Gå til innhold
Hundesonen.no

Fibi og Scilos sin tråd.

ida

Recommended Posts

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Tusen takk alle sammen. Ja, hannen vår har fått sinnsykt mye pels og det er flott helt til han blir løs i magen... :)

Vi vet ikke noe om bakgrunnen hans, annet enn at han hadde bodd på gata hele sommeren. I papirene står det "huntingmix". Det høres jo flott ut. Han jager mest "søstra" si, men det holder kanskje. :o

• 1 month later...
  • 2 months later...
Skrevet

I går var vi en tur i Frognerparken med Ane og Solo. Her kommer et lite bildespam, eller agilitykurs om dere vil:

KopiavFP5.jpg

Det er viktig å lade opp før man trener.

fp49.jpg

Var det under jeg skulle? Jaja, alt for en pølsebit.

fp47.jpg

Nei, du skal hoppe sånn. Over (Modellæring er viktig i hundetrening)

fp48.jpg

Nå får jeg vel den pølsa. Over, under, svært til mas, da.

fp40.jpg

Ja, hjulet skal man gjennom! :ahappy:

Fp70.jpg

Flinke Solo, kan selv.

Fp30.jpg

Kommer det noe ut av pølsa der?

Fp31.jpg

Ja, uten løftejuks kom en liten tornado!

FP16.jpg

Trippetrippe saaaaa.

fp35.jpg

Tjohei hvor det går

fp33-1.jpg

Egentlig var dette litt morsomt, da...

fp34.jpg

Tittei. :

fp52.jpg

Felix som kom innom kan også.

Fp78.jpg

Man får da godteri når man når toppen.

Fp76.jpg

Nemlig. Mamman til Felix ser på i stum beundring :wub:

Fp74.jpg

Trippelmøne! Ny olympisk gren.

fp50-1.jpg

Hun damen hadde skikkelige godbiter, altså.

fp79.jpg

Sjarmøren :wub:

Fp64.jpg

Nå er vi varme og slitne og vil heller kose litt.

Fp67.jpg

Vakre Solo er fornøyd med dagens innsats og finner skygge under mønet.

Skrevet
fp48.jpg

*ler* Det ser ut som hun har DE fortenna på grunn av beinet til Scilos :ahappy:

Kule bilder, så ut som en fin dag!

Skrevet
*ler* Det ser ut som hun har DE fortenna på grunn av beinet til Scilos :ahappy:

Kule bilder, så ut som en fin dag!

Den nye rasen: Kanintoller. :wub: Så det ikke før nå, jeg. Ja, vi hadde det kjempekoselig. Det er utrolig morsomt å trene ag med null ambisjoner. :wub:

• 1 month later...
Skrevet

Pinsetur i Østmarka. Ingvild og jeg fant ut at tiden var inne til å teste teltet som ble kjøpt for et år siden, men aldri har vært pakka ut. :getlost: Vi hadde allerede funnet den perfekte teltplass. Visste dere at 6,4 kilometer gjennom skogen er sinnsykt mye lengre med tung sekk i 30 varmegrader, enn sånn ellers? :ahappy: : Men vi kom da fram tilslutt, etter diverse pauser både for bading av hunder og hviling av utrente rygger.

IMG_8614.jpg

Endelig fikk vi opp teltet på vår hemmelige plass, langt inni skogen den grønne. Bare noen snorer og plugger nå, så blir det så fint atte.

IMG_8739.jpg

Fibi er i paradis. :)

IMG_8727.jpg

Bade med Ingvild :lol:

IMG_8708.jpg

Kanskje jeg skal svømme litt?

IMG_8705.jpg

Neiiii...

IMG_8770.jpg

Kan passe teltet, jeg.

IMG_8669.jpg

Kom her du pinne, så skal du døøøøø

IMG_8676.jpg

Vi dreper den sammen. Dele pinne er en kul lek.

IMG_8638.jpg

Litt slitne, kanskje.

IMG_8664.jpg

Kveldsmat i teltet. Medbrakt oppvaskmaskin er praktisk. :)

IMG_8648.jpg

Der ute, rett utenfor teltet er det store, deilige vannet. Kan vi bade litt til, kanskje. Snart?

IMG_8649.jpg

Nei, natta folkens.

IMG_8654.jpg

Å, skulle du ligge her også. Ja, vi får dele, da...

IMG_8760_2.jpg

Fjorten morgenbad er da ingenting. Bare ett til?

IMG_8685.jpg

Villmarksfolk fra storbyen slår selvfølgelig leir i nærheten av en kafè med mat og ikke minst do! Frokost og lunsj ble spist på Mariholtet. Veldig praktisk. :whistle::)

EDIT: En del skurrete bilder, ser jeg. Gidder ikke bytte dem ut.

Skrevet

Herlige bilder! :getlost: Nå ble det brått veldig fristende med telttur, det er en stund siden sist...

• 4 weeks later...
Skrevet

Vi har hatt noen deilige Lillehammer dager igjen. Hage er deilig når det er for varmt med tur.

IMG_8960.jpg

IMG_8962.jpg

IMG_8969.jpg

IMG_8958.jpg

IMG_8966.jpg

IMG_8971.jpg

IMG_8974.jpg

IMG_8973.jpg

IMG_8976.jpg

IMG_8996.jpg

IMG_9005.jpg

IMG_9038_2.jpg

IMG_9040_2.jpg

IMG_9053_2.jpg

IMG_9051.jpg

IMG_9042.jpg

Måtte bare avslutte med et bilde av den reserverte, skye, usikre, aggressive Fibi som deiset opp i fanget på fetterne som kom på besøk. :) Det Scilos gjør, er gjerne litt stas å kopiere. :)

Skrevet

Nå har jeg lest alle 21 sidene *puh*. Scilos er veldig fin, og de to retieverne også :) Prøvde å trykke på linken til historien, men jeg kom bare til forsiden av hundesonen :)

Skrevet
Nå har jeg lest alle 21 sidene *puh*. Scilos er veldig fin, og de to retieverne også :P Prøvde å trykke på linken til historien, men jeg kom bare til forsiden av hundesonen :P

Den linken husker jeg ikke, men kanskje det er Scilos sin historie du tenker på og at linken da nok er fra Dyresonen, eller enda eldre altså Hundesonen før både Dyresonen og Doggis og dermed ikke kan linkes til lengre? Så flink du er som har lest alle sidene. Kjempekoselig. :P

Scilos ser jo kjempefeit ut på fetterbildene. :P Han er jo akkurat passe og flyter nok bare ut til ære for fotografen. :P:P

Skrevet
Åååååå, de er ikke feite, så det så. :P

:P

Fibi vil alltid være smultbolla, uansett hvor tynn hun måtte bli, så det så :P

Skrevet
:P

Fibi vil alltid være smultbolla, uansett hvor tynn hun måtte bli, så det så :P

Tror hun har bestemt seg for å veie 19 kilo, jeg. Selvfølgelig burde hun vært 17, men det syns ikke hun. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...