AnitaW Skrevet 22. Mars 2009 Rapporter Skrevet 22. Mars 2009 Dyktige jenta det! Kanskje jeg kan få overvære en dråpesession en gang?
SoppenCamilla Skrevet 22. Mars 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 22. Mars 2009 Haha, det må du gjerne gjøre! Det er ganske kjedelig, vil jeg tro, men.
AnitaW Skrevet 22. Mars 2009 Rapporter Skrevet 22. Mars 2009 Haha, det må du gjerne gjøre! Det er ganske kjedelig, vil jeg tro, men. Hallo, vi bor på Årnes liksom, hva annet er det å gjøre???
Wilma Skrevet 5. April 2009 Rapporter Skrevet 5. April 2009 Kan jeg ta dråpebilder meg mitt Lumix kamera? Link til litt info om kameraet og bilde. Det er ikke noe "dritt" kamera, men det er liksom ikke et speilrefleks heller...
SoppenCamilla Skrevet 5. April 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 5. April 2009 Hallo, vi bor på Årnes liksom, hva annet er det å gjøre??? *treigt svar* Så sant, så sant! Passer det nå i påsken, før jeg blir kicka ut og må flytte til foreldre enn så lenge?
Ingvild Skrevet 6. April 2009 Rapporter Skrevet 6. April 2009 For dere dråpeinteresserte - har dere sett Time Warp-episoden hvor de filmer fallende dråper med høyhastighetskamera? Her er "dråpe-delen" av programmet:
SoppenCamilla Skrevet 6. April 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 6. April 2009 Ja, jeg posta den tidligere i tråden.
Ingvild Skrevet 6. April 2009 Rapporter Skrevet 6. April 2009 Ja, jeg posta den tidligere i tråden. Greeeit, jeg følger da ikke med på alt heller. Men så den på Discovery i går og da jeg utbrøt "Soppen" lurte pappa på hva i alle dager jeg mente, haha.
SoppenCamilla Skrevet 6. April 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 6. April 2009 Greeeit, jeg følger da ikke med på alt heller. Men så den på Discovery i går og da jeg utbrøt "Soppen" lurte pappa på hva i alle dager jeg mente, haha. Haha, jeg regner ikke med at alle følger med på alt heller. Bare fint at den blir posta litt ekstra, sånn at flere kan se den! Det er tøft!
juliesusanne Skrevet 21. April 2009 Rapporter Skrevet 21. April 2009 Leste gjennom hele denne tråden for en god stund siden, og det er utrolig mange fine bilder her! Ønsker meg speilrefleks - da skal jeg ta masse dråpebilder!
MegaMarie Skrevet 23. April 2009 Rapporter Skrevet 23. April 2009 Kake monsteret Jeg må få prøve meg på dette en dag Men som tidligere sagt i tråden hadde det vært fint å få bilde av "studio'et" =)
laikamor Skrevet 28. April 2009 Rapporter Skrevet 28. April 2009 har nettopp tatt dråpebilder for første gang... ble ikke helt fornøyd med alle, men øvelse gjør vell mester? her er et par av de: noen tips til å få bildene bedre?
Mirai Skrevet 28. April 2009 Rapporter Skrevet 28. April 2009 Fyll vann helt opp til kanten, og ha kameraet på ca lik linje som vannoverflaten. Da slipper du at bildene blir sånn "ovenfra og ned" og at du får med masse av den blå kanten i bakgrunnen.
laikamor Skrevet 29. April 2009 Rapporter Skrevet 29. April 2009 Fyll vann helt opp til kanten, og ha kameraet på ca lik linje som vannoverflaten. Da slipper du at bildene blir sånn "ovenfra og ned" og at du får med masse av den blå kanten i bakgrunnen. skal prøve det neste gang:) takk for tips
Kakemann Skrevet 4. Juni 2009 Rapporter Skrevet 4. Juni 2009 Hvordan kommer dere så utrolig nærme? Jeg har en Nikon D70 med 18-70mm linse, men kommer ikke i nærheten så nærme som de bildene jeg har sett her inne.
Kakemann Skrevet 5. Juni 2009 Rapporter Skrevet 5. Juni 2009 Her er mine første dråpebilder De er forresten tatt med et videokamera, men på bildemodus.
Ingvild Skrevet 6. Juni 2009 Rapporter Skrevet 6. Juni 2009 Hvordan kommer dere så utrolig nærme? Jeg har en Nikon D70 med 18-70mm linse, men kommer ikke i nærheten så nærme som de bildene jeg har sett her inne. "Wild guess" uten å i det hele tatt ha prøvd meg på å ta dråpebilder: Objektiv som lar deg komme nærmere (enten teleobjektiv eller fastobjektiv på f.eks. 135 mm) og/eller beskjæring i etterkant? Jeg benytter meg ofte av det siste for å komme nærmere motivet og få mindre luft rundt, selv om det gjelder andre motiv enn dråper...
Synnikken Skrevet 6. Juni 2009 Rapporter Skrevet 6. Juni 2009 Jeg bruker macrolinse Må få til å ta noen flere etterhvert jeg også Lenge siden og jeg trenger treningen! Men skal ikke ha noen hval/fiskefangst denne gangen!
SoppenCamilla Skrevet 7. Juni 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 7. Juni 2009 Åssen jeg kommer nærmere? Jeg Photoshopper! Jeg har ikke noen fansy pantsy linse, så jeg bare ps'er det til, jeg.
Pion Skrevet 7. Juni 2009 Rapporter Skrevet 7. Juni 2009 ÅÅH SOPPEN. Kan jeg få bygge et alter til deg, eller? Får fortsatt ikke til det her, men nå blir jeg både inspirert og motløs på en gang. Nytt forsøk i morra!
Kakemann Skrevet 8. Juni 2009 Rapporter Skrevet 8. Juni 2009 Tok et par til Den siste henger faktisk dråpa igjen i sugerøret jeg brukte. Har ikke helt taket på det enda, men øvelse gjør mester. Tips/råd/kritikk er velkommen
SoppenCamilla Skrevet 13. Juni 2009 Forfatter Rapporter Skrevet 13. Juni 2009 ÅÅH SOPPEN. Kan jeg få bygge et alter til deg, eller? Får fortsatt ikke til det her, men nå blir jeg både inspirert og motløs på en gang. Nytt forsøk i morra! Hvis du absolutt må, så. Nytt forsøk hver dag!
mono Skrevet 13. Juni 2009 Rapporter Skrevet 13. Juni 2009 Ser flere er hekta på dråper her. Selv liker jeg best dråper som har en refleksjon i seg - sånn som disse: Men også sånne: Alle bildene kan ses store ved å klikke på dem. Og masse flere kan ses i bl.a. dette settet på flickr (jeg sa jeg var hekta...)
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar