Gå til innhold
Hundesonen.no

Kommer til å bli "hundesamler"


Gjest

Recommended Posts

Er det noe med våren eller? :) Føler at drømmene blir enda mer intense i disse dager, når gradestokken viser opp mot 10 pluss, og sola skinner! Da får jeg ekstra lyst til å gå ut i skogen med en liten flokk hunder.

Selv har jeg to hunder nå, og i nærmeste fremtid skal jeg nok ha en pomeranian til, eller en.. eller en... Guud altså.

Listen ser slik ut i dette minutt:

Pomeranian

Dvergpuddel

Boxer

Aussie

Basenji

JA, det ER lov å drømme, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Drømme ja, det er jeg flink til også :)

Nå har jeg kommet ganske langt med planlegginga "drømmene" og livet, så huset på landet har jeg, jobber hardt med å få kjøpt nabotomta så jeg kan bygge låve med stall:) vil ha et par hester, geitebukker, kaniner, høner, esel osv (gjerne hjemløsedyr ,4 av kattene vi har er hentet fra gata, blandingshunden vår er hjemløs fra Spania)

Til nå har jeg 6katter og to hunder :)

Drømmer om valp etter Eldar (Sankt Bernhardhunden vår) hadde et parring forsøk i fjor uten hell, men vi skal prøve igjen senre.

Jeg kan få en blandingsvalp til sommeren om jeg vil ha, men må se hvordan det passer inn. Tviler på at det blir noe av.

Har lyst å ta til meg flere hjemløse hunder, men må få tiden til å strekke til, vente til barna (2og4år) er eldre.

Gubben har satt gense på max 5katter (den grensa har jeg jo klart å komme litt over :D ) Han er allergisk mot katter så skjønner han jo godt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg trodde det bare var meg som tenkte sånn her inne.. :)

Neste hund blir ikke før om 2-3 år, når jeg har flytta for meg selv, men har alerede ønskelista klar (Jeg ønsker meg en aktiv hund!):

Australian Shepherd

Groenendael

Border Collie

Sheltie (hvis jeg skal ha en litt mindre hund)

Portugisisk vannhund

Neste hund blir nok en av de to første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på:

flere Border Collier; helst en rød/hvit og en blue merle i tillegg til en tri coulor.

Toller

Working Kelpie

Islandsk fårehund

Dalmatiner

Alaskan Malamute

Siberian husky

Aussie

Schæfer/ Rottwailer/ Rhodesian ridgeback når man har blitt flink nok.

Weimaraner (nyyyydelig farge på)

Pomerian (syns de ser så utrolig morsomme ut)

Boxer

Manchester terrier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, lista mi er ikke så lang med tanke på flere forskjellige raser - er ganske så "trangsynt" der! :) I tillegg til mine to raser kunne jeg tenkt meg en tredje rase, og det er BC.

Har tre hunder for tiden, to raser. Egentlig greit antall, men hadde jeg hatt plass til flere så hadde jeg hatt MANGE fler!

Var en svipptur i Belgia i januar og paret ene pyrren min, hvor oppdretteren hadde 22 pyrrer (poil long)! Tenk å ha så mange vakre skapninger rundt seg! :)

Kanskje en dag, hvem vet...*drømme* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min ønskeliste i prioritert rekkefølge:

-Weimaraner

-Rhodesian Ridgeback

-Basenji

-Grand danois

-Pinscher

-Boxer

-Dalmatiner

-Berner Sennen

-Dansk Svensk Gårdshund

Dette er riktig rekkefølge hvis verden hadde vært sånn som jeg ville. (Bodd på landet med geeeeeedigen hage, og mye fritid, men bra inntekt.)

Jeg har allerede bestemt meg for at jeg skal ha en middels-liten hund neste gang, så da forsvinner jo over halvparten:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en rase som står i hodet mitt Saluki, Saluki og Saluki.. Hørt at hvis man skaffer seg en Saluki, blir det ofte to, tre osv, så kanskje jeg sitter en dag gammel og grå, med stua full.. Hehe.. Slemt å smitte folk med Saluki-viruset, det setter seg jo på hjernen:) Huff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Saluki er noe av det peneste jeg vet! Det er nok min store drømmehund. Men ellers har jeg allerede min favoritthund, til og med i to eksemplarer! Har ønsket meg Foxterrier i mange år, og nå er jeg lykkelig eier av TO! :)

Jeg så heldig å bo på landet, ha god plass til både hunder, ender, gjess og høner! Pluss tre kastererte hannkatter og fire kaniner! :)

Så jeg har da fått oppfyllt noen av mine drømmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh.. Jeg har mange raser som jeg kunne tenkt meg :) *drømme*

* Border collie

* pyreneisk gjeterhund (face rase)

* Pinscher

* Dobermann

* Boxer

* Australian shepherd

* Sheltie

* Schæfer

* podenco (eller noe sånt)

Stort sett, så tror jeg at jeg er fan av gjeterhundtyper og hunder som opprinelig kommer fra Tyskland. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på:

flere Border Collier; helst en rød/hvit og en blue merle i tillegg til en tri coulor.

Toller

Working Kelpie

Islandsk fårehund

Dalmatiner

Alaskan Malamute

Siberian husky

Aussie

Schæfer/ Rottwailer/ Rhodesian ridgeback når man har blitt flink nok.

Weimaraner (nyyyydelig farge på)

Pomerian (syns de ser så utrolig morsomme ut)

Boxer

Manchester terrier

disse likte jeg! untatt manch. terrier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, lista mi er ikke så lang med tanke på flere forskjellige raser - er ganske så "trangsynt" der! :) I tillegg til mine to raser kunne jeg tenkt meg en tredje rase, og det er BC.

Har tre hunder for tiden, to raser. Egentlig greit antall, men hadde jeg hatt plass til flere så hadde jeg hatt MANGE fler!

Var en svipptur i Belgia i januar og paret ene pyrren min, hvor oppdretteren hadde 22 pyrrer (poil long)! Tenk å ha så mange vakre skapninger rundt seg! :)

Kanskje en dag, hvem vet...*drømme* :D

22!! Ehhh kremt!!

Kanskje en liten fare for at gubben hadde flyktet då...? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, lista mi er ikke så lang med tanke på flere forskjellige raser - er ganske så "trangsynt" der! :) I tillegg til mine to raser kunne jeg tenkt meg en tredje rase, og det er BC.

Har tre hunder for tiden, to raser. Egentlig greit antall, men hadde jeg hatt plass til flere så hadde jeg hatt MANGE fler!

Var en svipptur i Belgia i januar og paret ene pyrren min, hvor oppdretteren hadde 22 pyrrer (poil long)! Tenk å ha så mange vakre skapninger rundt seg! :)

Kanskje en dag, hvem vet...*drømme* :D

Hehe.. kanskje du burde ønske deg en stor gård i samme slengen??

22! Ehhh kremt!

Kanskje en liten fare for at gubben hadde flyktet då...? ;)

*knis* DET tenkte jeg også på!

Gubben synes 3 er MANGE, derfor spiller det vel ingen rolle om det blir noen fler - mange er mange, liksom, 3 eller 22! :P

Hehe... dog er gubben dårlig på navn, men jeg tror han hadde merket økningen fra 3 til 22 *latterkrampe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nå kom jeg på når jeg var litt yngre jeg :rolleyes:

Da skulle jeg har hundespann med masse S.Husyer, Grønnlandshund og Malamute. Jeg hadde virkelig falt hardt for alt som så ut som "ulv" :) Tror det var like greit at jeg ikke fikk det som min første hund jeg :)

Og hva skulle jeg liksom med ett hundespann på en øy ute i havgapet hvor snøen aldri kom :D

Største faren er at jeg kommer til å ende som en AK samler, men det har liksom sine naturlige begrensinger når dem må litt mer enn å bare gå tur.

Ellers så har jeg veldig lyst til å samle på Welch C.Cardigen. Jeg så laaaangt etter dem når jeg var i Bø i helgen. Tror noen ble litt lei av at jeg måtte kommentere hvergang jeg så en sånn inne¨på utstillingen ;)

Eller kanskje jeg skal samle på mynder? Dem har jeg fortstått at er veldig enkle på samle på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så har jeg veldig lyst til å samle på Welch C.Cardigen. Jeg så laaaangt etter dem når jeg var i Bø i helgen. Tror noen ble litt lei av at jeg måtte kommentere hvergang jeg så en sånn inne¨på utstillingen :)

Jeg hørte ikke så mye MAS om dem jeg, men jeg så BLIKKET ja.. hahahahaha... øya stod ut av hodet på deg jo *flir*.

Jeg kommer aldri til å bli noen hunde- eller dyresamler. Jeg ser i igrunnen ikke poenget med å ha så himla mange hunder i hus egentlig ? OK - driver man aktivt oppdrett eller hundekjøring så kan jeg skjønne at man har litt mer enn en, men vi andre dødelige TRENGER vel strengt tatt ikke så mange hunder, eller ? Jeg greier meg utmerket godt med den hunden jeg har jeg - og har egentlig ikke ønske om noe annet heller. Neste hund kommer til å bli av samme rase som den jeg har - BRIARD SELVSAGT :). Så får man heller leve med litt skitt og gjørme i vårløysinga... og i regnfulle somre... og når høstregnet setter inn... hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundesamler? Tja... Så lenge jeg får mine to stooore kraftige flotte malamutehanner, og kanskje en harlekin grand danois i tillegg, hehe. Må nok ha jerndisiplin på dem om jeg skal våge meg ut på tur gitt *Flir* Ellers så skal jeg selvsagt ha kaniner i tillegg, og gjerne et par sauer, hihi. (Og om ulven kommer forbi, så er det bare å forsyne seg :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en rase som står i hodet mitt Saluki, Saluki og Saluki.. Hørt at hvis man skaffer seg en Saluki, blir det ofte to, tre osv, så kanskje jeg sitter en dag gammel og grå, med stua full.. Hehe..

Vet du, jeg tror ikke du rekker å bli gammel og grå før stuen din er full av "lukiser" jeg. Bare se hvordan du sikler etter dem og hvordan du TVIHOLDER på de kobblene du får tak i :) Og når du faktisk (nesten) vurderte å gi fra deg vakre, lille gòe Mira (som jeg TVIHOLDER på når jeg får kloa i henne) i bytte med en av mine, ja da, min venn, er du BESATT :):D

Slemt å smitte folk med Saluki-viruset, det setter seg jo på hjernen:) Huff

Pøh, det har du klart aldeles selv. Både du og Mira var så lykkelige på saluki fri-slippen atte. Mira løp og du sto bare der med stjerner i øynene ;) 16 "lukis", 2 sloughi og 2 dachs i fri flyt, det var et syn det :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, jeg tror ikke du rekker å bli gammel og grå før stuen din er full av "lukiser" jeg. Bare se hvordan du sikler etter dem og hvordan du TVIHOLDER på de kobblene du får tak i :P Og når du faktisk (nesten) vurderte å gi fra deg vakre, lille gòe Mira (som jeg TVIHOLDER på når jeg får kloa i henne) i bytte med en av mine, ja da, min venn, er du BESATT :P:P

Pøh, det har du klart aldeles selv. Både du og Mira var så lykkelige på saluki fri-slippen atte. Mira løp og du sto bare der med stjerner i øynene :P 16 "lukis", 2 sloughi og 2 dachs i fri flyt, det var et syn det :rolleyes:

Nei tror ikke jeg blir så gammel. Må bare få meg en egen stue å fylle.. <_< Angrer på at jeg ikke bare løp av gårde med en av "lukiene" dine, hadde jo så mange sjanser, og hadde heller ikke trengt og bytta Mira med deg.. *slår seg i hode ennå* :P

Vet ikke hvem av oss som var mest lykkelig, men jeg tror det kanskje var meg. Ett vakkert syn for øyet :P og det var/er dumt av meg å oppsøke slike steder med så mange vakre skapninger på en gagn. Det har jo vært nok for meg å se en, da ble jeg jo helt :P så 16 stykker ble for mye for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha:

- to islandshester

- ei papegøye, nei, to slik at de får selskap

- flere aussier opp igjennom

- et hundespann av alaska huskyer

- flere katter, blant annet occikatt

- en basenji

- en engelsk staffordshire bull terrier

- ooooog.... :P

Ikke noe problem å bo i leilighet i blokk med det, vel?! ;) Hestene står på verandaen, papegøyene i stua, kattene og hundene får plass på 60 kvadrat de vel, men de huskyene... hmmm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker meg først og fremst egen hund da. Og jeg drømmer og tenker på Welsh springer spaniel hele tiden :P

Berner sennen hund er liksom rasen med stor R. Så det må jeg ha igjen, men de er litt for store slik vi bor nå.

Og Hovawart er fine... også Irsk ulvehund da :P

Masse fiiine hunder! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Når jeg blir rik skal jeg ha mitt eget småbruk, mannen skal ha en good jobb, og jeg skal være hjemme med :

3 Border collier

2 Sheltier

2 Berner sennen

4 Pommer (søteste dottene :))

+noen omplasseringshunder

Noen sauer

Noen katter

Noen kaniner som løper rundt

Kanskje en hest?

*drømme*

Edit; Hvis jeg går tilbake til realiteten så blir nok hund nr 2 en Sheltie, eller en ny Border collie, spørs litt på hvordan ting er da :) Og en Belger skal jeg ha en gang, samme med en Chihuahua, det er 2 raser jeg SKAL ha en gang :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...