Gå til innhold
Hundesonen.no

utrolig morsom annonsetekst


akela

Recommended Posts

Jeg bare MÅ få rette oppmerksomheten mot disse utrolige annonsetekstene for katter og chihuahuaer, som en eller annen amerikaner har lagt ut på norske nettsteder. Slapp av, nevner ikke navn...

"Persiske kattunger CFA registrerte, PKD/Felv/FIP negativ. Nasjonal vinnendende ledninger. Alle vaksineringer. Ikke-innesperret. Blå eyed hvit hann og feamle for salgkontakt oss for mer informasjon"

eller denne:

"Kvalitet AKC chihuahua valper til salgs hevet i mitt hjem. Noe med meget hyggelige mesterledninger. Du vil være stolt til å eie en (.....) Chihuahua kontakt oss for mer informasjon"

Du milde - disse ledningene!! Tar virkelig prisen...

Noen burde nevne at automatiske oversettelsesprogrammer ikke er så himla lurt, eller uhemmet bruk av gode, gammeldagse ordbøker kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo godt her, jeg også...

"Ikke-innesperret" betyr non-caged, som er nokså vanlig å spesifisere i kattekretser. Dvs at de har ikke kattene sine i bur som på "kennel" - men de lever fritt i huset.

Ledninger er linjer, ja. "Mesterledninger" (kult ord, forresten) bør jo jo være champion lines, antar jeg..

Men at NOEN tør å bruke et slikt program - for en annonse... Man kjenner da alltids til noen som kan lese igjennom stoffet først, antar jeg.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ler vi oss skakke :|

Vi får bare håpe at ledningene til disse valpene er av god kvalitet og at det ikke blir noen overspenninger eller kortslutninger. :-D

Jeg så en annonse en gang der safe (sikker) var oversatt med pengeskap. En leke som var fullstendig pengeskap ...

Åh - en sånn leke vil jeg også ha! :x

*Dobbelpost, mod. Marthe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo godt her, jeg også...

"Ikke-innesperret" betyr non-caged, som er nokså vanlig å spesifisere i kattekretser. Dvs at de har ikke kattene sine i bur som på "kennel" - men de lever fritt i huset.

Mener du at noen oppdrettere har kattene i bur hele dagen? :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, ingen inrømmer vel "hele dagen" i dèt miljøet heller - men ja, de store katteriene har neppe 20-30 løstspringende katter i huset, antar jeg..

Husk at vi nå snakker om utenlandke forhold - i Norge har jeg ingen idè om hvordan man har bøttevis med katter, som man driver oppdrett med.

Dog er det langt ifra uvanlig å se både på hjemmsider og i annonser fra utlandet at det spesifiseres at de ikke selges til katterier med burer, eller til eiere som bruker bur. "Non-caged cattery" ser man til stadighet i hvertfall..

Søkte på Google etter "non+caged+cattery" så fikk jeg opp drøyt 25.000 treff...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja, ingen inrømmer vel "hele dagen" i dèt miljøet heller - men ja, de store katteriene har neppe 20-30 løstspringende katter i huset, antar jeg..

Husk at vi nå snakker om utenlandke forhold - i Norge har jeg ingen idè om hvordan man har bøttevis med katter, som man driver oppdrett med.

Dog er det langt ifra uvanlig å se både på hjemmsider og i annonser fra utlandet at det spesifiseres at de ikke selges til katterier med burer, eller til eiere som bruker bur. "Non-caged cattery" ser man til stadighet i hvertfall..

Søkte på Google etter "non+caged+cattery" så fikk jeg opp drøyt 25.000 treff...

Susanne

Når man ser hvor raskt vi nordmenn har adoptert burbruken på hund så tviler jeg ikke et sekund på at bur blir et must for katteoppdrettere også <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ser hvor raskt vi nordmenn har adoptert burbruken på hund så tviler jeg ikke et sekund på at bur blir et must for katteoppdrettere også <_<

fullstendig OT, men dog. Da vi skulle ha oss Rexkatt for snart 15 årsiden så besøkte vi en oppdretter som hadde rex og persere for å "møte" rasen. Hun hadde katter i bur på skift, fordi de var så "mange". <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Guest Dratini
Ja, de lager et lite hundehus i miniatyr på hundens nakke og der bor chippen med familien sin.

Unga til chippen kalles for "chippendales" :lol:

:P:P:P:P

Det var den beste kommentaren jeg har lest! Ler så tårene triller her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...