Gå til innhold
Hundesonen.no

Kraftig eller spinkel


Recommended Posts

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar
Ojjjjj, syns det hørtes veldig lite ut. Hva er normalvekten hennes(rasen's) Hun er storpuddel?

Vet det,men det virker som hun ikke legger på seg uansett. Hun har alltid vært spinkel, ja hun får nok med mat.

Burde vært noen kilo tyngere ja. Utrolig nok så er hun veldig sterk, ei som eier to huskyer skulle holde i Fiona når hun var i "trekk modus" fikk sjokk, hun påstod at Fiona var i allefall like sterk som begge hennes tilsammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine er kraftige hunde.

Einstein er 65-70 cm i højden og vejer 55kg, men han er også en skikkelig stor bamse, dog er han ikke tyk, har snarere lidt problemer med at holde ham tyk nok, kan altid mærke hans ribben.

Charlie er ca 40 cm og vejer 15 kg, han er en stor dreng og har altid været det, vejer max vægten for Engelsk cocker hanhunde, jeg ved at hans benbygning er over dobbelt så kraftig som hans mor og søsters.

Han er kraftig men ikke for tyk, syntes selv han så buttet ud, og slankede ham nogle hundrede gram, men da blev han for tynd, kunne se ribbenene gennem pelsen, hvilket man ikke skal kunne på en cocker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke kan kunstykket å være grov og tynn på samme tid han ;)

Alt er liksom litt sånn stort og grovt på han, fra panna til beina, men okke som er bikkja tidevis mager. Han er ca 69cm høy og veier ca 27 kg. I bein og pels...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie klarer det samme som Loke hun.... :rolleyes:;)

Hu er nå egentlig TYNN kjente jeg istad. Kjenner ribbein godt, og ryggrad, samt noe hoftebein. Så må nok øke matmengden her litt. Antar hu veier rundt 19 eller noe nå. Hu bør ligge på 20. Er 53 cm høy. Men 20 kg på henne, og hu er fortsatt slank! Og jeg liker at hu er slank. Opptrukket midje, tydelige ribbein osv, men ikke fullt så tydelige hoftebein som hu har akkurat nå...

Har sett andre aussier på samme høyde, som veier mindre, men er langt "rundere i kantene" enn Bridie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ligger nå på 30,2 kg. Maksvekt på flat-tisper er 32. Jeg har ikke målt høyden hennes, men hun er ikke så veldig høy. Hun har bare en kraftig beinbygning ;) Kan lett kjenne ribbena og hun har tydelig midje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orry er ca 55 cm, og veier 26-27. Han er middels kraftig bygget, men samtidig slank.

Norma er foreløpig ca 45 cm, og veier 15-16 kilo. Hun er kraftig og kompakt bygget, men ikke tykk. Det er lett å kjenne ribbein og andre bein i hvert fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mike er egentlig ganske grov av seg og har godt med muskler, han er 44 cm og veier 16,5-17 kg. han er noe over rasestandaren, men han er ikke mye tykk, kjenner ribbeina godt hvertfall når jeg drar hånda mi over siden hans, men de syns ikke, noe de heller ikke skal gjøre på en cocker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Er din hund kraftig eller spinkelt bygd?

Fiona har alltid vært veldig, veldig spinkel og tynn. Hun er 63 cm høy og veier 19,5. Tørr egentlig å påstå at hun er det.

Jøss, det må jo være en gigahøy tispe?

19 kilo er jo altfor lite for en så høy hund vil jeg påstå, så spinkel kan hun vel ikke være. Jeg hadde ei groenendaeltispe som var av type spinkel - hun var 58 cm høy og veide 19 kilo og da var hun i normalt hold - som unghund veide hun kun 15 kilo.

Jeg ville - om jeg var deg - økt matmengden litt jeg.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forskjell på tjukk/tynn og kraftig/spinkelt bygd? Frk. Dinersen er ei kraftig dame, men hun er ikke tjukk - det er jo ikke det samme i det hele tatt?

Men, Emma er vel rundt 63-64 cm (vesla til mor det, tenker jeg) og veier rundt 23 kg, men hun er veldig unghund om dagen, så hun er bare smal og rar. Jeg regner med at hun legger seg ut etterhvert, men kraftig er hun ikke, hun har lange tynne bein og langt smalt hode.. hehe

Dina er så kraftig at hun blir en anelse maskulin *flir* (skal ikke nevne at folk gjetter feil på hvem som er hvem på det bildet av henne og hannen vi paret henne med i desember jeg - Molly? hehe ;) ) Hun er vel 61 cm høy og veier 24-25 kg når hun er "passe tynn" (og går under tilnavnet "Godstoget", vakre frøkna ;) )

Loke kan kunstykket å være grov og tynn på samme tid han ;)

Alt er liksom litt sånn stort og grovt på han, fra panna til beina, men okke som er bikkja tidevis mager. Han er ca 69cm høy og veier ca 27 kg. I bein og pels...

Jøss, er han så høy altså? Like høy som Zarten nesten han da (som veide nesten 5 kg mindre, så Loke er jo nesten tjukk i forhold.. hehe).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, mine er lette i selve kroppen men har kraftig (ikke grov) beinstamme. Jóga på 33 cm. har en matchvekt på rett under 6 kg., er hun 5,5 er hun for tynn. Saeta har en ca. matchvekt på 8. kg. med sine 36,5 cm. og Villa med 36 cm. kanskje rett ubder det, hun er 7,5 kg. nå, men vil nok bli tyngre når hun legger seg ut. Feitere vil jeg ikke ha henne. Saeta var 7 kg. på samme alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er din hund kraftig eller spinkelt bygd?

Fiona har alltid vært veldig, veldig spinkel og tynn. Hun er 63 cm høy og veier 19,5. Tørr egentlig å påstå at hun er det.

Min hund er i normalt hold; hun er ca 52 cm høy, og veier ca 21 kg. Hun har vært nede i 19 kg, og da var hun virkelig spinkel, sånn at man så hoftebeina stikke ut litt! Du bør seriøst vurdere å gi hunden din litt mer mat, for det er neppe sunt å være så tynn, uansett kroppsbygning. Håper egentlig det var en skrivefeil, at hun er 53 cm høy...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er han så høy altså? Like høy som Zarten nesten han da (som veide nesten 5 kg mindre, så Loke er jo nesten tjukk i forhold.. hehe).

Sånn hvis jeg måler nøyaktig (med bok på manken etc) så er han nok det ;) All vekten til Loke ligger i øra og panna tror jeg *flir*

Min hund er i normalt hold; hun er ca 52 cm høy, og veier ca 21 kg. Hun har vært nede i 19 kg, og da var hun virkelig spinkel, sånn at man så hoftebeina stikke ut litt! Du bør seriøst vurdere å gi hunden din litt mer mat, for det er neppe sunt å være så tynn, uansett kroppsbygning. Håper egentlig det var en skrivefeil, at hun er 53 cm høy...

Det hjelper fint lite å gi mer mat... Loke får spise så mye han vil han, men allikevel går han ned i vekt i perioder og blir radmager. Type: hoftebeina står ut i mellom pelsen.

Jeg ville heller prøvd å fòre med v&h etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...