Gå til innhold
Hundesonen.no

når våkner villdyret?

lise og bajas

Recommended Posts

Skrevet

når får dere en våt snute i ansiktet som spør pent om og ut å tisse?

jeg våkner av laaange høylytte gjesp mellom 7 og 8 om morgenen. da MÅ vi ut veldig raskt asså.... :console: :rolleyes2:

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

har aldri sovet lenger en til ett jeg, og aldri opplevd mas fra noen hunder om å opp. Fenris ligger gjerne et par timer ekstra i senga etter at jeg har vokna så vi kan kose litt også han da. :rolleyes2:

Glad jeg har morgentrøtte bikkjer -_-

Guest Dratini
Skrevet
har aldri sovet lenger en til ett jeg, og aldri opplevd mas fra noen hunder om å opp. Fenris ligger gjerne et par timer ekstra i senga etter at jeg har vokna så vi kan kose litt også han da. :rolleyes2:

Glad jeg har morgentrøtte bikkjer -_-

Tror det ligger i slekta til Fenris :console:

Her går vi ut når vi har ordnet det vi skal først, ingen hunder maser, vel om de er løse i magen kommer det to hyl. Da er det bare å spurte ut med den hunden (heldigvis veldig lenge mellom det skjer).

Skrevet

Bikkja våkner når resten av huset våkner, og er rolig og avslappa til hun får tilbud om å bli med ut på tur. Og det kan være mellom sju og tolv en eller annen gang, det...

Skrevet

Jeg må dra Mike ut av senga om morgningen, for han har virkelig ikke tenkt seg opp med det første og hvertfall ikke ut..

Når han var valp så sov han like lenge som jeg gjorde, var vel 2-3 netter han måtte ut å tisse på natta, men var bare det..

Skrevet

Aysha våkner når jeg våkner. Hun er veldig trøtt når hun får morgeneplet sitt, og ligger bare å slapper av. Men rundt 10-12 en gang kvikner hun til og vil ut på tur :rolleyes2: Men ofte drar jeg henne ut før.

Oscar kan sove til alt mellom klokka 7-13.00 han. Han må ut å tisse ca. klokka 09.00, men så går han rett og legger seg igjen.

Skrevet

Her er det ingen som er oppe før vi MÅ. Det kan være mellom 9 og 12. Så å sove lenge er godt.. :rolleyes2:

Skrevet

Når Lita kom til meg (for 2 år siden igår :console: ) så hadde hun en vane på at hun måtte ut kl 7 hver dag. Vi snakket litt om det og ble enige om å sove til jeg hadde lyst å stå opp :) Så her i huset er det ingen som står opp og maser før mor er oppe.. :rolleyes2:

Skrevet

Min hund (aussien) sover til jeg står opp.. det varierer fra kl 5 om morgenen til i 13tiden... Om sambo står opp så sover han videre :rolleyes2:

Ridgebacken derimot, som er sambo sin hund, våkne hver dag mellom 5 og halv 7 og vil ut. Etter at hun har fått tisset og spist litt kan hun godt sove videre.

Skrevet

Når de er små kan de jo ikke holde seg for evig men jeg tror valper innretter seg etter resten av flokkens "mønster" ganske så naturlig. Er det mange b-mennesker her inne som har a-hunder? :rolleyes2: Ikke jeg iallefall. Hun var vel litt a-valp men hun ble fort b-hund :console:

Skrevet

vi hadde en gammel schæfer da jeg var ung, han nektet å gå ut før jeg skulle på skolen om morgenen. Jeg måtte hjem i storefri ,da var det nesten okei og ut å tisse. det var en bedagelig hund. hehe

Skrevet

Da Charlie var valp, vågnede han ved 05.00-06.00 tiden og skulle ud at tisse, det blev han ved med til han var 2 år, derefter begyndte jeg at gå hjemme, og de fik en natluftetur mellem midnat og 02.00, da begyndte han at sove hele formiddagen indtil jeg vågner, men til gengæld kan han heller ikke få morgenmad før vi har været ude.

Skrevet

de er raske på å innrette seg etter våre vaner disse goklumpene.

jeg er for tiden hjemmeværende men er oppe halv syv i ukedagene for å vekke unger å følge dem til skolen.

så lille valpen er vant med særbehandling og luftes halv sju,så vekkes barna,så fores dyret...og klokken 8 står han og venter på att barna skal få på seg yttertøyet for da skal han ut å møte alle barna på vei til skolen.

men jeg kunne ønske att valpen visste forskjell på ukedag og helg...hehe

Skrevet

Bessie gløtter på øya og legger seg til å sove igjen.

Står opp ved 07.00 tiden pga barna.

Hvis jeg prøver å få henne ut å tisse etter 23.00 så ser hun bare dumt på meg og legger

seg til å sove igjen.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...