Gå til innhold
Hundesonen.no

Dråpebilder!

SoppenCamilla

Recommended Posts

• Svar 393
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Haha, det må du gjerne gjøre! Det er ganske kjedelig, vil jeg tro, men. ;)

Hallo, vi bor på Årnes liksom, hva annet er det å gjøre??? ;)

• 2 weeks later...
Skrevet

Kan jeg ta dråpebilder meg mitt Lumix kamera?

Link til litt info om kameraet og bilde.

Det er ikke noe "dritt" kamera, men det er liksom ikke et speilrefleks heller... :rolleyes:

Skrevet
Hallo, vi bor på Årnes liksom, hva annet er det å gjøre??? :yes:

*treigt svar*

Så sant, så sant! :yes: Passer det nå i påsken, før jeg blir kicka ut og må flytte til foreldre enn så lenge? :yes:

Skrevet
Ja, jeg posta den tidligere i tråden. :lol:

Greeeit, jeg følger da ikke med på alt heller. :lol: Men så den på Discovery i går og da jeg utbrøt "Soppen" lurte pappa på hva i alle dager jeg mente, haha.

Skrevet
Greeeit, jeg følger da ikke med på alt heller. :lol: Men så den på Discovery i går og da jeg utbrøt "Soppen" lurte pappa på hva i alle dager jeg mente, haha.

Haha, jeg regner ikke med at alle følger med på alt heller. :lol: Bare fint at den blir posta litt ekstra, sånn at flere kan se den! Det er tøft!

• 3 weeks later...
Skrevet
IMG_0559.jpg

Kake monsteret :whistle: Jeg må få prøve meg på dette en dag ;) Men som tidligere sagt i tråden hadde det vært fint å få bilde av "studio'et" =)

Skrevet

har nettopp tatt dråpebilder for første gang... ble ikke helt fornøyd med alle, men øvelse gjør vell mester?

her er et par av de:

5clj7m.jpg

kehi0o.jpg

dfvvrs.jpg

noen tips til å få bildene bedre? :)

Skrevet

Fyll vann helt opp til kanten, og ha kameraet på ca lik linje som vannoverflaten. Da slipper du at bildene blir sånn "ovenfra og ned" og at du får med masse av den blå kanten i bakgrunnen.

Skrevet
Fyll vann helt opp til kanten, og ha kameraet på ca lik linje som vannoverflaten. Da slipper du at bildene blir sånn "ovenfra og ned" og at du får med masse av den blå kanten i bakgrunnen.

skal prøve det neste gang:)

takk for tips :lol:

• 1 month later...
Skrevet
Hvordan kommer dere så utrolig nærme?

Jeg har en Nikon D70 med 18-70mm linse, men kommer ikke i nærheten så nærme som de bildene jeg har sett her inne.

"Wild guess" uten å i det hele tatt ha prøvd meg på å ta dråpebilder: Objektiv som lar deg komme nærmere (enten teleobjektiv eller fastobjektiv på f.eks. 135 mm) og/eller beskjæring i etterkant? Jeg benytter meg ofte av det siste for å komme nærmere motivet og få mindre luft rundt, selv om det gjelder andre motiv enn dråper...

Skrevet

Jeg bruker macrolinse :whistle:

Må få til å ta noen flere etterhvert jeg også :ahappy: Lenge siden og jeg trenger treningen! :wub:

Men skal ikke ha noen hval/fiskefangst denne gangen! :lol:

Skrevet
IMG_0683.jpg

ÅÅH SOPPEN.

Kan jeg få bygge et alter til deg, eller?

Får fortsatt ikke til det her, men nå blir jeg både inspirert og motløs på en gang. Nytt forsøk i morra!

Skrevet
ÅÅH SOPPEN.

Kan jeg få bygge et alter til deg, eller?

Får fortsatt ikke til det her, men nå blir jeg både inspirert og motløs på en gang. Nytt forsøk i morra!

Hvis du absolutt må, så. :icon_cry:

Nytt forsøk hver dag! :lol:

Skrevet

Ser flere er hekta på dråper her. :icon_cry:

Selv liker jeg best dråper som har en refleksjon i seg - sånn som disse:

2532193062_178514310e.jpg

2474163594_bdb7bb9e1a.jpg

2771299541_f82d88a7fb.jpg

3583296688_782e76b6bd.jpg

2713634173_65d4f19b59.jpg

Men også sånne:

2587133961_3b777a6f24.jpg

Alle bildene kan ses store ved å klikke på dem. Og masse flere kan ses i bl.a. dette settet på flickr (jeg sa jeg var hekta...) :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...