Gå til innhold
Hundesonen.no

Ringflauser


inger.hogmoen

Recommended Posts

Jeg ler så jeg griner og innser at jeg ikke er alene om å kløne i ringen. Har ikke gjort noen sånne supertabber, tror jeg løp feil vei på trekanten på første utstillingen, men da spurte dommeren pent om jeg kunne løpe en gang til. Bare andre veien. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Championen min som unghund var rimelig "rar" i toppen og kunne finne på mye rart:

* ei venninne av meg skulle stille han på rasespesialen. Hun hadde en kort og flott sommerkjole på seg og fant ut at hun skulle løpe barbent i gresset - tror hun var rimelig glad for dette antrekket for hver gang de stoppet opp løftet han på beinet og skvettet henne på leggen.

* han simpelten eeeelsker å få dra i båndet, gjerne da jeg er litt uoppmerksom slik at jeg ramler på rompa - ja, det har skjedd inne i ringen...

* han har slept min forhenværende rundt i sikk-sakk i ringen på let etter meg

Min gamle collie virkelig glefset godbitene ut av fingra mine på sine gamle dager. Dommeren lo rett ut og jomet utover hallen: "HAHAHA! BEIT HAN DEG?!?!"

Og som uerfaren stiller har jeg og både gått da jeg skulle bli, blitt da jeg skulle gå og reist fra premier uten å vite at vi hadde vunnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kjempemorsomt å lese og litt godt å høre at andre kan gjøre rare ting i ringen.

Jeg har bare stilt på tre utstillinger. Sist gang var jeg så nervøs at jeg sprang halve ringen med hunden på høyre side...kremt...liltt flau da jeg måtte stoppe og bale han over på andre siden ;) følte alle var så proffe untatt meg. Vi tok opp alt på video, og den videoen har jeg kun sett EN gang. I tillegg til å springe med hunden på feil side, plasserte jeg han tett oppi dommerbordet (det oppdaget jeg ikke før jeg så videoen), det var jo umulig for dommeren å få sett ordentlig fra der han satt. En annen ting, bukse med lavt liv, IKKE smart, jeg hadde jeg DEN rørleggersprekken da jeg satte meg ned for å holde han mens de så på tenner...Tror ikke jeg vil filmes mer, noen ganger er det bedre å ikke vite...

Men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre de samme feilene igjen i allefall. Kan jo håpe.

Jeg har også reist fra premier, visste vel ikke at man fikk noe for HP og CK jeg... Men neste gang, DA skal jeg grafse til meg det jeg kan :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en flau historie fra jeg var 14 år ( og ganske litta og spinkel ). Skulle da for første gang stille gamle hunden vår - en golden hannhund på 1,5år.

Jeg hadde vært på div barn og hund tidligere med hundene til tanta mi, så dette "kunne jeg"

Kommer inn i ringen sammen med alle de andre og vi skal stille opp. Jeg setter meg på kne og stiller Rusken, holder halen og alt. Plutselig finner han ut at han skal hilse på hunden på andre siden av ringen og drar til. Jeg sitter jo allerede nede og helt uforbredt og blir dermed dratt over hele ringen før jeg får stoppet han. Ganske flau ja

Måtte gå ut av ringen men siden jeg var såpass ung så fikk jeg lov å vise han alene etterpå. På kritikken står det at han er umoden ....

Aldri vært så flau på en utstilling noen gangen. Null kontroll. Han var helt bajas og ganske sterk. Uff, jeg gremmes fortsatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja i sommer på nesbye var jeg SUPER stressa for de hadde ikke bare byttet oppmøte tid, men også byttet ring! Jeg skulle stille søsteren til Twiggy som elsker å leke blodhund i ringe (snuse snuse snuse) og må varmes godt opp før man entrer ringen for å få henne til å gå med hevet hode.

Plutselig får jeg høre at det er vår tur, jeg springer over halve fotballbanen for å komme på riktig plass (i 25 grader i skyggen) oppdretter har ikke tid til å finjustere så jeg feier over med en børste, og hiver meg i ringen. Hunden går "spor" i gresset, jeg er så opptatt med henne at jeg kræsjer i bordet så det nesten velter rødmer med videre før dommere skal se på henne. Da hun får hunden på bordet er det første hun må gjøre å plukke gress fra skjørtet til hunden for jeg var så stressa at jeg hadde jo selvfølgelig ikke sett det...

Hun ble 2. beste tispe, takk gud for at det var valpeshow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Herre... Husker første eller andre gang jeg skulle stille Chessea. Jeg skulle stille henne opp for dommeren, og fram til da hadde det gått veldig fint. Men da dommeren kom fram med diiiger cowboyhatt, ble lille dyret i spøkelsesalderen smånervøs. Hun skulle ikke løpe med meg på vei mot dommeren. Ikke snakk om. Så hun setter forbeina i bakken og vrenger seg ut av båndet, for så å synes dette var dritkult og få raptus i ringen. Rundt og rundt løp hun - til jeg omsider fikk tak i henne, stilte henne og fikk blå. Da var jeg så flau som jeg aldri har vært, først om fremst fordi jeg lå langflat utover i ringen med gal bikkje løpende rundt.

En nederlandsk kennel har vært så elskverdige at de har tatt bilde av hendelsen og lagt ut på hjemmesiden sin.. <_<

foto

For to uker siden var det to stykker som tryna i portisringen i Kongsberg. Utrolig pinlig, da. Det skyldtes glatt underlag og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...