie *sukk* De er jo også små sjarmiser, og de mangler ikke et vakkert utseende heller.

Hehe, så hyggelig at du synes det :hmm::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen rase liker jeg jo, og det er da ennå godt :P

Ellers synes jeg disse rasene er helt fantastisk nydelige:

- Dobermann (jeg har alltid hatt lyst på en Dobermann, spesielt Calina sin Diezel :P)

- Afghansk mynde (de er bare helt fantastiske...)

- Bearded Collie (ble så sjarmert av gutta til Susanne, at jeg virkelig har fått øynene opp for rasen)

- Storpuddel (en storpuddel i moderat utstillingsklipp er utrolig flott, spesielt i fargen aprikos)

- +++

:hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labradoren er ikke vakker, men utrolig sjarmerende :P De er rare, søte og morsomme. Absolutt mest sjarmerende rase synes jeg. Aussien er jo også helt nydelig! Jeg synes Lone´s Arn bare lyser opp av selvtillit og glede! Han er skjønn. Og PsychoLynx Bridie *sukk* De er jo også små sjarmiser, og de mangler ikke et vakkert utseende heller. Berger de pyrenees a face rase er også helt utrolig vakker.

Men salukien er liksom vakker VAKKER.

Klarer ikke helt bestemme meg jeg...Cattle Dogen er jo også bare nydelig. *sukk*

Jeg er ikke den eneste som er forelsket i Arn skjønner jeg :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnheten til Arn ligger til familien, det har Lone også sagt, så det så! :hmm: (for de som ikke skjønner bæra så er My og Arn halvsøsken.)

Jeg syns verdens mest sjarmerende rase er Aussien, kanskje ikke så overraskende.. My og jeg var nettopp og traff et herlig eksemplar fra Aussiegården for litt siden. Hun var glad, behersket og leken! Og ikke minst var hun kjempe snill med My. Litt stor i mine øyne i forhold til hvor stor jeg syns en aussie skal være men hva har vel det å si. Det er ikke min hund :P

Men altså, det sjarmerende med en aussie er den: "hva kan vi finne på nå?"-holdningen, og gleden når man gir dem noe å gjøre sammen med deg.. Og ikke minst galskapen.. Og det at de er så enkle å belønne. Det at de alltid viser hvor glade de er i livet sitt... :P

Og My er såklart den fineste!

7mars002-1-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er jo så mange hunder som har vunnet mitt hjerte, for å si det på en flåsete måte.. :rolleyes:

Først; min egen rase selvsagt; engelsk springer spaniel, ellers er alt i tilfeldig rekkefølge:

Borzoi - nydelige avbalanserte vesen med rå fart og ynde

Irsk setter - sjarmerende og vakker

Vorsteh - real og morsom, sånn innerst inne

Bichon Friseè (rett staving?) - deilig pels jeg bare får lyst til å kosemose på

Cairn terrier - livlige og lekne krabater som kan å koble av

Saluki - har bare sett på bilder, men de ser veldig elegante ut

Cocker spaniel (liver roan & tan) - søte, det fins ingen hunder som er søtere enn dette

Field spaniel (gjerne brun&tan) - spesielle

Riesenschnauser - energi i stor forpakning

Doberman (gjerne brun) - avbalanserte og nøye beregnende hoppedyr

Brune border collier - den fargen, altså.. sukk..

Shiba - særinger!

Og sikkert mange flere også som jeg ikke kommer på i farten, dette var jo så alt for få! :hmm:

Edit: kelpie - sukk, de minner meg om Casper, og hadde jeg kjent rasen bedre hadde den nok vært med i vurderingen til ny hund neste gang (tror jeg, jeg kjenner jo ikke rasen godt nok til det.. :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker staffen(har besilt valp,våren 2009),amstaff,pittbull,og ikke minst boerboelen min,den bare bare elsker jeg :) og aussie kunne jeg godt ha tenkt meg en gang,men tror ikke jeg har kunskap eller energi nok til å kunne ha en slik type hund :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da helt klart at chihuahua er den vakreste :)

Men altså, det er så mange andre pene hunderaser der ute også, blir jo helt syk av og til, vil liksom ut og kjøpe en av hver :wub: men det går jo ikke..

CC naken er nydelige. Dalmatiner er så vakre, da jeg var liten var jeg knallsikker på at jeg skulle ha dalmatiner, men kroppen ville det annerledes. Men når jeg blir frisk :)

Pommer er kjempeflotte, nydelige hårballer. Kelpien er en rase jeg har stor sansen for. Aussie og BC også, smelter helt når jeg ser de herlige blikkene. Mopsen er spesiell, og kjempefin. Whippet, jeg liker mynder, og whippet er kjempestilige. Borzoi også, vakre, men i helt feil (stor) klasse for min del, dessverre.. Kunne ramset opp flere, men er disse som ligger høyest.. Min kjære liker så godt berner sennen, deilige bamser. Men har fått ham til å innse at de gjerne krever litt mer enn han kan tilby enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alt for mange hunderaser er sjarmerende , men de som er enda mer sjarmerende enn de andre rasene jeg liker er Border Collie, Aussie, Langhåret Collie og Finsk Lapphund :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om verdens mest sjarmerende rase er vel det udiskutablet, vel? Omtrent samtlige som på et eller annet tidspunkt har blitt godt kjent med en BASENJI kan underskrive på at mer sjarmerende, vakker, sær og morsom rase finner du ikke. Og kan noen påberope seg at de ikke ville blitt sjarmert av en Basenji som kommer mot deg med helekopter-krøll-visp på halen mens den lager skikkelig trutmunn og enten "gurgler" eller jodler fordi den er så glad for å se deg??

Her snakker man utspekulert til klospissene:

(Bildespam)

Centa_E_litter_week7_evidence3.jpg

Centa_E_litter_week8_end2.jpg

Centa_E_litter_week55_Peetu_egg_den.jpg

centa004.jpg

Enlitenbasenji-lur.jpg

EchoInABox020.jpg

Oh, ja.... Også er de ikke så værst pene heller :wub:

Vare_hunder_dinari_running_leto_mar.jpg

bella_8_year3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det snakk om verdens mest sjarmerende rase er vel det udiskutablet, vel? Omtrent samtlige som på et eller annet tidspunkt har blitt godt kjent med en BASENJI kan underskrive på at mer sjarmerende, vakker, sær og morsom rase finner du ikke. Og kan noen påberope seg at de ikke ville blitt sjarmert av en Basenji som kommer mot deg med helekopter-krøll-visp på halen mens den lager skikkelig trutmunn og enten "gurgler" eller jodler fordi den er så glad for å se deg??

Her snakker man utspekulert til klospissene:

(Bildespam)

Centa_E_litter_week7_evidence3.jpg

Centa_E_litter_week8_end2.jpg

Centa_E_litter_week55_Peetu_egg_den.jpg

centa004.jpg

Enlitenbasenji-lur.jpg

EchoInABox020.jpg

Oh, ja.... Også er de ikke så værst pene heller :)

Vare_hunder_dinari_running_leto_mar.jpg

bella_8_year3.jpg

Er det noen som lurer på sjarmen til vår herlig rase etter å ha sett disse bildene??? :wub::)

Eller når Tasha har stjålet noe fra bordet og jeg sier fy, da kommer hun med helikopter-hjulvispen, og den lyden som Yodel kaller "gurglende", ørene bakover, setter seg ned og tramper med frambeina! Verdens mest uskyldige da..................det ender jo med at mammaen blir sjarmert for hundretusende gang, såklart..

En Basenji må oppleves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da ble det CT i går, og alt gikk fint mtp. hjertet. Bildene viser at det ikke er blokkert spyttkjertel, men kreft.
    • Jeg blir dårlig av å lese om den adferden der. ..fra eieren, altså. Idiot. Sånne som det der er årsaken til at jeg har vurdert svi av altfor mye penger på å skaffe meg formell kompetanse som hundetrener - for å ha noe konkret å skilte med i sånne tilfeller som det der - fordi jeg er en spinkel og feminint utseende kvinne som fremmede menn stort sett ALDRI respekterer som et intelligent og kompetent vesen, med mindre de tror det hjelper dem komme ned i buksa på meg, men jeg kom til at sånne aldri kommer til å høre på noen som meg uansett, fordi de har sett DogDaddy på YouTube, eller: "Familien min drev oppdrett av schæfer på 80-tallet, så jeg KAN hund, lille venn." 
    • Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...