Gå til innhold
Hundesonen.no

Nusser du hunden din?


MariaN

Gjør du?  

138 stemmer

  1. 1. :)

    • Ja
      123
    • Nei
      16


Recommended Posts

  • Svar 87
  • Created
  • Siste svar

For et par år siden var ungene alene med bikkjene en helg. Da jeg kom tilbake sto "få suss" på tilbudlista til prinsessa! Det er så deilig å få en åpen tollerkjeft klint over ansiktet ditt med rennafart og tørrfiskånde. Jippi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nusser den deilige myke pelsen på snuten hele tiden! :ahappy: Også oppå hodet.. Min søsters flat rett og slett eeelsker å bli nusset på - dersom hun er litt vilter, f.eks når vi kommer hjem etter at hun har vært alene en stund, så er det bare å bøye seg ned, og nusse henne flere ganger på hodet. Da sitter hun som en statue og gløtter med øynene - hun digger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt!! lukten av poter er det beste jeg vet!

Og.. selvsagt er ingenting ekkelt med min hund, hun lukter godt, har ikke dårlig ånde, sikler ikke, og er bare søt;)

Andre hunder vil jeg ikke kline med.. neinei.. usj... andre bakterier enn "våre":ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nusser Titus på hodet og i "gropen" over øyet, kanskje også på kinnet eller i pannen . Vil jeg ha sier jeg "gi meg en nuss" og han kommer bort og gir meg en nuss på kinnet. Han kan komme bort og gi meg en nuss på nesen også hvis jeg ligger på ryggen på gulvet og leser.:ahappy:

Men jeg må altid vaske av meg, jeg blir helt paranoid av å føle en klissete "flekk" i ansiktet mitt full av rare bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nusser Titus på hodet og i "gropen" over øyet, kanskje også på kinnet eller i pannen . Vil jeg ha sier jeg "gi meg en nuss" og han kommer bort og gir meg en nuss på kinnet. Han kan komme bort og gi meg en nuss på nesen også hvis jeg ligger på ryggen på gulvet og leser.:)

Men jeg må altid vaske av meg, jeg blir helt paranoid av å føle en klissete "flekk" i ansiktet mitt full av rare bakterier.

Helt enig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slikker ikke hundene seg nedentil?

Er vel litt ekkelt at de skal opp i ansiktet da,og sleike deg på munn?

Det er jo hele poenget! Det er ekkelt med slikking, men nussing kan foregå på andre måter som ikke involverer noen sin tunge. Jeg og Tulla: munn mot munn (lukket). Eller min lukkete munn mot noe annet sted, som under potene (ja, det høres ekkelt ut, men som noen sa: de lukter jo GODT!), eller på ryggen, eller hodet, eller kinnet, eller snuten. Den bløte, bløte snuten. Det må være et av de deiligste stedene på en hund, det..! :) Pelsen er så god og myk, selv om den er kort.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her susses det. får ofte suss av Akita.og eg gir ofte suss.

Folk som snakker om at det er ekkelt her. Nei ikkje for meg. har aldri tenkt sånn på det.

Her deles sengen, glass, fat. Ho får sleike på øl boksen min.

(det lille av øl som ligger på den kanten rundt. og nå får eg vel kjeft av folk her.)

Vi deler alt :)

Anette & Akita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo hele poenget! Det er ekkelt med slikking, men nussing kan foregå på andre måter som ikke involverer noen sin tunge. Jeg og Tulla: munn mot munn (lukket). Eller min lukkete munn mot noe annet sted, som under potene (ja, det høres ekkelt ut, men som noen sa: de lukter jo GODT!), eller på ryggen, eller hodet, eller kinnet, eller snuten. Den bløte, bløte snuten. Det må være et av de deiligste stedene på en hund, det..! :) Pelsen er så god og myk, selv om den er kort.. ;)

Nesten som jeg skulle skrevet et selv ;) Hvis jeg tar vekk potene, nusser ikke der, men de lukter godt, det er sant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dachsen kysser ikke så veldig ofte. Når vi spør henne om et kyss, biter hun oss i nesen mens hun gnager ;) Tror hun har misforstått litt. Han store har masse nusser på lager og gir dem gjerne bort, men på en søt, diskre måte. Jeg liker ikke å bli slikket av hundene av samme grunn som M.M.Blue Dior, nemlig at hundene slikker seg nedentil :S Men gir gjerne han store et kyss i pannen, mens dachsen får kyss på kinnet (der tungen ikke når) :) Kyssing er for meg en vanesak, egentlig, selv om det er et menneskelig kjærtegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...