Gå til innhold
Hundesonen.no

Dråpebilder!

SoppenCamilla

Recommended Posts

• Svar 393
  • Created
  • Siste svar
Er det bare meg eller er det sykt vanskelig å finne fokuset? Jeg må liksom stille inn på knivspissen og så må jeg huske hvor spissen var og dryppe med flaska på akkurat samme sted hele veien. Holde flaska på samme sted hele tiden er jo ikke dritlett heller. Noen tips?

Og av bildene dere tar, hvor mange prosent er ålreite dråper? Og bruker dere vanlig linse eller makro?

Joda, det er vanskelig å få bra dråpebilder. Av kanskje 300 bilder jeg tar, så er 20-50 av de greie eller bra, resten er dritt. :) Jeg bruker vanlig linse, men nå har jeg fått låne kameraet til en kamerat av meg, og alt stæsjet, så nå må jeg jo kanskje prøve meg litt igjen. Kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvilket format har dere på bildene? Kan hende er det der problemet ligger, jeg fikk nemlig noen brukbare men jeg bruker størrelse Small og så får jeg ikke forstørra eller i alle fall ordna det sånn at dråpa blir stor nok når jeg skal legge den ut her...Kanskje jeg burde bruke råformat evt. Large?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar alltid dråpebilder i raw. Tar igrunnen de fleste bilder i raw. Bortsett fra de siste på minnekortet, da får jeg noia siden det er så lite plass igjen også bytter jeg til JPEG Large. :) (uten oppskarpning i kamperaet, hvis du har den muligheten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Jeg liker også de to øverste best :punk: Du kan tro vi ønsker oss macrolinse her i hus. Hadde blitt så mye bedre med det! Han sier forresten takk ;)

;)

Skjønner godt ønske om makrolinse ja! Syns det var så stilig med bladet som bakrunn istede for vasken eller noe lignende. Tøft ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Boller/skåler i forskjellige farger, og ei brødfjøl i bagkrunnen med t-skjorte i forskjellige farger hengende på. Sikkelig proft :P

Ja, synes det var kult, jeg. Det sies at det er bare fantasien som kan sette grenser...

Trur jeg må prøve meg en dag jeg også.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...