Gå til innhold
Hundesonen.no

Styggeste hunderase?

Car00line

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

OT:

Ååå! Det blander jeg alltid sammen..! :ahappy: Kommer aldri til å lære meg det der, altså..

hehe tenk konveks vokser, altså blir den større utover på midten istedenfor mindre/lavere på midten som de konkave er :). Konvekse linser eller snuter vokser utover på midten... min lille huskeregel :rolleyes: Hehe at de ikke kan lage merfornuftige ord på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 214
  • Created
  • Siste svar
OT:

hehe tenk konveks vokser, altså blir den større utover på midten istedenfor mindre/lavere på midten som de konkave er :ahappy:. Konvekse linser eller snuter vokser utover på midten... min lille huskeregel :rolleyes: Hehe at de ikke kan lage merfornuftige ord på ting.

nettop, og konkAV, av... mindre liksom.. tenker hodet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe tenk konveks vokser, altså blir den større utover på midten istedenfor mindre/lavere på midten som de konkave er :) . Konvekse linser eller snuter vokser utover på midten... min lille huskeregel :rolleyes: Hehe at de ikke kan lage merfornuftige ord på ting.

nettop, og konkAV, av... mindre liksom.. tenker hodet mitt.

Hmm.. jeg hadde en egen liten huskeregel for det, der konkAv var en snute "bøyd oppover", som en A. Og KonVeks nedover, bortsett fra at det var motsatt, haha.. den var skikkelig dårlig! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
Tja, den var ikke så enkel å svare på! Jeg liker de aller fleste hunderaser, selv om det nok er noen jeg ikke ville hatt selv da. Men jeg synes kanskje at Engelsk Bulldogg er lite pen. Er heller ikke veldig begeistret for utseende til Bullterrien.

Men kjenner du noen som har slike raser da?

Jeg var ikke begeistret for flatsnutede hunder, helt svigerinnen min fikk seg Boxer, ei nydelig lita boxertispe. Deretter ble jeg kjent med ei lita boston terrier - og da var det gjort. Nå venter jeg på min egen lille mopsehann.

Bulldogen er en sjarmerende rase. Bullterrieren er jeg enda skeptisk til - fordi jeg ikke kjenner noen.

Mops

Fransk bulldog

Boston Terrier

Griffon

Bull Terrier

Kerry Blue Terrier

Affenpincher

Bulldog

Boxer

Synes ikke de er direkte stygge, bare mindre pene...

<_< Mops? Boston Terrier? Boxer? Fransk Bulldog? *snufs* De er jo så himla snille og skjønne vesener. Men ja, er man vant til en a4 hund, så er det forståelig. Disse hunderasene er jo på en måte designerraser. Fransk B. og BT er nesten avlet i stykker. Bt'er kan ikke få valper uten keisersnitt.

*Dobbelpost, mod Anette*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har jo et poeng der! Blir man godt kjendt med diverse raser synes man jo ofte at de er veldig fine også. Jeg kjenner ingen som har Engelsk Bulldog, og heller ikke Bullterrier. Men jeg synes bare det er så fælt at Engelsk Bulldog ser ut som om den har store pusteproblemer! Jeg er stort sett ikke så begeistret for raser som har et eller annet "problem" ! :)

Bullterrieren liker jeg ikke hodeformen på, men hadde jeg blitt kjent med en hadde jeg kanskje forandret mening! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*klippe*

<_< Mops? Boston Terrier? Boxer? Fransk Bulldog? *snufs* De er jo så himla snille og skjønne vesener. Men ja, er man vant til en a4 hund, så er det forståelig. Disse hunderasene er jo på en måte designerraser. Fransk B. og BT er nesten avlet i stykker. Bt'er kan ikke få valper uten keisersnitt.

*Dobbelpost, mod Anette*

Ja - hunder med "inntrykt snute" generelt.

Bra folk har forskjellig smak sier jeg bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. jeg kan ikke si jeg syntes noen er "stygge/mindrepene"

ulike raser har vær sin sjarm hihi

men må si jeg ble litt redd da jeg så en ganske stor meksikansk naken hund på utstilling hehe aldri sett at de finnes i forskjelige størlser hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjenner du noen som har slike raser da?

Jeg var ikke begeistret for flatsnutede hunder, helt svigerinnen min fikk seg Boxer, ei nydelig lita boxertispe. Deretter ble jeg kjent med ei lita boston terrier - og da var det gjort. Nå venter jeg på min egen lille mopsehann.

Bulldogen er en sjarmerende rase. Bullterrieren er jeg enda skeptisk til - fordi jeg ikke kjenner noen.

*Dobbelpost, mod Anette*

Hvis BT betyr Boston terrier tar du feil med keisersnitt. Vet om Mange som føder selv. Og ja blitt en del kull. Men velger du en seriøs oppdretter som har drevet en del med rasen så får du en frisk og fin hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at noen syns min egen rase, Clumber er ganske stygg, og det må jeg egentlig si meg ganske enig i :D Altså, selv om jeg syns Walter-slevedyr er bare gooo, så ser jeg jo at det er korte ben og lang rygg og slafs og slev, liksom, og ikke en hund som lyser av eleganse og skjønnhet :)

Det er mange raser jeg ikke syns ser pene eller "riktige" ut, sånn som bedlington terrier, mops, bulldog, staffer, de tynneste myndene og de høyeste belgerne og slikt, men jeg har endt opp med å bli sjarmert hver gang jeg har møtt en av de, og da blir de bare penere og penere. Nå ser de fleste jammen meg pene ut på bilder, også ;)

Når man har en litt udde rase, blir man vant til å få høre endel kommentarer, og det er bare sånn det er, liksom. Smaken er forskjellig, og takk og lov at det fins en hunderase for enhver smak utseendemessig. Det at utseende påvirker helsen, blir en annen diskusjon, synes jeg, det bør selvsagt avles med funksjon foran utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mops? Boston Terrier? Boxer? Fransk Bulldog? *snufs* De er jo så himla snille og skjønne vesener. Men ja, er man vant til en a4 hund, så er det forståelig. Disse hunderasene er jo på en måte designerraser. Fransk B. og BT er nesten avlet i stykker. Bt'er kan ikke få valper uten keisersnitt.

Hvis BT er Boston Terrier så er det ikke lengre noe fakta, i dag føder de fleste Boston selv så hvis det er det du kaller " avlet i stykker" syns jeg du er laaaaaaaaaaangt ute på viddene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, jeg har brukt silver shade-dekken til hest om sommeren, og min erfaring er positiv. Materialet reflekterer sollys godt og bidrar til å holde hesten kjøligere, spesielt på veldig varme dager. Det gir også en viss beskyttelse mot insekter, selv om det ikke erstatter et eget fluedekken. Det er viktig å velge riktig størrelse og sikre at det sitter godt, slik at det ikke gnager. Jeg opplevde at hesten virket mer komfortabel, særlig under opphold på beite i solsteiken.
    • Lyden av ordet diary..  Vurderte i går å oppdatere om suksessen med ris, havregrøt, gulrot og brokkoli mos, ren kyllingfilet og egg, med en gradvis reintrodusering av tørrfor. Etter 2x kakao kunstverk av perfekt konsistens, som bare var å plukke fra gresset uten any smear, så det ut som en suksess, og Ede fikk V&H blandet med litt gulrotmos til kvelds. I morges viste det seg at jeg var litt snar med å trekke konklusjoner i går, og min vurderingsevne før morgenkaffe er heller ikke noe å skryte av. Det første som kom ut var fint, så jeg avfeide den siste klatten med softis som ingenting. ..og jeg glemte å tenke på at Ede ikke har fått intimbarbering på en stund. Rævskjegget hadde rukket gro nok til å kunne forveksles med ansiktet på en nykonvertert islamist, noe jeg smertelig ble gjort oppmerksom på da jeg noen timer senere måtte tørke stumpen hans fra en ladning med viskositet lik brun kjøttkakesaus ved 278°K. Det som først så ut som en grei tørkejobb viste seg å være det verste tilfellet av danglebær jeg ikke har hørt om før. Ord kan vanskelig beskrive den følgende halvtimen.  Det ble tørket og vasket og lugget i det nyanlagte talibanskjegget uten antydning til å nærme seg måloppnåelse. Ede begynte bli sår i stumpen og protesterte mot behandlingen, men forstod alvoret i situasjonen og samarbeidet tålmodig for å la meg prøve fikse problemet med dobbel effileringssaks, noe som heller ikke var noen quick fix. Vurderer begynne kalle ham Harald nå, etter Harald Hårfagre. Etter at effileringssaksen hadde gjort hva den kunne, så var det fortsatt en absurd mengde småsmuler av brun sement stuck i fløyelen rundt kaviarstjerna på den heltemodige pompen. Å finne frem sjampoen hadde liknende effekt på Ede som på røverne i Kardemommeby. Den heltemodige roen og tålmodigheten slo over i engstelse og han ville ikke samarbeide mer. Fordi han er hjernevasket fra barnsben til å forbinde dusjen med mat, så gikk han allikevel med på å la meg lukke døren bak ham, i håp om lysere tider, men forstod han var fanget i en felle øyeblikket etter, da jeg skrudde på dusjen uten at det luktet mat der inne. Ikke tale om at han ville gå med på det der. Han er for stor til å kunne tvinges nå, så å få den stumpen der inn over kantene på dusjsonen var det bare å glemme. Løsningen ble å massere inn sjampoen midt på gulvet og omstendelig vaske den ut igjen med vaskekluter og håndklær i flertall, mens han benyttet anledningen til å styrketrene muskulaturen rundt halefestet for å være bedre rustet til fremtidige konflikter av samme art.  Da det begynte vibrere truende i halsbåndet var jobben heldigvis gjort.  Nå som veslefjeset er rent og pent og utenfor PSTs søkelys, så er neste oppgave på tapetet å overbevise Harald om at det å stå stille med halen hevet mens jeg romsterer rundt analåpningen hans med en oppladbar, vibrerende, rosa plastdings er nødvendig for å gjøre neste tømming av belgen til en mindre traumatisk opplevelse for oss begge. ..med gulrot- og havregrøt som "lokkemiddel". Godt han ikke kan skrive Finn-annonser for omplassering eller ringe Dyrebeskyttelsen selv. 
    • Jeg tror nok forslaget var å få ny hund umiddelbart etter du har mistet den du har, ikke før. Det er fordeler og ulemper. Og ikke minst, folk er forskjellige.  Nå kan ikke jeg få ny hund pga. sykdom, men selv om jeg hadde kunnet det hadde jeg nok brukt god tid før neste kom i hus. Nå er det to år(!) siden vi mistet våre, og jeg kjenner jeg er mentalt klar for en ny hund. Men for min del sier helsa nei da, så det blir ikke med det første. Uansett tenker jeg det viktigste er å sette pris på den tiden man har, og ta vare på minnene når de er borte.
    • Tankk. Skal sjekke Librela. Når det gjelder ny hund så har jeg faktisk fått det forslaget av en del. Men hu blir sjalu på andre hunder hvis jeg er for "overstrømmende" så det blir evt om lenge til.
    • Fin tradisjon! Har ikke pleid å sette noen spesielle mål for hundeholdet, men kanskje det kan hjelpe på motivasjonen for ulike ting. Så, her er mine ikke så ambisiøse mål for resten av 2025 (om enn litt sent, hehe): - Har en del hundebøker liggende som jeg gjerne vil komme gjennom. Jeg leser igrunn lite bøker generelt, så blir ganske fornøyd hvis jeg kommer gjennom 2 i løpet av de neste 5 månedene - Sydney har muligens ikke så altfor lenge igjen, så hovedmålet blir å gi henne en så god pensjonisttilværelse som mulig og gjøre mitt beste for å holde henne i god helse.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...