Gå til innhold
Hundesonen.no

dobermann+rottweiler


Tina

Recommended Posts

Skrevet

Jeg kan huske at der engang var snak herinde om at det ville være sjovt at prøve at blande disse to racer...men men

hvis de kommer til at have denne bygning, så siger jeg nok nej tak. :wink::P

rockydob.jpg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Ja den er ikke så nydelig denne...i hvert fald ifølge mig.

Jeg arbejder lige på at forkorte linket eller lægge bildet i photobucket...have patience...jeg har ikke prøvet det før. :P

Skrevet

Jeg syns det er dumt å blande de to rasene. Det har vært en periode der hvor "rotman" ble populære, men syns at man kan velge en av rasene. Forskjellene blir ikke så store, så enten kan man skaffe seg en dobermann eller en rotweiler. Folk sier at enten at dobermann blir for tynn og rottweiler for tykk, men de blandingene jeg har sett har vært vanskelig å se forskjell. Enten at hunden lignet helt på en dobermann, bare med en mer buskete hale, og slike småting. Så folk kan da godt velge mellom to like, men samtidig ulike rasene! Den var ikke fin den på bildet.

Skrevet
Jeg syns det er dumt å blande de to rasene. Det har vært en periode der hvor "rotman" ble populære, men syns at man kan velge en av rasene. Forskjellene blir ikke så store, så enten kan man skaffe seg en dobermann eller en rotweiler. Folk sier at enten at dobermann blir for tynn og rottweiler for tykk, men de blandingene jeg har sett har vært vanskelig å se forskjell. Enten at hunden lignet helt på en dobermann, bare med en mer buskete hale, og slike småting. Så folk kan da godt velge mellom to like, men samtidig ulike rasene! Den var ikke fin den på bildet.

Enig =D> den jeg vet av ligner ikke rottweiler iallefall, mest dobermann, bare den er litt kraftigere, da må jeg si jeg liker best enten rottweiler eller dobermann ja!

Skrevet
teddy.jpg

Syns de er fine, mem liker best rasene hver for seg :P

det var et fint eksemplar ja! nydelig. ja rasene er best hver for seg :wink:

Skrevet

ja det er under alle omstændigheder nok bedstat holde de to forskellige racer adskilt...men jeg kan nu godt forstå det der med at man synes den ene er for slank og den anden for kraftig... :P

Skrevet

Nei det er alle 3 krevende raser som ikke egner seg for alle. Men det er ikke en som er verre enn den andre, de er like krevende på hver sin måte og krever en stø hånd. Men det er varianter for de fleste, i størrelse og form :wink::P

Skrevet
teddy.jpg

Syns de er fine, mem liker best rasene hver for seg :P

ja, de er fine, men.... det er vel en grunn for at det skal være to forskjellige raser...

Skrevet

Møtte akkurat en rotman som var prikklik rottiweiler, med antydning til lengre ben. Han var fin han. Men jeg fatter ikke hvorfor man skal blande raser med vilje. Finnes da så mange fine raser der ute uansett!

Skrevet

er ikke pincher og manchester terrier raser som man kan skaffe istedefor en slik blanding? ganske like liksom, om de er kraftige nok..

jeg synns faktisk den første hunden var fin jeg! :lol:

Skrevet

haha, noen blir rare, det er det med blandingssaker at man ALDRI vet hva man får uansett om blandingen er gjort før!!

Men har sett verdens nydeligste sak før, det var som en mørk hvetefarget rottweiller som var slank! NYDELIG!!

Skrevet
er ikke pincher og manchester terrier raser som man kan skaffe istedefor en slik blanding? ganske like liksom, om de er kraftige nok..

jeg synns faktisk den første hunden var fin jeg! :lol:

Men Pincher og Manchester terriere er jo små da... Manchestere har jo en idealhøyde på 42 cm...

Skrevet
Jeg kan huske at der engang var snak herinde om at det ville være sjovt at prøve at blande disse to racer...men men

hvis de kommer til at have denne bygning, så siger jeg nok nej tak. :wink::lol:

rockydob.jpg

spesiell :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dyrebutikker har som regel dette.  Ville begynt med ørepudderet.  Hvis du har en smal pinsett, kan du bruke det istedenfor veneklemme.
    • Er det det samme hvor jeg kjøper sånn tang? Ja hvis det hjelper så er det verdt det men var redd å kjøpe enda en ting som ikke blir brukt. Hehe😉
    • Ja mente røytefri hund.
    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...