Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Bergen, 29.-30/03

C.J

Recommended Posts

Skrevet

Det er vel mange som skal her neste måned? :D

Selv stiller jeg min flattispe selv om jeg fikk blå i dag, det er jo gøy bare å være med!

• Svar 144
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg kommer.. Skal stille Tasha, handle ei anna Basenji, og kanskje en Dverg Schnauzer (litt skummelt, da det blir første gang) på lørdagen, og en Whippet på søndagen(også første gang) Så jeg gru -gleder meg... :D

Skrevet
Skal du stille begge dine?

Bare Baghera. Joy stilles ikke, for for det første liker ho ikke å bli stilt, eller bli tatt på av fremmede, og for det andre har jeg aldri vært i en schäferring før, så vet ikke åssen det gjøres. :D

Skrevet

tja.... blått i dag, altså han påsto det va tannfeil og svak i bake (<_< ) Junior hanne på internasjonalt...

hmmz for og si det sånt så i dag frister det ikke og ser ikke vits. Planen var og stille junior med ivo + juniorhandling og avlsklasse, men hvis skal skal oppover så må det blir for at min far vil VELDIG gjerne opp og besøle familien hans som bor der men en tur bare for ivo... naj :P

så blir det vaksine, røntging, og få vetten til og sjekke tennen og f¨en erklæring på de... OG hvis ALT dette er posetivt da ser jeg litt lysere på det :D

Skrevet
tja.... blått i dag, altså han påsto det va tannfeil og svak i bake (<_< ) Junior hanne på internasjonalt...

hmmz for og si det sånt så i dag frister det ikke og ser ikke vits. Planen var og stille junior med ivo + juniorhandling og avlsklasse, men hvis skal skal oppover så må det blir for at min far vil VELDIG gjerne opp og besøle familien hans som bor der men en tur bare for ivo... naj :P

så blir det vaksine, røntging, og få vetten til og sjekke tennen og f¨en erklæring på de... OG hvis ALT dette er posetivt da ser jeg litt lysere på det :D

Skal du liksom få en dyrlege erklæring på at han ikke har tangbitt? Skjønte ikke den der jeg..

EDIT; Si i fra om dere ikke skal da, for da må jeg finne noen nye å kjøre med.

Skrevet
Jeg skal, hvis papillon kan stilles.

Tvilsomt at Minella blir med hvis vi tar båt/buss og kanskje litt taxi. hehe

Papillon kan stilles vettu! Internasjonal utstilling for alle raser dette :P

Bare Baghera. Joy stilles ikke, for for det første liker ho ikke å bli stilt, eller bli tatt på av fremmede, og for det andre har jeg aldri vært i en schäferring før, så vet ikke åssen det gjøres. :D
Schæferringer er noe for seg selv, ja! :P Så litt på schæferfolket i dag - de er jo spinnville man! Løper rundt på utsiden av ringen med fløyter i munnen og veiver med armer som om livet sto på spill! Ha-ha, har aldri sett slik dobbelhandling før..
Skrevet

Dommere er jo forskjellige da... Så hvis han ikke har en veldig stor feil (tenner og bak?) er det jo en sjanse for å få rødt?

Skrevet
Dommere er jo forskjellige da... Så hvis han ikke har en veldig stor feil (tenner og bak?) er det jo stor sjanse for å få rødt?

Dessuten alle gode hunder har minst en blå (husker vi Tønsberg Thea? :D ) Og min har tatt 3 allerede, så han er en virkelig god hund! :P

Skrevet
Dessuten alle gode hunder har minst en blå (husker vi Tønsberg Thea? :P ) Og min har tatt 3 allerede, så han er en virkelig god hund! :P
He-he, min har også 3x blå! :D Hvis ikke hun har 4 nå da..
Skrevet
Skal du liksom få en dyrlege erklæring på at han ikke har tangbitt? Skjønte ikke den der jeg..

EDIT; Si i fra om dere ikke skal da, for da må jeg finne noen nye å kjøre med.

jo for desverre så er det sånt at alle dommere ikke han like mye erfaring. Og når da han har SAKSEBITT for han har ikke tangbitt i det hele og det har ingen sakt heller så er det greit og vite for det er mangen dommere som ikke har vært borti så mye av forskjellige bitt så vil nokk noen velge og gi blått på det.. Det er også litt greit for meg også og vite at det ikke er en feil=)

det er faktisk den eneste dommeren som noen gang har sakt det om han.. noen har nevnt lite bryst men det vet jeg, men heldigvis har det kommet seg.=)

Skrevet

Syntes det virker litt rart at en dommer ikke ser forskjell på et tangbitt og saksebitt.

Men du har ikke tenkt tanken at en dommer vil ta det noe frekt om du kommer med en lapp og inndirekte sier at h*n ikke har peiling...? Må ærlig innrømme jeg ikke tror at det blir BIR hunden akkurat.

Skrevet
Schæferringer er noe for seg selv, ja! :P Så litt på schæferfolket i dag - de er jo spinnville man! Løper rundt på utsiden av ringen med fløyter i munnen og veiver med armer som om livet sto på spill! Ha-ha, har aldri sett slik dobbelhandling før..

Tro det eller ei, men jeg har faktisk aldri sett det selv. Har aldri vært på schäferutstilling, eller i schäferringen på NKK, så har ikke sett det. Men har hørt mye rart om det, ja. Og jeg lever i den blinde tro at når jeg en vakker dag om mange år får en schäfer som kan stilles, så skal den kunne stilles uten alt det tullet rundt ringen. Hadde blitt helt ør i hodet selv, jeg. :D

Skrevet

Birk og jeg kommer :P

Har ikke tenkt så langt enda, har ikke sjekket ut hverken hvilken dag det er er dommer men vi får håpe det kommer noen som har sett pyrrer før :D

Skrevet

Håper på å få med oss NKK Bergen ja. Om ikke minnet mitt svikter helt nå, så er det samme dommer som skal dømme oss på NORDV i november. Litt billigere å riske blåsløyfe på hjemmebane enn å måtte reise helt til danmark for den... :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...