Gå til innhold
Hundesonen.no

Min ventetråd


Miriam

Recommended Posts

Da husker jeg rett..Hun hadde han med på kongsberg for et par år siden.. Han ble BIR minns jeg å huske.

Kan Loke være belastet av et navn som minner alle på Hotel Cæsar av alle ting overlever nok lille sorte tranformers :)

Hæ? Forbinder folk navnet "Loke" med "hotel Cæsar"?? Tror jeg må ha gått glipp av noe i den serien.. noen hele sesonger kanskje ;) Hva skjedde liksom med den norrøne betydningen av Loke?

Verre enn Juba? Myyyyyyyye bedre enn Juba. Barbie er tross alt et søtt jentenavn ;)

Eh, sukkersøtt.. æsj!

Jeg ser humoren i stor, svart hund som kalles Barbie. Meneh.. tror jeg virkelig ville ha angret meg senere hvis det var meg ;)

Jaffa som ble foreslått var jo litt kult igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 385
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

OK

NÅ må jeg bare oppsummere litt altså.............

Navnet skal ikke ende på A

Navnet skal ikke være for likt Josie

Navnet skal fortrinnsvis uttales på engelsk....... sistnevnte kan man i grunnen bare glemme *ler* - folk uttaler engelske navn på norsk over en lav sko.

........... og siden sånn litt "søte" navn er en greie, engelskklinende er en greie - Juba blir for dumt og Barbie er under vurdering - så tenkte jeg at jeg kanskje skulle nevne

BABE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...Babe ("Heldiggrisen Babe") er en gris som tror den er en gjeterhund (bc eller noe..., de er jo i Australia, da...) Så en ekte fårehund som heter Babe... da bør den liksom tro den er en gris... eller hvordan det var. JEG får ihvertfall rare assosiasjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...Babe ("Heldiggrisen Babe") er en gris som tror den er en gjeterhund (bc eller noe..., de er jo i Australia, da...) Så en ekte fårehund som heter Babe... da bør den liksom tro den er en gris... eller hvordan det var. JEG får ihvertfall rare assosiasjoner...

Burde vi nevne at moren til denne valpen og kalles for "snorkfrøken", "snøfte" og "purkeskinn" - da får du kanskje en viss ide om hva slags lyder Damen kan frembringe. Da blir ikke en fårehund som tror den er en gris helt feil, kanskje.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jammen, Babe er jo en gutt <_<

Edit: grisen altså.

Ja??? I filmen kanskje - men jeg kan vanskelig forestille meg ei dame med kort sort kjole og høye heler som slenger armen rundt sin bedre halvdel (mannlig) og kaller han Babe?

En Babe er en dame - punktum liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja??? I filmen kanskje - men jeg kan vanskelig forestille meg ei dame med kort sort kjole og høye heler som slenger armen rundt sin bedre halvdel (mannlig) og kaller han Babe?

En Babe er en dame - punktum liksom

Jo jo, det er nå greit nok. Men jeg kommer likevel til å tenke på grisen gitt *flir* En babe (liten forbokstav) er en dame, mens Babe er grisen!

Men joda, Babe kan funke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har du jo Bridie da... :rolleyes: det er iallefall IKKE mange hunder som heter det! Og det er veldig engelsk, (bride... Brud..Bridie). Men her i huset uttaler vi Bridie BRAIDI (med trykk på R, altså ikke tykk R, men klar en R).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har du jo Bridie da... :rolleyes: det er iallefall IKKE mange hunder som heter det! Og det er veldig engelsk, (bride... Brud..Bridie). Men her i huset uttaler vi Bridie BRAIDI (med trykk på R, altså ikke tykk R, men klar en R).

Ja, jeg tenkte faktisk på det, men så kan det jo bli litt knotete med to Bridie'r på Sonen :) Og så er det liksom din Bridie som er Bridie :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Ellers har du jo Bridie da... :rolleyes: det er iallefall IKKE mange hunder som heter det! Og det er veldig engelsk, (bride... Brud..Bridie). Men her i huset uttaler vi Bridie BRAIDI (med trykk på R, altså ikke tykk R, men klar en R).

.... nok ett navn som er håpløst å bruke, og dermed ikke ett godt valg om man skal trene med hunden osv. og man faktisk har nytte av ett navn som kan brukes..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... nok ett navn som er håpløst å bruke, og dermed ikke ett godt valg om man skal trene med hunden osv. og man faktisk har nytte av ett navn som kan brukes..........

Og hvorfor mener du Bridie er et feil navn om man skal trene med hunden?? Det vil jeg gjerne høre. For det er ikke tvil om at av de hundene jeg har erfart ang navn osv, så er Bridie et av de navnene som er enklest å bruke og som hunden reagerer best på...

Men ja, det tok meg 2 uker etter vi fikk Bridie i hus før jeg virkelig skjønte åssen jeg skulle uttale navnet rett jeg også. Men da jeg så hvor godt hunden hørte på navnet sitt, så ble alle tankene på å bytte navn på henne, lagt på is tvert.

for å æle opp Bridie ekstra, kan jeg bare si "brrrrrrr" så blir bikkja heltr i hundre.

Så igjen.. Hvorfor mener du Bridie er et vanskeli navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja??? I filmen kanskje - men jeg kan vanskelig forestille meg ei dame med kort sort kjole og høye heler som slenger armen rundt sin bedre halvdel (mannlig) og kaller han Babe?

En Babe er en dame - punktum liksom

Veldig så enig jeg skulle være med deg i dag da!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg savner et par navn på lista

Det helt opplagte er jo et navn som hadde passet bra på eier, og forhåpentligvis også hund:

Cutie

Det andre er et rett og slett vakkert hundenavn:

Chanel

Og andre alternativer:

Tinkerbell

Bambi

Paris

Britney

Bimbo er vel heller ikke nevnt?

Chica

Pim-Pim (etter en fantastisk vakker Staff)

Det var forslagene her fra bølgan blå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si jeg savner et par navn på lista

Det helt opplagte er jo et navn som hadde passet bra på eier, og forhåpentligvis også hund:

Cutie

Det andre er et rett og slett vakkert hundenavn:

Chanel

Og andre alternativer:

Tinkerbell

Bambi

Paris

Britney

Bimbo er vel heller ikke nevnt?

Chica

Pim-Pim (etter en fantastisk vakker Staff)

Det var forslagene her fra bølgan blå :)

Eller Baby Dior? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller Baby Dior? :)

Der kom du med navnet ja, jeg bare glemte det.

Men helt alvorlig, jeg hadde vel et par bra forslag :)

Selv er jeg veldig for "Cutie"

Skulle jeg hatt tispe hadde det vært det helt opplagte navnet.

Men jeg orker ikke den der perioden de er så humørsyke og vanskelige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

...skal la Miriam få sjansen til å fortelle om første møtet med de søte små selv, jeg bare legger ut ett koselig bilde......... holder tett om hvilken valp det er også jeg...

aIMG_1074.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...