Jump to content
Hundesonen.no

utrolig morsom annonsetekst

akela

Recommended Posts

Jeg bare MÅ få rette oppmerksomheten mot disse utrolige annonsetekstene for katter og chihuahuaer, som en eller annen amerikaner har lagt ut på norske nettsteder. Slapp av, nevner ikke navn...

"Persiske kattunger CFA registrerte, PKD/Felv/FIP negativ. Nasjonal vinnendende ledninger. Alle vaksineringer. Ikke-innesperret. Blå eyed hvit hann og feamle for salgkontakt oss for mer informasjon"

eller denne:

"Kvalitet AKC chihuahua valper til salgs hevet i mitt hjem. Noe med meget hyggelige mesterledninger. Du vil være stolt til å eie en (.....) Chihuahua kontakt oss for mer informasjon"

Du milde - disse ledningene!! Tar virkelig prisen...

Noen burde nevne at automatiske oversettelsesprogrammer ikke er så himla lurt, eller uhemmet bruk av gode, gammeldagse ordbøker kanskje?

Hva i alle dager er det de egentlig prøver å formidle?? Er ledningene opphavet?

Så teit :Laugh:

ledninger = linjer, tipper jeg.

Jeg så en annonse en gang der safe (sikker) var oversatt med pengeskap. En leke som var fullstendig pengeskap ...

Lo godt her, jeg også...

"Ikke-innesperret" betyr non-caged, som er nokså vanlig å spesifisere i kattekretser. Dvs at de har ikke kattene sine i bur som på "kennel" - men de lever fritt i huset.

Ledninger er linjer, ja. "Mesterledninger" (kult ord, forresten) bør jo jo være champion lines, antar jeg..

Men at NOEN tør å bruke et slikt program - for en annonse... Man kjenner da alltids til noen som kan lese igjennom stoffet først, antar jeg.

Susanne

Her ler vi oss skakke :|

Vi får bare håpe at ledningene til disse valpene er av god kvalitet og at det ikke blir noen overspenninger eller kortslutninger. :-D

Jeg så en annonse en gang der safe (sikker) var oversatt med pengeskap. En leke som var fullstendig pengeskap ...

Åh - en sånn leke vil jeg også ha! :x

*Dobbelpost, mod. Marthe*

Lo godt her, jeg også...

"Ikke-innesperret" betyr non-caged, som er nokså vanlig å spesifisere i kattekretser. Dvs at de har ikke kattene sine i bur som på "kennel" - men de lever fritt i huset.

Mener du at noen oppdrettere har kattene i bur hele dagen? :|

Nåja, ingen inrømmer vel "hele dagen" i dèt miljøet heller - men ja, de store katteriene har neppe 20-30 løstspringende katter i huset, antar jeg..

Husk at vi nå snakker om utenlandke forhold - i Norge har jeg ingen idè om hvordan man har bøttevis med katter, som man driver oppdrett med.

Dog er det langt ifra uvanlig å se både på hjemmsider og i annonser fra utlandet at det spesifiseres at de ikke selges til katterier med burer, eller til eiere som bruker bur. "Non-caged cattery" ser man til stadighet i hvertfall..

Søkte på Google etter "non+caged+cattery" så fikk jeg opp drøyt 25.000 treff...

Susanne

Nåja, ingen inrømmer vel "hele dagen" i dèt miljøet heller - men ja, de store katteriene har neppe 20-30 løstspringende katter i huset, antar jeg..

Husk at vi nå snakker om utenlandke forhold - i Norge har jeg ingen idè om hvordan man har bøttevis med katter, som man driver oppdrett med.

Dog er det langt ifra uvanlig å se både på hjemmsider og i annonser fra utlandet at det spesifiseres at de ikke selges til katterier med burer, eller til eiere som bruker bur. "Non-caged cattery" ser man til stadighet i hvertfall..

Søkte på Google etter "non+caged+cattery" så fikk jeg opp drøyt 25.000 treff...

Susanne

Når man ser hvor raskt vi nordmenn har adoptert burbruken på hund så tviler jeg ikke et sekund på at bur blir et must for katteoppdrettere også <_<

Når man ser hvor raskt vi nordmenn har adoptert burbruken på hund så tviler jeg ikke et sekund på at bur blir et must for katteoppdrettere også <_<

fullstendig OT, men dog. Da vi skulle ha oss Rexkatt for snart 15 årsiden så besøkte vi en oppdretter som hadde rex og persere for å "møte" rasen. Hun hadde katter i bur på skift, fordi de var så "mange". <_<

• 1 month later...
Guest Dratini
Ja, de lager et lite hundehus i miniatyr på hundens nakke og der bor chippen med familien sin.

Unga til chippen kalles for "chippendales" :lol:

:P:P:P:P

Det var den beste kommentaren jeg har lest! Ler så tårene triller her...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

• Create New...