Gå til innhold
Hundesonen.no

når våkner villdyret?

lise og bajas

Recommended Posts

Skrevet

når får dere en våt snute i ansiktet som spør pent om og ut å tisse?

jeg våkner av laaange høylytte gjesp mellom 7 og 8 om morgenen. da MÅ vi ut veldig raskt asså.... :console: :rolleyes2:

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

har aldri sovet lenger en til ett jeg, og aldri opplevd mas fra noen hunder om å opp. Fenris ligger gjerne et par timer ekstra i senga etter at jeg har vokna så vi kan kose litt også han da. :rolleyes2:

Glad jeg har morgentrøtte bikkjer -_-

Guest Dratini
Skrevet
har aldri sovet lenger en til ett jeg, og aldri opplevd mas fra noen hunder om å opp. Fenris ligger gjerne et par timer ekstra i senga etter at jeg har vokna så vi kan kose litt også han da. :rolleyes2:

Glad jeg har morgentrøtte bikkjer -_-

Tror det ligger i slekta til Fenris :console:

Her går vi ut når vi har ordnet det vi skal først, ingen hunder maser, vel om de er løse i magen kommer det to hyl. Da er det bare å spurte ut med den hunden (heldigvis veldig lenge mellom det skjer).

Skrevet

Bikkja våkner når resten av huset våkner, og er rolig og avslappa til hun får tilbud om å bli med ut på tur. Og det kan være mellom sju og tolv en eller annen gang, det...

Skrevet

Jeg må dra Mike ut av senga om morgningen, for han har virkelig ikke tenkt seg opp med det første og hvertfall ikke ut..

Når han var valp så sov han like lenge som jeg gjorde, var vel 2-3 netter han måtte ut å tisse på natta, men var bare det..

Skrevet

Aysha våkner når jeg våkner. Hun er veldig trøtt når hun får morgeneplet sitt, og ligger bare å slapper av. Men rundt 10-12 en gang kvikner hun til og vil ut på tur :rolleyes2: Men ofte drar jeg henne ut før.

Oscar kan sove til alt mellom klokka 7-13.00 han. Han må ut å tisse ca. klokka 09.00, men så går han rett og legger seg igjen.

Skrevet

Her er det ingen som er oppe før vi MÅ. Det kan være mellom 9 og 12. Så å sove lenge er godt.. :rolleyes2:

Skrevet

Når Lita kom til meg (for 2 år siden igår :console: ) så hadde hun en vane på at hun måtte ut kl 7 hver dag. Vi snakket litt om det og ble enige om å sove til jeg hadde lyst å stå opp :) Så her i huset er det ingen som står opp og maser før mor er oppe.. :rolleyes2:

Skrevet

Min hund (aussien) sover til jeg står opp.. det varierer fra kl 5 om morgenen til i 13tiden... Om sambo står opp så sover han videre :rolleyes2:

Ridgebacken derimot, som er sambo sin hund, våkne hver dag mellom 5 og halv 7 og vil ut. Etter at hun har fått tisset og spist litt kan hun godt sove videre.

Skrevet

Når de er små kan de jo ikke holde seg for evig men jeg tror valper innretter seg etter resten av flokkens "mønster" ganske så naturlig. Er det mange b-mennesker her inne som har a-hunder? :rolleyes2: Ikke jeg iallefall. Hun var vel litt a-valp men hun ble fort b-hund :console:

Skrevet

vi hadde en gammel schæfer da jeg var ung, han nektet å gå ut før jeg skulle på skolen om morgenen. Jeg måtte hjem i storefri ,da var det nesten okei og ut å tisse. det var en bedagelig hund. hehe

Skrevet

Da Charlie var valp, vågnede han ved 05.00-06.00 tiden og skulle ud at tisse, det blev han ved med til han var 2 år, derefter begyndte jeg at gå hjemme, og de fik en natluftetur mellem midnat og 02.00, da begyndte han at sove hele formiddagen indtil jeg vågner, men til gengæld kan han heller ikke få morgenmad før vi har været ude.

Skrevet

de er raske på å innrette seg etter våre vaner disse goklumpene.

jeg er for tiden hjemmeværende men er oppe halv syv i ukedagene for å vekke unger å følge dem til skolen.

så lille valpen er vant med særbehandling og luftes halv sju,så vekkes barna,så fores dyret...og klokken 8 står han og venter på att barna skal få på seg yttertøyet for da skal han ut å møte alle barna på vei til skolen.

men jeg kunne ønske att valpen visste forskjell på ukedag og helg...hehe

Skrevet

Bessie gløtter på øya og legger seg til å sove igjen.

Står opp ved 07.00 tiden pga barna.

Hvis jeg prøver å få henne ut å tisse etter 23.00 så ser hun bare dumt på meg og legger

seg til å sove igjen.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...