Gå til innhold
Hundesonen.no

merkelige vaner!


Zoey

Recommended Posts

Min hund har for seg en hel masse rare ting, derfor tenkte jeg vi kulle lage en tråd om alle de rare tingene hundene våre har for seg :rolleyes:

Kan jo begynne med min (whippet tispe, 11mnd)

*Hun er alergisk mot å spise maten sin oppi skåla, det skal slepes utover hele gulvet, og helst gjemmes og lagres i sofaene, undet teppet etc etc..

*Hun må "rydde" overalt hvor hun skal legge seg, selv om det ikke er noe å "rydde" i.. Hun graver, løper rundt og rundt på stedet, bjeffer, knurrer og kjefter på teppet fordi det ikke vil ligge sånn som hun vil at det skal ligge!

*Må, skal og vil leke hver gang en stakkar prøver å legge seg på gulvet for å sove litt.. om vedkomne ikke reagerer på en stakkars whippet som prøver å få opmerksomheten, så begynner hun å "dunke" på vedkomne med begge frammpoter, funker ikke dette heller må drastiske metoder tas i bruk, og vedkomne's erme blir brukt som ristefille..

*hun klarer ikke kontrolere sin egen fart, noe som fører til gjentatte krasj med hagegjerdet!

*hun furter hvis hun får tilsnakk, eller ikke får gjøre som hun selv vil!

*HAAAAATER å stå tidlig opp om morran, og det er kle-på-og-bære-ut-i-bilen prosjekt hver morgen når vi skal på jobb

*hun "koseknurrer" (og logrer da selvsagt) hvis hun synes hun får litt lite oppmerksomhet!

Hihi.. og jeg får hele tiden komentarer om at jeg ligner på bikkja mi..(eller var det motsatt kanskje??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shakk får mat inne i buret, han drar skålen til den innerste kanten når han er ferdig og velver den så alt blir spredd utover, så legger han alle leker/bein han har inne i buret oppi... Hvis det ikke ligger en skål i buret så drar han en skål inn dem, henter leker som ligger rundt og putter det oppi skålen, han henter gjerne andri ting som feks ligger på bordet og slikt, for å legge dem i skålen... Aner ikke hvor mange sko jeg har hentet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea har så mange rare greier ved seg, at jeg ikke kan nevne alle i et foruminnlegg :)

Blant annet nekter hun å gå på do på annet enn gressplen. Toalettbesøk på grus, asfalt eller andre underlag egner seg ikke for fisefine fruer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fjortiss i hus, hun har masse rart for seg.

Foreksempel gjemme seg under sofaen når jeg skal på jobb og hun skal være med. Kun gå på venstre side på tur, har yndlingsplassen sin oppå sofakanten, tyggisbobler er djevelens verk. Høy, kaninpellets, seleri eller generelt alt som kaninen får, er spisendes.

Og utallige andre ting... Rare dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma tørker barten på gulvteppene etter hun har spist og ofte raper hun også.. My sin ene bakfot begynner å gå/sparke i lufta når man koser henne på magen. Rockefoten... :ahappy: Tipper My blir å få mange rare vaner etterhvert :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Arn får en godbit fra kjøkkenbenken, gjerne noe han ikke liker så veldig godt, som agurk eller jordbær eller noe slikt, så tar han den med seg til gulvteppet og ruller på det før han spiser det *ler*

Hvis han får andre godbiter utenom treningstid, så løper han rett til biabeden sin og spiser den der.

Han liker å rulle på små fluer. De kan han leke litt med, rulle på, leke litt med og rulle litt mer på. Det samme ser jeg han vil gjøre på små hunder :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han liker å rulle på små fluer. De kan han leke litt med, rulle på, leke litt med og rulle litt mer på. Det samme ser jeg han vil gjøre på små hunder :ahappy:

Det tror jeg er det merkeligste jeg har hørt :yes: Nå måtte jeg le altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ahappy: det er et syn, kan jeg love deg. Lo godt da jeg så han prøvde på det samme på en liten hund.

:yes: Og jeg som trodde største faren for småttiser som min var å bli løpt ned og hoppa på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm mærkelige vaner tjjaa

Charlie når man klør ham voldsomt på ryggen så knurrer han af glæde, og skal have en "sutteklud"(pude/dyne) i munden, han lyder som om han bliver sur, men det er en koselyd.

Når man klør ham på hovedet eller maven så skal han om på ryggen og ligge, og helst sprælle samtidig.

Einstein han står og stepper med bagbenene når man klør ham over haleroden på numsen, ellers kan han godt lide at hænge på dig, hvis man sidder på en stol, med forbenene hen over skødet(fanget) på en, og når han ligger og slapper af skal forbene ligge over kors og holde i det andet ben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... vet ikke om det er så merkelig, men Kaos har noen søte (u)vaner...

Hvis jeg skal bære ham et litt "skummelt" sted, opp en stige f.eks, holder han labbene rundt armen min og klamrer seg fast.

VEEELDIG søtt :yes:

Han spiser ALT som tilhører kaninen. Strå, gnagestein, kaninpellets, gulrot. Kaninbæsj... Ører(mens de sitter fast på lille Rømme, ja... :ahappy: )

Han leker med beina han får, kaster dem opp i lufta så de bråker ordentlig når de kommer klaprende ned på gulvet igjen.

Han er pisse skeptisk til vann. I går da det var stormflo lå vannet helt opp til bryggekanten her, og da stod han et par tre meter unna og bjeffet på det fæle vannet...

Han har lært seg at kaninen ikke liker brå bevelgelser, og prøver stadig å smeike henne "forsiktig" med labben...Men kroppskontrollen kan ikke sammenlignes med det en liten kaninfrøken ønsker fra sin kavaler, og hun stikker stadig før han får labben bortpå...stakkar. Så kommer hun heller bort og koser med ham når han ligger HEELT stille.

I det hele tatt er samspillet mellom kanin og valp herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(U)vaner er det mange av her i hus.. Kan nevne noen av dem her;

* Hun SKAL ligge under stuebordet(får hun ikke det ligger hun å stirrer oss i senk og piper som en gal!), og der henger hun over plata så hun nesten kvelder seg selv.. Men fjerne hodet av seg selv? Nei, det gjør hun ikke...

* Hun MÅ riste seg rett etter å ha drukket, så alle i nærheten får seg en dusj...

* Ett par tre rap kommer det alltid etter maten(som blir slukt på meget kort tid!)...

* Det er tydeligvis farlig å gjøre fra seg på asfalten eller grusen...

* Og er meget morgengretten, uansett om det er før fuglene står opp midt i uka eller det er sent i helgene.. Grinete er hun lell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe rariteter her i huset også:blink:

Franklin:

- Strekker frambena høyt opp på utgangsdøra (slik at han liksom strekker hele kroppen) før vi går ut.

- Hvis han ligger og leker med en leke, kaster han den høyt opp i lufta og lurer på hvorfor i all verden den landet på gulvet igjen:P

- Når han gjesper kommer det en lyd: "Awwww". Ganske søtt:)

- han ligger for det meste og sover under sengen min ved fotenden om natten.

- Han elsker agurk, gulrøtter, blomkål og broccoli:)

[u]

Goldie:

- Lager en pipelyd hver gang hun gjesper.

- Når noen nyser blir hun kjempe glad:) Hun er overlykkelig da!

- Hun erter andre hunder en del.

- Hver gang katten kommer inn, blir hun så glad og hopper opp i ansiktet på han, sleiker og holder på. Katten sitter bare tolmodig og lar henne få lov til alt.

- Hun tilbyr atferder for å få andre til å leke med henne eller gi henne oppmerksomhet. Dette gjelder også andre dyr, f.eks hvis katten ligger i sofaen og hun vil at han skal komme ned til henne, gjør hun alle atferdene hun kan;) Katten bare ligger og ser dumt på henne, hehe.

- hun "fillerister" ofte lekene sine, eller andre ting hun finner ute (f.eks papir).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janka har en merkelig vane med at når skal tisse,graver hun først et lite hull i bakken,setter seg over hullet og tisser nedi det..det har hun alltid gjort ,og skjønner ikke helt hvorfor hun gjør det,snodig ser det nå ut da hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns ALT er merkelig på Bridie jeg i forhold til BUffy... :blink:

-Bridie kan kose 25 (!) timer i døgnet.. Hu kan bruke HELE dagen til å sitte på fanget for å få kos, og hu blir ALDRI lei av at noen skal tafse på henne...

-Bridie er en kamikazehund. Å hoppe utfor skrenter på 2-3 m er dagligdags, og det ser ut som hu bare ler av at jeg står med haka på brystet og hjertet har stoppet i sjokk.

-Bridie MÅ bjeffe på alle som er, men kommer de nært nok, så kryper hu på rygg inntil dem for å få kos.

-Bridie liker å vaske og gnage på Lucifer katten. Hu TYGGER på han, og ser ut som hu klør han på ryggen osv.

-Bridie kan fint sitte i armkroken under et helt tvprogram og se på tv sammen med deg.

-Bridie hilser alltid i hodehøyde. en uting, men omtrent umulig å få av henne.

-Bridie er en evig optimist. Hu gir aldri opp på ting hu virkelig har lyst til.. Som å få kos.

-Bridie smiler! Hu smiler ikke så man ser tennene, men hu smiler ved å dra munnviken opp.

-Bridie logrer med ørene.. Ringvirkning av mangel på hale tror jeg :kiss:

-Bridie ruller seg i ALT som er, hele tiden... Være seg elgdritt, kaffesøl, en kongle, whatever...

-Bridie legger seg på rygg mellom beina og stikker frem labbene når vi klipper klør.

-Bridie spiser ALT som kan spises... (minus paprika)

-Bridie demonstrerer at hun vil ha ny seng, ved å krølle seg oppi kattene sin seng og falle ut da hu ikke får plass.

Jeg kunne fortsatt i det uendelige! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bessie koser ved å trykke hodet mellom bena mine også bare står hun der.

Hvis hun står ved siden av noen og koser så lener hun seg med hele tyngden sin så man nesten faller overende.

Det er ikke alltid hun vil kose med fremmede men hvis de begynner å kose med katta kommer hun løpende med en gang.

Hun prater med meg når hun er misfornøyd. Kan ha en lang samtale med knurr og uling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kiss: Og jeg som trodde største faren for småttiser som min var å bli løpt ned og hoppa på.

:) nei, her i huset er det andre farer :) Godt Arniparnien ikke er så stor og veier knappe 18 kg :blink:

En annen rar ting med Arn: han er så rolig, søt og ugal (!) til å være en aussie! Eller jojo, aussier ER jo søte, men de er også gale. Som Marit skriver om Bridie, hun kan hoppe 2-3 meter rett ned og bare synes det er kult. Slik gjør aldri Arn. Har kunn ETT bilde av ham hvor han ser galt ut -og han har det blitt tatt mange bilder av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teddy- Gir alle som han vett skal forlate ham i et par timer det leieste blikket i verden!

Teddy- Spiser kun maten sin hvis han får blautför eller restemat i tillegg.

Teddy- Drikker kun vann hvis det nettopp er tappet fra springen.

Teddy- Mener at maten er best når den spises fra gulvet ;)

Teddy- dytter meg ut av sengen av og til.

Teddy- Mener at når det snør, så skal alle snøfnugg skal drepes før de treffer bakken ( ser ganske rart ut hvis jeg står og venter på bussen feks )

Teddy- Mener stolen på kjøkkenet står der til hans disposisjon!

Teddy- lager koselyder, og folk tror han er sint ;)

Teddy- smiler, drar på smilebåndet.

Teddy- gjeter hundene til helene ( dansk svensk gårdshund ) Når vi er på stranden.

Teddy- Syns at jeg er teit hvis jeg har gått noen sted uten ham, og når jeg kommer hjem ignorerer han meg.

kunne sikkert holdt på mye lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Zorro (DSG) 1 1/2 år gammel.

Finner han et lite insekt ruller han seg i det.

Han er redd for små plastikk biter, brusflasker og glass

Når man kjefter på han vrir han på hodet og legger seg på rygg ( ser skikkelig dumt ut)

Etter kjefting slikker han deg fort på nesen for å si unnskyld.

Reiser vi fra han (f.eks 7-8 timer) hevner han seg med å tisse på bordet.

vist han har gjort noe gale avslører han seg med å vri på hodet og legge seg må ryggen (som han gjør når han får kjeft)

De fleste ungene i nabolaget er redd han for han skal alltid hoppe opp og slikke dem i fjeset.

Når han sover ser leppene hans rar ut, som om han snuser.

Nekter å drikke fra vannskålen sin vist det ikke er nytt vann.

Kommer ikke på mer, Zorro er en snodig hund :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...