Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekjøpet går opp og ned..


Gjest

Recommended Posts

  • Svar 216
  • Created
  • Siste svar

Nå ble jeg nysgjerrig.. hvem har goldenoppdrett tre timer unna her?

Jeg ville holdt meg til labbisoppdrettet, det er en del forskjell på labrador og golden, også kommer jo alt annpå hva de avler etter:)

Åh, jeg må bare fortelle, da jeg bodde på storelva var det en stor hærlig brun labbehanne nederst i gata, han var gatas konge uten tvil! Så stødig og go :) Trakk eieren på ski, passet barna og var et godt forbilde for alle de andre hundene i gata :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er snart uke 11 over, og jeg har enda ikke hørt noe fra oppdretteren min (#1)! Valpene var ventet denne uken, så jeg skjønner ikke noe. Oppdretter #2 er den med svart hund og muligens få valper, og hun har full oppdatering på hjemmesiden sin ca. hver tredje dag (valpene er der ventet ca. 25 mars). Oppdretter #1 har ikke oppdatert hjemmesiden sin på snart 2 måneder og sist jeg fikk mail var 3 uker siden. Dog snakket hun om at hun var syk da, men jeg begynner å bli litt små spent her.... :)

Du kan jo sende en mail å hvordan det går med mamma hunden... kan jo hende hun har en del som er intrs.. å glemer litt innimellom.. Og det med hjemmeside.. noen er bare treige til å oppdatere ( meg f eks) hehe..'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger spent med her ;)

Og hvis du syntes du har lenge å vente, så tenk på meg - som er i samme situasjon som du er nå, med skole / eksamens slutt og valpekjøp til sommeren - NESTE ÅR :lol:

Og jeg er nesten like 'nervevrak' av å glede seg, planlegge osv - som du er nå!

Men ønsker deg kjempemasse lykke til :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke valper fra oppdretteren, og for å toppe tragediene måtte oppdretteren avlive en av hundene sine bare 5-6 måneder gammel. :lol:

Og hele påska mi er ødelagt og jeg har måttet reise hjem fra hytta og hele familien pga. sykdom. Herregud jeg er langt nede nå! :)

Så leit.. Er det ikke det ene så er det noe annet :)

For en påske. *trøsteklem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vurderer å bytte rase bare fordi det ikke ble valp akkurat NÅ? Mitt tips: hold deg til rasen du har bestemt deg for, og husk at tålmodighet er en dyd :P

Hun spekulerte litt på andre raser litt, før hun fikk vite at det ikke ble valper på hun ene...

Min mening er at du skal tenke gjennom rasene.. og se hvem du har mest lyst på. Da finner du rasen for deg.. :brr:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg forstår godt at det er vanskelig å velge rase, men det er kanskje greit å bestemme seg FØR man lager "avtaler" med oppdrettere...

Uansett, lykke til! :brr:

Nå skrev jeg det kanskje litt feil.. Hun har lyst på den rasen av den fargen. Det har hun jo satt klart. Hvis det hadde kommet valp så hadde hun jo tatt det.. Men det går jo ann å ønske seg flere raser... Siden ikke det ble valp der.. kanskje hun finner en annen som skal ha valper av samme rase.. Kanksje hun finner seg en annen rase hun har lyst på å.. Det må da være lov å se på andre raser å...

Jeg gikk mye frem og tilbake før jeg så annonsen til Tini. Da bestemte jeg meg.. og angrer ikke..

Hun ser jo på alle raser som passer henne... Det er vel det viktigse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det, jeg ser på alle raser som passer meg.

Det som ødelegger for meg er at jeg bor her i Nord og at jeg ikke er åpen for å fly. Dermed er radiusen min ca. 10 timers kjøring rundt byen, og det er ikke mye å finne her oppe i ingenmannsland. De fleste kennlene har allerede lange lister av valpekjøpere, og det er enda færre raser.

Når en kennel ikke får valper så blir det vanskelig. Jeg har kontaktet flere helt siden oktober i fjor, men det er alt annet enn lett. Jeg håper jo så gjerne på at jeg skulle få en hund til sommeren, men det ser dårlig ut nå. Sukk akk og ve.

Huff, jeg vet hvordan det er :o

Jeg har gått frem og tilbake med rase og oppdrettere, og jeg Vil også ha valp NÅ :o

å få valp i juni er jo perfekt, siden da begynner ferien. men jeg skal ha den ilag med besten min å han vil ikke dra lenger enn telemark. Og jeg bor i rogaland. Men jeg har vert heldig siden det er to oppdrettere i områdetene Telemark og buskerud med Finsk Lapphund =)

Jeg håper ting ordner seg for deg! Jeg er selv livredd for å ikke få valp fra dem! :icon_redface:

http://www.articpro.net/valpenytt.html skal ha valper, og de er oppe i nord en plass :blink: hvor vet jeg ikke enda^^

Håper det er i nærheten av deg og at du får deg en skjønnas du og :D

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...