Gå til innhold
Hundesonen.no

Dyretolk


Papillon

Recommended Posts

Det kommer en dyretolk (en som "snakker" med dyr) hit idag. Gleder meg så! :blink: Jeg tror fult og fast på det, men det gjør ikke pappa. Sleit veldig med å overtale ham til en sånn time, men det gikk til slutt. Lurer på hva hun sier om Frøken, eller hva Frøken sier til hun da..

Noen som har gått hos en dyretolk før? Og innlegg som "bare tull" eller "bortkasta penger" vil jeg ikke ha, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

Vi har det :blink: Men via en venninne. Det er min venninnes venninne (hehe) som er dyretolk, eller som kan snakke med dyr. Min venninne gav navnene på hundene våre til henne og snakket med henne på telefonen, så formidlet min venninne hennes uttalelser videre til meg. Alt hun sa stemte! Så at det er noen som kan mer enn oss andre, ja, det tror jeg. Samtidig er det nok andre igjen som bare "later" som og ikke er seriøse.

Lykke til med "praten" i dag da! Blir spennende å høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke det minste på det der - men har likevel lyst til å prøve, da..

Har en venninne som har gjort det, og det var skikkelig skummelt hvor mye som stemte, da. Og de tingene hun sa hadde slett IKKE stemt om hun hadde møtt mine 4 hunder - istedenfor venninnens...

Spennende å høre hva du opplever, da!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver hele referatet, så dere kan se hvordan det var. Vi begynte slik. Frøken lå i sofaen ved siden av meg og damen satt i den andre. Ikke noe fjas eller "jalla" som man kanskje tenker på. :)

Jeg liker det meste jeg da. Jeg liker å leke, jeg liker å trene, jeg liker å gå tur, jeg liker å snuse, jeg liker å lete. Jeg er en arbeidshund som liker å jobbe. Noen ganger synes jeg det er kjedelig. Noen ganger er det andre ting jeg har lyst til å gjøre istedenfor. Slapp av. Sove. Vokse. Drømme. Eller bare gå i min egen lille verden og snuse og lunte avgårde i mitt eget tempo. Jeg liker nemlig det også, å være litt alene og litt på egenhånd. Slippe å bli forstyrret. Slippe å passe på. Slippe å tenke på det jeg blir bedt om. Bare la tankene flyte og gjøre som de vil. Dagdrømme og nattedrømme. Og tenke på ting og finne ut av ting. Jeg er en tenker. Jeg elsker å tenke på ting og lære meg selv om livet og om dyr og om mennesker og andre hunder osv. osv. Alt som er verd å tenke på. Pønske på. Tygge på, og så finne ut av.

Jeg liker måten hjernen min fungerer på. Måten den klarer å lære oppgaver helt på egenhånd og jeg liker hvordan ting klistrer seg når man trener og skal lære noe nytt. Jeg elske å kunne hente frem ting jeg har lært og finne ut v at jeg har husket det helt riktig. Da blir jeg kjempestolt (hjertet banker/sommerfugler i magen) og Kristin og jeg går rundt og gløder. Vi passer faktisk veldig godt sammen selvom hun er en skravler i forhold til meg. Hun prater og jeg hører på. Skolen, trening, venniner, gutter, klær, byen, hunder, katter, hester. Jeg er som en slags levende dagbok. Jeg er bare ikke like lett å gjøre oppslag i (hehe...) Hvis hun hadde hørt hva jeg sa, som du, så kunne hun det! Det hadde vært artig. Det burde hun lære seg!

Hun er en fin jente og vi føles nesten like gamle, selvom det er hun som for det meste bestemmer. Hun kan søren meg være ganske sta og streng av og til! Og det trenger jeg nok, for jeg kan være ganske vimsete og ukonsentrert av og til. Nesten sånn at jeg skvette når jeg plutselig hører navnet mitt høyt. Uff.. Jeg husker det nok av og til, og det er absolutt ikke meningen!

Hva med AG-trening/leking? Fortell. (Hun har ikke vært så glad i det i det siste..)

Akurat nå er jeg inne i en peride hvor jeg ikke har så stort behov for å være så aktiv med andre. Jeg er liksom litt inni meg selv på en måte og da virker alle andre veldig forstyrrende og jeg har ikke lyst til å være sammen med dem så ofte (treningsgruppa) Jeg liker å holde hjernen min igang med indre arbeid. Jeg er dårlig på å konsentree meg lenge om gangen at det bare blir krøll når vi prøver. Jeg har prøvd å si ifra at jeg ikke vil. At jeg vil ha pause. At jeg heller kan se på eller gå tur eller noe.. I så fall bare ørlite grann av gangen. Bare litt og så lang pause så jeg får tenke og så litt igjen og lang pause. Det samme gjelder vel egentlig leken vår. Jeg kan leke bittelitt også mister jeg fokus og lyst. Vanskelig å forstå og vanskelig å forklare. Det er bare sånn nå. Kanskje det går over? Jeg vet ikke, for jeg kan ikke se inn i fremtiden, men jeg håper at jeg skal kunne konsentrere meg om EN ting så lenge jeg har lyst eller det trengs uten at jeg detter ut.

Andre hunder. Fortell. (Hun har vært kresen på hvem hun liker for å si det sånn)

Andre hunder forstår meg ikke. De forstår ikke at jeg ikke vil eller ikke har lyst eller at de må ta det med ro eller at jeg vil bestemme selv. Det handlre mest om det siste.. De kan ikke bare komme løpende og forvente at jeg skal like dem! Kan godt leke litt og kan godt løpe litt, men når jeg vil! Og alltid i mitt tempo!

Kristin sier du bjeffer når noen kommer bort til henne. Fortell. (På tannvisning osv. når jeg skal ta folk i hånden bjeffer og knurrer hun)

Jeg liker å fortelle dem at de må oppføre seg! At vi er to de må ta hensyn til. Og det er to de må hamle opp med hvis det blir bråk! Folk er veldig direkte også synes jeg. Akkurat som hundene. De går rett på og forventer at det er greit. Jeg sier at det er det ikke! "Ta det med ro, vi ser dere og vi passer på!".

(Line forklarer at Kristin kan ta vare på dem begge)

Greit. Hvis du sie det. Jeg har vanskelig for å tro det siden vi begge er like gamle og uerfarne, men.. Jeg er villig til å sjekke det...

---

Og alt stemte skremmende bra! Fy søren. :kiss: Line (tolken) sa at Frøken var veldig moden og voksen for alderen. Hun sammenlignet 1 åringer med 7-8 åringer og det er ikke mange av de som snakker om hvordan hjernen fungerer og tenker så mye på alt. Hun var n tenkende hund som hadde behov for å tenke over ting og ikke ta alt på en gang. Samtidig elsket hun å trene og vise frem hva hun hadde lært, men ikke med mange repitisjoner. Hun sa også at hun likte hvordan tingene klistret seg til hjernen med en gang og at hun var stolt over det. Line sa hun kunne tenke seg å ta en time med Frøken igjen når hun ble eldre og at Frøken ville at jeg skulle kunne kunne snakke med henne slik hun gjorde. (Må vel kanskje begynne på kurs da? :rolleyes: )

Tolken heter Line Bygland - www.dyretolken.no og kan vikelig anbefales! Kostet bare 300 kr. også imotsettning til noen andre store som tar 1.200 kr.

Dyretolken-Tall3.jpg

:blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg var hos line med min hund rett før hun dro til deg! (hun sa hun skulle snakke med en hund til på re, så regner med at det er deg :kiss:

Min hun er snart (om en uke) 1 år, og hun er ganske barslig.. derfor var mye av det hun sa preget av at hun er "liten" ennå..

Me det var mye av det hun sa som stemte.. jeg er fremdeles litt skeptisk, men vil veldig gjerne at det skal være noe i det..

Min hun er mynde (andre myndeeiere kjenner seg nok litt igjen) og hun sa bla at hun syntes bånd var noe tull, og at hun ikke likte å gå i bånd.. Hun syntes at hun alltid skulle få løpe løs og være fri!

Og hun syntes egentlig at vi bare skulle gå tur der hun ikke trengte å gå i bånd, Det måtte jeg jo skjønne liksom (sagt i litt forklarende tone)

Og så syntes hun det var kjipt å være alene hjemme.. hun kunne ikke skjønne hvorfor vi ikke kunne være sammen hele tia, og at jeg ikke kunne forte meg litt hjem når jeg var borte, for hun hadde nemlig forta seg hjem hvis hun viste jeg satt hjemme å venta!

Og så syntes hun (hehe..) at bur var dyremisshandling... (vi bruker ikke bur på henne fordi hun klikker, men spurte hva hun syntes om det..)

Så var mye som stemte, men noe som også var litt svada, men som hun sa, så var det litt vanskelig å få noe fornuftig ut av henne siden hun var så ung.. Hun hadde liksom mest lyst til å bare gå løs, og gjøre som hun ville, med mammaen sin i nærheten hun! hehe...

MEN: en ting som var skikkelig rart (nesten skummelt) var at med en gang "samtalen" mellom Zoey og Line startet så satt Zoey å kikket på meg, leeenge, ute å slippe blikket mitt, og så slapp hun ut et lite "gladpip" og så kom hun bort å slikket meg i ansiktet, så hoppet hun ned av sofaen og gikk bort til Line, peip en gang til, og hoppet opp å slikket line på kinnet, før hun gikk tilbake i sofaen og la seg ned..

Og så sa Line at Zoey begynte hele samtalen med å si at hun elsket mammaen sin, og at vi forstod hverandre veldig godt..

Jaja.. svada eller ikke.. sånne ting varmer et hjerte :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, enda så lite jeg egentlig tror på sånt, så har jeg veldig lyst til å prøve.. *ler*

Samme her. ;)

Edit: Jeg kan forestille meg at mye er rasebetinget. At en papillon lever i sin egne verden og en whippet vil løpe fri i stedet for å være i bånd, er liksom ikke så vanskelig å tenke seg til. Jeg ser for meg at det kunne blitt noe i "Baghera sier han liker å gå tur, men han liker å gå løs og lunte, og ikke løpe og hoppe og springe så mye."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig skeptisk til dette. Kunne tenkt meg å prøvd det en gang, men da skulle jeg fått vite noe KONKRET om jeg i det hele tatt skulle tro bittelitt på det. Om Ike kunne "fortalt" om en konkret episode eller noen vaner/ting han gjør som er litt uvanlig liksom. DA kanskje.. Jeg synes det blir litt vel svevende med hunder som liker å snuse,leke og holde på med sitt, som er glad i eieren sin,aller helst vil være sammen med eier hele tiden, ikke liker bur( for meg er det ganske logisk), og helst vil gå løs osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt enig med det.. Hvis hun kom og sa at ja, alt knott drømmer om er å leke med sauer, så hadde jeg nok ikke blitt så imponert, gitt. En hund som Zima er nok vanskeligere å bløffe med, Knott er liksom så tyyypisk BC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg e enig i at det er mye svada ute å går.. jeg klarer også å si at hunden min liker best å løpe løs osv.. MEN vi (jeg og vovan) har hatt en liten "diskusjon" gående om hvor hun skal sove.. hun har alltid sovet på rommet mitt, men plutselig en dag ville hun ikke det lenger.. Nå sover hun i sofaen i stua (rett vd rommet mitt) og kommer og går oppi senga mi som hun vil i løpet av natta..

OG en av tingene hun sa var "Men vi forstår hverandre godt, delv om det er mange ting vi fremdeles er uenige om, hvor man skal sove foreksempel.. Men det er jo greit å være litt uenig, man kan like hverandre alikevell, og da er man jo enige om det viktigste!"

Og hvordan kan denne damen, som aldri har sett min hund før klare å lire av seg at vi har diskutert hvor hun skal sove!

(vil og skal går ikke hånd i hånd på en whippet... hehe)

Men er ikke helt overbevist, men klarer ikke helt p ikke tro på det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN: en ting som var skikkelig rart (nesten skummelt) var at med en gang "samtalen" mellom Zoey og Line startet så satt Zoey å kikket på meg, leeenge, ute å slippe blikket mitt, og så slapp hun ut et lite "gladpip" og så kom hun bort å slikket meg i ansiktet, så hoppet hun ned av sofaen og gikk bort til Line, peip en gang til, og hoppet opp å slikket line på kinnet, før hun gikk tilbake i sofaen og la seg ned.

Hehe det er ikke uvanlig at de gjør sånn, på en måte sier hei til de som er "på tråden" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det er ikke uvanlig at de gjør sånn, på en måte sier hei til de som er "på tråden" ;)

sånn at de sier hei til de som snakker med de liksom.. Dette er nemlig ikke vanlig adferd hos min hund..

Det virket nesten som om hun prøvde å få meg til å skjønne at dette var fakta.. Selv om det høres sykt ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver hele referatet, så dere kan se hvordan det var. Vi begynte slik. Frøken lå i sofaen ved siden av meg og damen satt i den andre. Ikke noe fjas eller "jalla" som man kanskje tenker på. ;)

Jeg liker det meste jeg da. Jeg liker å leke, jeg liker å trene, jeg liker å gå tur, jeg liker å snuse, jeg liker å lete. Jeg er en arbeidshund som liker å jobbe. Noen ganger synes jeg det er kjedelig. Noen ganger er det andre ting jeg har lyst til å gjøre istedenfor. Slapp av. Sove. Vokse. Drømme. Eller bare gå i min egen lille verden og snuse og lunte avgårde i mitt eget tempo. Jeg liker nemlig det også, å være litt alene og litt på egenhånd. Slippe å bli forstyrret. Slippe å passe på. Slippe å tenke på det jeg blir bedt om. Bare la tankene flyte og gjøre som de vil. Dagdrømme og nattedrømme. Og tenke på ting og finne ut av ting. Jeg er en tenker. Jeg elsker å tenke på ting og lære meg selv om livet og om dyr og om mennesker og andre hunder osv. osv. Alt som er verd å tenke på. Pønske på. Tygge på, og så finne ut av.

Jeg liker måten hjernen min fungerer på. Måten den klarer å lære oppgaver helt på egenhånd og jeg liker hvordan ting klistrer seg når man trener og skal lære noe nytt. Jeg elske å kunne hente frem ting jeg har lært og finne ut v at jeg har husket det helt riktig. Da blir jeg kjempestolt (hjertet banker/sommerfugler i magen) og Kristin og jeg går rundt og gløder. Vi passer faktisk veldig godt sammen selvom hun er en skravler i forhold til meg. Hun prater og jeg hører på. Skolen, trening, venniner, gutter, klær, byen, hunder, katter, hester. Jeg er som en slags levende dagbok. Jeg er bare ikke like lett å gjøre oppslag i (hehe...) Hvis hun hadde hørt hva jeg sa, som du, så kunne hun det! Det hadde vært artig. Det burde hun lære seg!

Hun er en fin jente og vi føles nesten like gamle, selvom det er hun som for det meste bestemmer. Hun kan søren meg være ganske sta og streng av og til! Og det trenger jeg nok, for jeg kan være ganske vimsete og ukonsentrert av og til. Nesten sånn at jeg skvette når jeg plutselig hører navnet mitt høyt. Uff.. Jeg husker det nok av og til, og det er absolutt ikke meningen!

Hva med AG-trening/leking? Fortell. (Hun har ikke vært så glad i det i det siste..)

Akurat nå er jeg inne i en peride hvor jeg ikke har så stort behov for å være så aktiv med andre. Jeg er liksom litt inni meg selv på en måte og da virker alle andre veldig forstyrrende og jeg har ikke lyst til å være sammen med dem så ofte (treningsgruppa) Jeg liker å holde hjernen min igang med indre arbeid. Jeg er dårlig på å konsentree meg lenge om gangen at det bare blir krøll når vi prøver. Jeg har prøvd å si ifra at jeg ikke vil. At jeg vil ha pause. At jeg heller kan se på eller gå tur eller noe.. I så fall bare ørlite grann av gangen. Bare litt og så lang pause så jeg får tenke og så litt igjen og lang pause. Det samme gjelder vel egentlig leken vår. Jeg kan leke bittelitt også mister jeg fokus og lyst. Vanskelig å forstå og vanskelig å forklare. Det er bare sånn nå. Kanskje det går over? Jeg vet ikke, for jeg kan ikke se inn i fremtiden, men jeg håper at jeg skal kunne konsentrere meg om EN ting så lenge jeg har lyst eller det trengs uten at jeg detter ut.

Andre hunder. Fortell. (Hun har vært kresen på hvem hun liker for å si det sånn)

Andre hunder forstår meg ikke. De forstår ikke at jeg ikke vil eller ikke har lyst eller at de må ta det med ro eller at jeg vil bestemme selv. Det handlre mest om det siste.. De kan ikke bare komme løpende og forvente at jeg skal like dem! Kan godt leke litt og kan godt løpe litt, men når jeg vil! Og alltid i mitt tempo!

Kristin sier du bjeffer når noen kommer bort til henne. Fortell. (På tannvisning osv. når jeg skal ta folk i hånden bjeffer og knurrer hun)

Jeg liker å fortelle dem at de må oppføre seg! At vi er to de må ta hensyn til. Og det er to de må hamle opp med hvis det blir bråk! Folk er veldig direkte også synes jeg. Akkurat som hundene. De går rett på og forventer at det er greit. Jeg sier at det er det ikke! "Ta det med ro, vi ser dere og vi passer på!".

(Line forklarer at Kristin kan ta vare på dem begge)

Greit. Hvis du sie det. Jeg har vanskelig for å tro det siden vi begge er like gamle og uerfarne, men.. Jeg er villig til å sjekke det...

---

Og alt stemte skremmende bra! Fy søren. ;) Line (tolken) sa at Frøken var veldig moden og voksen for alderen. Hun sammenlignet 1 åringer med 7-8 åringer og det er ikke mange av de som snakker om hvordan hjernen fungerer og tenker så mye på alt. Hun var n tenkende hund som hadde behov for å tenke over ting og ikke ta alt på en gang. Samtidig elsket hun å trene og vise frem hva hun hadde lært, men ikke med mange repitisjoner. Hun sa også at hun likte hvordan tingene klistret seg til hjernen med en gang og at hun var stolt over det. Line sa hun kunne tenke seg å ta en time med Frøken igjen når hun ble eldre og at Frøken ville at jeg skulle kunne kunne snakke med henne slik hun gjorde. (Må vel kanskje begynne på kurs da? :rolleyes: )

Tolken heter Line Bygland - www.dyretolken.no og kan vikelig anbefales! Kostet bare 300 kr. også imotsettning til noen andre store som tar 1.200 kr.

Dyretolken-Tall3.jpg

:(

Blir nesten litt rørt jeg. Fikk jo ikke "vært med" henne mer enn en helg, men det hørtes jo veldig ut som det faktisk var Frøken som "pratet". Jeg tror absolutt på dyretolker, det SKAL prøves med Aron en gang! ;) En virkelig fin Frøken du har fått deg, Kristin! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt... på den ene siden blir det så veldig 'teit' at dyr snakker på en sånn - rett frem og menneskelig måte ?

Men samtidig er jeg veldig ydmyk, mennesket er jo også et pattedyr, hvorfor skulle andre dyr være så mye mer uintelligente ??

Bare se på forskningen til Bergliot Børresen m fler... våre føleser stammer fra nøyaktig samme del av hjernen som dyrenes excl.png

Jeg har hatt dyretolk på hesten min to ganger... Første gang var en proffesjonell, og jeg ble ikke så imponert pga at jeg hadde fortalt henne så mye på forhånd...

Andre gang var det bare en venninne / en i klassen min, som hadde tatt ET! kurs, og ALT stemte! Og hun visste ikke noe fra før ;)

Ble så rørt av det hun fortalte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så interessant å høre!

Det som var spesielt når "dyretolken" snakket med våre hunder, var at hun var på en helt annen kant av landet og ikkje kjente verken meg eller hundene. Hun sa hun ikke hadde vært på hjemmesiden vår og det trodde min venninne på, men det vet jeg jo ikke for sikkert. Uansett så velger jeg likevel å tro på det hun sa. Hun fokuserte mest på hvilken rolle dyrene mine har i livet mitt. At de er kommet dit for en grunn, for å hjelpe meg. Blant annet sa hun om Brimi (vår første aussie som desverre døde for ett år siden) at han var der for å få meg til å ta ting mer alvorlig, til å slappe av og ha det gøy. Tenk det. Passet så bra på meg og på ham -for mer klovnete hund skal du lete lenge etter ;)

Skulle gjerne likt å få henne til å snakke med Arn som vi har nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så interessant å høre!

Det som var spesielt når "dyretolken" snakket med våre hunder, var at hun var på en helt annen kant av landet og ikkje kjente verken meg eller hundene. Hun sa hun ikke hadde vært på hjemmesiden vår og det trodde min venninne på, men det vet jeg jo ikke for sikkert. Uansett så velger jeg likevel å tro på det hun sa. Hun fokuserte mest på hvilken rolle dyrene mine har i livet mitt. At de er kommet dit for en grunn, for å hjelpe meg. Blant annet sa hun om Brimi (vår første aussie som desverre døde for ett år siden) at han var der for å få meg til å ta ting mer alvorlig, til å slappe av og ha det gøy. Tenk det. Passet så bra på meg og på ham -for mer klovnete hund skal du lete lenge etter ;)

Skulle gjerne likt å få henne til å snakke med Arn som vi har nå.

Spennende! :shocked:

Men ang. den samtalen i startinnlegget så syns jeg det virker litt søkt.. 98% av den "samtalen" kunne passet som hånd i hanske på meg og min Emma for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn at de sier hei til de som snakker med de liksom.. Dette er nemlig ikke vanlig adferd hos min hund..

Det virket nesten som om hun prøvde å få meg til å skjønne at dette var fakta.. Selv om det høres sykt ut...

Jepp ;) De hundene jeg har hatt til tolkning har alle sammen hatt den samme adferden, søtingene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp ;) De hundene jeg har hatt til tolkning har alle sammen hatt den samme adferden, søtingene ;)

hmm... fasinerende.. er du dyretolk du også...?

Kan jeg bare spørre om hvordan det liksom er å snakk med de?

Jeg fårstår jo som regel hva hunden min mener, men "prater" jo ikke med henne liksom.. der er mer at vi kjenner hverandre godt, og at vi leser hverandres kroppspråk godt..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... fasinerende.. er du dyretolk du også...?

Kan jeg bare spørre om hvordan det liksom er å snakk med de?

Jeg fårstår jo som regel hva hunden min mener, men "prater" jo ikke med henne liksom.. der er mer at vi kjenner hverandre godt, og at vi leser hverandres kroppspråk godt..!

Hehehe nei, jeg mente mine hunder jeg har hatt hos en tolk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...