Gå til innhold
Hundesonen.no

dobermann+rottweiler

Tina

Recommended Posts

Skrevet

Jeg kan huske at der engang var snak herinde om at det ville være sjovt at prøve at blande disse to racer...men men

hvis de kommer til at have denne bygning, så siger jeg nok nej tak. :wink::P

rockydob.jpg

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ja den er ikke så nydelig denne...i hvert fald ifølge mig.

Jeg arbejder lige på at forkorte linket eller lægge bildet i photobucket...have patience...jeg har ikke prøvet det før. :P

Skrevet

Jeg syns det er dumt å blande de to rasene. Det har vært en periode der hvor "rotman" ble populære, men syns at man kan velge en av rasene. Forskjellene blir ikke så store, så enten kan man skaffe seg en dobermann eller en rotweiler. Folk sier at enten at dobermann blir for tynn og rottweiler for tykk, men de blandingene jeg har sett har vært vanskelig å se forskjell. Enten at hunden lignet helt på en dobermann, bare med en mer buskete hale, og slike småting. Så folk kan da godt velge mellom to like, men samtidig ulike rasene! Den var ikke fin den på bildet.

Skrevet
Jeg syns det er dumt å blande de to rasene. Det har vært en periode der hvor "rotman" ble populære, men syns at man kan velge en av rasene. Forskjellene blir ikke så store, så enten kan man skaffe seg en dobermann eller en rotweiler. Folk sier at enten at dobermann blir for tynn og rottweiler for tykk, men de blandingene jeg har sett har vært vanskelig å se forskjell. Enten at hunden lignet helt på en dobermann, bare med en mer buskete hale, og slike småting. Så folk kan da godt velge mellom to like, men samtidig ulike rasene! Den var ikke fin den på bildet.

Enig =D> den jeg vet av ligner ikke rottweiler iallefall, mest dobermann, bare den er litt kraftigere, da må jeg si jeg liker best enten rottweiler eller dobermann ja!

Skrevet
teddy.jpg

Syns de er fine, mem liker best rasene hver for seg :P

det var et fint eksemplar ja! nydelig. ja rasene er best hver for seg :wink:

Skrevet

ja det er under alle omstændigheder nok bedstat holde de to forskellige racer adskilt...men jeg kan nu godt forstå det der med at man synes den ene er for slank og den anden for kraftig... :P

Skrevet

Nei det er alle 3 krevende raser som ikke egner seg for alle. Men det er ikke en som er verre enn den andre, de er like krevende på hver sin måte og krever en stø hånd. Men det er varianter for de fleste, i størrelse og form :wink::P

Skrevet
teddy.jpg

Syns de er fine, mem liker best rasene hver for seg :P

ja, de er fine, men.... det er vel en grunn for at det skal være to forskjellige raser...

Skrevet

Møtte akkurat en rotman som var prikklik rottiweiler, med antydning til lengre ben. Han var fin han. Men jeg fatter ikke hvorfor man skal blande raser med vilje. Finnes da så mange fine raser der ute uansett!

Skrevet

er ikke pincher og manchester terrier raser som man kan skaffe istedefor en slik blanding? ganske like liksom, om de er kraftige nok..

jeg synns faktisk den første hunden var fin jeg! :lol:

Skrevet

haha, noen blir rare, det er det med blandingssaker at man ALDRI vet hva man får uansett om blandingen er gjort før!!

Men har sett verdens nydeligste sak før, det var som en mørk hvetefarget rottweiller som var slank! NYDELIG!!

Skrevet
er ikke pincher og manchester terrier raser som man kan skaffe istedefor en slik blanding? ganske like liksom, om de er kraftige nok..

jeg synns faktisk den første hunden var fin jeg! :lol:

Men Pincher og Manchester terriere er jo små da... Manchestere har jo en idealhøyde på 42 cm...

Skrevet
Jeg kan huske at der engang var snak herinde om at det ville være sjovt at prøve at blande disse to racer...men men

hvis de kommer til at have denne bygning, så siger jeg nok nej tak. :wink::lol:

rockydob.jpg

spesiell :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har du hunder som krever pelsstell på utstilling er stroller med stellebord gull verdt. Angrer nesten hver gang jeg er på utstilling at jeg ikke har det, men stiller ikke så mye at jeg synes jeg kan bruke mange tusen på det. Det krever jo at hundene kan være i strolleren uten å ødlegge den da. Metallbur er tungt å bære med seg sammen med alt annet, men er jo sikrere enn stoffbur/stroller. Selv bruker jeg stoffbur, mest på agility men også utstilling, dog er jeg avhengig av lås til glidelåsen når jeg har med eldste da han kan åpne glidelås. (Har Maelson slev)
    • Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...