Jump to content
Hundesonen.no

dobermann+rottweiler

Tina

Recommended Posts

• Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Jeg syns det er dumt å blande de to rasene. Det har vært en periode der hvor "rotman" ble populære, men syns at man kan velge en av rasene. Forskjellene blir ikke så store, så enten kan man skaffe seg en dobermann eller en rotweiler. Folk sier at enten at dobermann blir for tynn og rottweiler for tykk, men de blandingene jeg har sett har vært vanskelig å se forskjell. Enten at hunden lignet helt på en dobermann, bare med en mer buskete hale, og slike småting. Så folk kan da godt velge mellom to like, men samtidig ulike rasene! Den var ikke fin den på bildet.

Jeg syns det er dumt å blande de to rasene. Det har vært en periode der hvor "rotman" ble populære, men syns at man kan velge en av rasene. Forskjellene blir ikke så store, så enten kan man skaffe seg en dobermann eller en rotweiler. Folk sier at enten at dobermann blir for tynn og rottweiler for tykk, men de blandingene jeg har sett har vært vanskelig å se forskjell. Enten at hunden lignet helt på en dobermann, bare med en mer buskete hale, og slike småting. Så folk kan da godt velge mellom to like, men samtidig ulike rasene! Den var ikke fin den på bildet.

Enig =D> den jeg vet av ligner ikke rottweiler iallefall, mest dobermann, bare den er litt kraftigere, da må jeg si jeg liker best enten rottweiler eller dobermann ja!

Møtte akkurat en rotman som var prikklik rottiweiler, med antydning til lengre ben. Han var fin han. Men jeg fatter ikke hvorfor man skal blande raser med vilje. Finnes da så mange fine raser der ute uansett!

er ikke pincher og manchester terrier raser som man kan skaffe istedefor en slik blanding? ganske like liksom, om de er kraftige nok..

jeg synns faktisk den første hunden var fin jeg! :lol:

Men Pincher og Manchester terriere er jo små da... Manchestere har jo en idealhøyde på 42 cm...

Jeg kan huske at der engang var snak herinde om at det ville være sjovt at prøve at blande disse to racer...men men

hvis de kommer til at have denne bygning, så siger jeg nok nej tak. :wink::lol:

rockydob.jpg

spesiell :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...