Gå til innhold
Hundesonen.no

Skummel opplevelse..


BareLinn

Recommended Posts

Som overskriften sier..

Jeg og min BC gutt, har nå fått oss egen leilighet..

Bor der på 3dje uken nå,og alt har blitt såå fint..

Vi trives kjempegodt..

Di siste to dagene har Banty "bodd" i gangen,da katta mi kom til meg for et par-tre dager siden,og jeg ville hun først skulle roe seg i nye omgivelser,før hun etterhvert måtte vende seg til hunden..

Selvfølgelig klarte hun å rømme ut vindu ida,og ble ute en stund..

Nå ikveld lå Banty på stuegulvet i dyp søvn,med alle labber rett ut..

Jeg satt på pc'en,tok en røyk,og slappa av...

Helt til jeg plutselig syns jeg hører at noen borrer..

Men fant fort ut at det var det ikke.. Det var Banty som lå å knurret for harde livet,mot et visst punkt i stua mi .. Jeg skjønte ingenting,og ba han være stille.. Han var stille i MAX 20sekunder,før han begynte igjen,og denne gangen ettefulgt av kraftig bjeffing..

Jeg ble kjemperedd..

og tenkte tanker som at..herregud..hva er det han ser,og tenk om det spøker ;)

Jeg klarte å roe han ned,og han satt seg vsia med på gulvet..han satt "slukøret",og kikket mot stua..

Jeg fikk panikk,og fikk en venninne til å ringe meg...

Da hun ringte begynte han igjen å knurre..og jeg skjønte ingenting...

Da sa jeg; Banty..Gå å se ! Og da startet hel*ete...

Han gikk TETT inntil bordet mitt,inntil sofaen og inntil kjøkkenbenken..for så å snu seg mot stua,og reiste bust,og bjeffet som FY...

Jeg kunne ha klart å forklare HVORFOR,om han ikke hadde gått så tett inntil bord,sofa og det som var..

Det var ikke snakk om at han skulle gå over gulvet..

Og det at han i tillegg reiste bust,og bjeffet mot samme punkt..

Hva kan dette ha vært`?

Høres sikkert usannsynlig ut..

Men da jeg gikk over samme punkt han reagerte på etterpå, ble jeg nærmest lammet i min høyre arm :shocked:

Da ringte jeg mamma,og fikk hun til å hente meg..

Hva kan han ha reagert på ?

Mamma har en venninne med såkalte "varme hender", så skal ha henne til meg en dag..

OM det er noe der,kjenner hun det..

Men dette freaka meg skikkelig ut .. ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen denne creapy følelsen av bikkje som knurrer og plutselig spretter opp å bjeffer. Særlig syns jeg dette er ekkelt når jeg er alene med bikkja. Er litt mørkredd av meg og har spenstig fantasi når jeg er alene ;)

Men slapp av. Jeg fant ut at det min murret og bjeffet på slettes ikke var noe spøkelse. Hun kjente lukt/lyd av kattene i skogen bak huset. For meg totalt usynlige ting, men for hunden ikke. De har en million ganger bedre sanser enn oss. Men jeg tror ikke noe på at de har "syvende sanser".

Kan det være mus i veggene den reagerer slikt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hunden?

Han blir 6år i Mai ..

Kjenner igjen denne creapy følelsen av bikkje som knurrer og plutselig spretter opp å bjeffer. Særlig syns jeg dette er ekkelt når jeg er alene med bikkja. Er litt mørkredd av meg og har spenstig fantasi når jeg er alene ;)

Men slapp av. Jeg fant ut at det min murret og bjeffet på slettes ikke var noe spøkelse. Hun kjente lukt/lyd av kattene i skogen bak huset. For meg totalt usynlige ting, men for hunden ikke. De har en million ganger bedre sanser enn oss. Men jeg tror ikke noe på at de har "syvende sanser".

Kan det være mus i veggene den reagerer slikt på?

Neii..det finnes ikke mus her..

Men katter har han jo ALDRI brydd seg om før?

Og hvorfor nektet han å gå DER liksom ?

Ahh...Redd... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok bare han Even Beinlaus ;)

Neida, skal ikke spøke med sånt. Som nevnt over her så reagerer dyr på mye vi ikke ser.

Mitt slakt reagerer ikke før noen tråkker på henne lengre men har hatt mange

spooky opplevelser hvor kattene plutselig ser ting som ikke jeg ser.

Er litt ekkelt og er man litt nervøs for sånt så er det lett å få panikk.

Uansett tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffy oppførte seg sånn i leiligheta mi 3-4 ganger.. Den ene gangen stakk jeg fort som **** ned til en venninne.

den 4 gangen tok jeg mot til meg og tittet ut av vinduene når hunden holdt på, og hva ser jeg 1 meter unna husveggen? Joda, en elg som står å tygger på buskene... Så mest sannsynlig var det elgen Buffy reagerte på hele tida, selv om det for meg virket som det var et punkt inne i stua som var problemet...

Men, aldri godt å si det der.

Er det et gammelt hus du bor i nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt når slikt skjer.

Det sies jo at hunder merker ting de fleste mennesker ikke gjør.

Min svigerfar var her for noen uker siden, og da hendte det seg at Snoopy plutselig begynte å knurre og bjeffe på noen midt på stuen.

Han virket redd.

Min svigerfar tror på det overnaturlige og har synske evner og kan se ånder (ifølge han og hans familie).

Han sa at vi hadde en ånd i huset. En middelaldrende kvinne som var her bare på "gjennomreise" og ville forsvinne etter en stund.

Etter et par uker sluttet Snoopy å knurre og bjeffe mot midten av stuen.............

Det kan være tilfeldig at din hund reagerte, det kan være noe der.

Det spørs hva du vil tro egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er veldig vaktsom når vi er på fremmede steder. Hos foreldrene mine feks. reagerer hunden på den minste ting og knurrer og bjeffer. Selv om vi har vært der jevnt og trutt siden valpetiden. Det kan være snøen som faller av taket, knirking i tak og vegger, posen som henger på trappa som kommer borti veggen pga vinden osv. En gang lå hun strak ut på gulvet i stua og sov ganske dypt. Plutselig hoppet hun rett opp og bjeffet kjempehøyt mens busten stod. Og så knurret hun og så helt forvirret ut. Vi skjønte ingenting men regnet med at hun drømte noe, rett og slett.

Hjemme er hun vandt til alle lyder og er ikke på samme måte som hos foreldrene mine. Hunder kan bli ekstra vaktsomme på nye steder og reagere på den miste ting, selv ting vi ikke hører. Det er nytt og hunden må bruke tid på å bli husvarm.

Kan hende hunden din ble redd en lyd den hørte og ble usikker på den. Hvis hunden min gjør slikt, går jeg runden i huset og ser overalt. Sjekker at det ikke er noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså- det er mye mer mellom himmel og jord enn det vi tror. Men jeg tror ikke at slike energier som henger igjen, eller "gjenferd" om du vil si det, er farlige for oss mennesker. De klarer gjerne å skremme oss litt, men prøv å roe deg ned og ikke vær redd. Samtidig så har hunder fantastisk gode sanser, og han kan ha reagert på ting som for deg er usynlige, som de andre eksemplene i tråden viser. Dessuten! Når han først har begynt å bjeffe og gire seg litt opp over noe, og han merker at du er redd, så forsterker du følelsen hans av at det er noe skikkelig ekkelt her, enten det er to stykker som krangler i leiligheten over eller en mus utenfor. Da er det større sjanse for at han tenker nei, det her var skikkelig ekkelt, best å fortsette å si fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper det er så enkelt som at han hørte en lyd/merket en lukt som du ikke merket. Ny leilighet betyr mye nytt for en hund. Du og hunden kom nok inn i en vond sirkel der dere skremte opp hverandre. Legg deg på sofaen og syng en sang hvis det skjer noe lignende igjen, da tipper jeg "magien" blir brutt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen Tusen Takk for mange svar..

Det var jo mye av dette jeg tenkte..

Som at hunden merker ting vi mennesker ikke merker..

Noe som gjorde meg redd...

Asså..Da han lå å knurret og jeg ba han la være,og han begynte igjen,var jeg helt rolig..

Ingenting var noe som helst i mine tanker om sånne ting..

Helt til jeg sa; Gå å se da..

Og da gikk han ikke over gulvet i hele tatt...

Han smøg seg inntil bordet og sofaen...sluøret,med et extra blikk på samme sted..

Jeg skjønner ingenting..

Jeg oh bikkja dro ihvertfall rett til mamma igår...

Og er her ennå...

Må vel prøve å reise hjem igjen idag... Godt jeg har hunden...

Skjelver ennå jeg,bare av tanken... ;)

Prøve å finne et bilde så jeg kan få vist hva jeg mener...

Her

Dere ser jo hvor jeg satt..

Dette bilde er tatt tidligere..Men jeg satt der pc'en står.. Bikkja lå på gulvet å sov..

Der han lå er ikke med på bilde.. Han lå liksom lenger ut på gulvet..Mot der bilde er tatt fra !

Ihvertfall så satt han seg hos meg.. Mellom bordet,og veggen der... til venstre..

Og så kikket han ut i stua,så sa jeg; Gå å se.. Da smøg han seg langs bordet,og inntil sofaen og langs benken,før han snudde seg mot stua igjen,og bjeffet,med full bust... ;);)

Du som spurte hvor gammelt huset er..

Det aner jeg faktisk ikke.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så ekkelt. Jeg tror også på en naturlig forklaring om en rar lukt eller noe..

Men jeg opplevde også en litt rar ting en gang. Jeg og katta mi lå på sofaen å så på tv. Plutselig hører vi at noe deiser rett i gulvet bak der vi satt. (Hadde sofa med ryggen ut mot rommet) Hørtes nesten ut som noe metal (feks en saks) eller noe som deisa i gulvet (fra taket?) Jeg og pusen min spratt opp og så bak sofaen og ble begge sittende og se mot samme punktet lenge. Pusen strittet med pelsen også! Veeeldig ekkelt for det var ingenting der.

Jeg tror alltid på naturlige forklaringer, men litt vanskelig når man TYDELIG hører noe som ikke er der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne episoden forteller noe om hunders sterke sanser. Jeg kjente bakgrunnen og kunne forstå hva som foregikk, ellers kunne man jo undret seg..........

Vi hadde bodd i to hus, mannen min mest i det ene, og der døde han etter en tid sykeleie. Av ulike grunner, kom jeg ikke tilbake dit før vel 7mnd. etter dødsfallet.

I mellomtiden hadde jeg fått hund, og som da var var 9 mnd, - altså i beste såkalte "spøkelsesalder"

Jeg henviste henne til å ligge på en divan m saueskinn hvor han pleide å hvile. Ikke tale om, hun strittet, var tydelig opphisset, stiv og anspent. Derfra til bestestolen hans ved peisen med samme holdning, knurre og småbjeffe. Jeg forlot henne for å forsette å bære inn bagasje. Da jeg kom tilbake krafset hun villt rundt og innunder en kubbestol. Jeg løftet på den, og der lå en av sokkene hans som jeg hadde puttet innunder for at stolen ikke skulle gnage gulvet,- det hadde jeg glemt.

Mot vanlig skikk lot jeg henne få beholde sokken. Deretter slappet hun av, roet seg og spratt etterhvert opp på divanen som har vært soveplassen hennes siden.

At feromoner kan henge i så lenge og virke så sterkt. Slik som situasjonen var, gjorde det meg rørt og glad. at noe så konkret som hans luktmolekyler fantes der fremdeles. Flink bisk.

Men om jeg hadde vært et fremmed menneske som flyttet inn i et ukjent hus, og hunden hadde reagert slik? Man kunne saktens ha lurt.

For min egen del regner jeg med at jeg er jeg litt "småsynsk", eller hva en skal kalle det - som farsslekta. Bl.a. kan jeg oppleve lyder av hendelser som ikke skjer, som "saksa som falt i gulvet" - som fortalt ovenfor, eller glimt av "bevegelse" i folketomme rom. Men da reagerer hunden derimot aldri. Det er jo nesten litt skuffende, syns jeg, at hunden ikke bekrefter min egen - kanskje 6.- sans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Har du sjekket synet på BC'en din?

Om det gjentar seg over tid hadde jeg dratt til Vet og fått den øyenlyst. BC er utsatt for enkelte øyesykdommer og det er kjent at enkelte atferds endringer ofte henger sammen med fysiske plager.

Har selv opplevd voksen Labbis som plutselig begynnte å knurre uten at det var noe å sette fingen på, han hadde kraftig ørebetennelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Er det varmekabler i gulvet der du bor?

Eller går det elekstriske ledninger i gulvet eller langs gulvet?

Det kan være noe så enkelt som "lekkasje" av strøm fra slike ting (altså noe som bør sjekkes som kan bli brannfarlig). Det kan også forklare hvorfor du ble dirrete der også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det varmekabler i gulvet der du bor?

Eller går det elekstriske ledninger i gulvet eller langs gulvet?

Det kan være noe så enkelt som "lekkasje" av strøm fra slike ting (altså noe som bør sjekkes som kan bli brannfarlig). Det kan også forklare hvorfor du ble dirrete der også...

Ja, dette sier vel noe om meg- men må si at denne forklaringen var mer skummel enn om hunden hadde sanset noe :)

Kan virkelig strøm "lekke"??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var creepy, men alikevell ganske spennede da! Tenk om du har ditt helt eget spøkelse :rolleyes:

Men jeg har vært ute for det samme selv, bare at dette var med en hest..! Det var gamlehesten min, 8år gammel spranghest som konkurerte på litt høyt nivå, noe som tilsier at han hadde sett det meste..

Vi var hjemme i ridehuset, og dreiv å trente, så rei rundt i hele huset på kryss og tvers.. Det stod også ett lite kryss på midten som vi hadde hoppet noen ganger.. og alt gikk bra for seg..!

MEN plutselig nektet hesten plent å gå forbi, bort til (ja, i det heletatt i nærheten av..) et punkt i huset, som vi hadde ridd forbi ørten ganger allerede! Jeg skjønte jo ingenting, men plutselig var det som om lufta vibrerte akkurat på det punktet..

Aner ikke hva det var, eller om det var noe i det heletatt.. Freaky var det uansett!

Men jeg synes nå sånne ting er litt spennende jeg da.. Men selvsagt ikke om hunden blir redd..

Har forresten hørt at hunder værer energier/gjennfer bedre enn mange andre dyr, noen som vet om dette "stemmer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...