Gå til innhold
Hundesonen.no

Er utstilling for feite tapere uten jobb?


MariaN

Recommended Posts

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar
Hmm.. jeg veier 56-57 kg er 168 cm høy, arbeidsnarkoman (60 timer overtid på 1,5 uke kan vel bevise det) OG det hender jeg drar på utstilling. :lol:

Sier det samme.... Ikke er jeg feit, jobber 100% og mer til, og er kanskje også en smule mer aktiv enn Loke på utstillingsfronten :P Men jeg føler med da ikke som en feit arbeidsledig taper.... *skal høre mye før ørene detter av*

Ja, en finner mye rare mennesker på utstilling.... Men det gjør man vel alle steder der mye mennesker samler seg?!?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke riktig sikker på hvor jeg skal plasseres : Deltidsarbeidende, småfeit, røyker, banner, drikker,har høyskoleutdanning:Jøje meg! Går i skauen 2-3 timer pr. dag, trener bikkjene i Jakt, spor, LP, bruks, stiller ut,driver oppdrett, dømmer appellmerkeprøver- får litt identitetsproblemer her assa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke riktig sikker på hvor jeg skal plasseres : Deltidsarbeidende, småfeit, røyker, banner, drikker,har høyskoleutdanning:Jøje meg! Går i skauen 2-3 timer pr. dag, trener bikkjene i Jakt, spor, LP, bruks, stiller ut,driver oppdrett, dømmer appellmerkeprøver- får litt identitetsproblemer her assa!

*klappe på hodet og forsiktig hjelpe Patricia inn i den hvite skjorten med sånne lange hvite ermer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker på meg som at de fleste hundefolk er hjemmeværende/uføretrygdet osv, litt av et fenomen.

Jeg kjenner i hvertfall ingen hundefolk som jobber 100 %. Og i de hundeklubbene jeg har vært innom så kan alle trene til alle døgnets tider for de har jo ikke noen jobb allikevel. Kan være det bare er i mitt område at det er sånn, og det kan selvfølgelig være at jeg har misforstått og at alle disse menneskene tar seg fri fra jobb for å trene hunden sin på dagtid.

Ikke noe galt i å drive med hund hvis man først er hjemmeværende, har heller ikke påstått noe sånt.

Det er jo en "uskreven" regel at du kommer ikke langt i brukshund sporten (NBF) så lenge du har 100% jobb. Og i følge mange så har ikke dem som vinner mye noen jobb. Jeg blir litt forvirret da jeg :P Dem fleste jeg kjenner som vinner og vinner år etter år har 100% jobb faktisk, jeg har selv kommet meget langt med 100%, noen få jeg kjenner er pensjonerte og driver med sporten (men innenfor "lovelig" pensjons grense).

Men alikavel så er det alltid noen som påstår at du kan ikke drive med sporten og jobbe samtidig.. Men det merkeligste er at dem samme personene faktisk ikke kommer langt selv :P Mulig det er treningen som gjør det og ikke det at man jobber :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden havner jeg her da? Jobber godt over 100%, et par bikjer, aktiv i hundeklubbens styre og stell, svipper innom noen utstillinger; enten for å stille eller bare glo; ikke-røyker, trener kroppen min selv også. Driver vel egentlig utstrakt dyremishandling med så mye jobb og at jeg tenker litt på meg selv og ikke de fir-beinte. Hører da ingen som klager jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

charlotte, skjerp deg er du snill. Dette blir så dumt at det ikke egner seg på trykk faktisk. Få deg litt livserfaring du, før du går ut å sier slikt igjen. Nå ser jeg at Jeanette har fortalt deg at toppen av brukshundsporten er i 100% arbeid. Så da kan jeg fortelle deg at toppen i LP er også i 100% jobb.

Kanskje dette er ett fenomen i jakthundsporten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name='Margrete' date='21:21 - 22.01.2008' post='

Kanskje dette er ett fenomen i jakthundsporten?

Nei, det er nok ikke tilfelle, kjenner masse jakthund-folk som jobber masse og har topp hunder med flere championer og deltakelse i nm.

Denne tråden er vel mest for å provosere, men jeg syns den begynner å bli såpass "tom-hjerna" at det er mest som en komedie.

Nei, det var det jeg viste, kan ikke være jakthundfolk heller.

Kunne ikke vært mer enig med deg, dette er en "tom-hjerna" diskusjon og jeg er jammen ikke sikker på hvorfor jeg lot meg provosere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var det jeg viste, kan ikke være jakthundfolk heller.

Kunne ikke vært mer enig med deg, dette er en "tom-hjerna" diskusjon og jeg er jammen ikke sikker på hvorfor jeg lot meg provosere.

Helt sikkert fordi vi er oppegående og skjønner at et aktivt hundeliv lar seg kombinere med et aktivt yrkesliv og familieliv og gjerne ha litt andre interesser og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at dette er en av disse personene som liker å uttale seg om noen de aldri har drevet med.

Brukshundgrener er bare så teit. Bare folk som skulle vært i forsvaret, og som bor i skogen som driver med det. Dessuten eier de ikke klesstil, kamuflasje er bare SÅÅ ut altså!

Alle hadde vel kalt meg meget intelligent, og sett hvor mye peilig og innsikt jeg hadde om jeg hadde sagt noe slik, sant? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. jeg veier 56-57 kg er 168 cm høy, arbeidsnarkoman (60 timer overtid på 1,5 uke kan vel bevise det) OG det hender jeg drar på utstilling. :lol:

Jeg er 176 cm høy og veier 55kg. Lurer på om jeg legger på meg om jeg stiller ut nabobikkja en gang eller to... ;)

Ellers så synes jeg den påstanden var ganske teit. Bare fordi man driver med utstilling er det latterlig å bli plassert i "arbeidsløs og feit" -boksen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg e tynn, jobber, trener meg selv, og er blitt innteresert i utstilling.. hunden min er bare 10 mnd ennå, så foreløpig er personligheten vår bare splitta i to: lydighet og utstilling.. trur lydigheten veier opp for utstillinga, for har ikke blitt noe tjukkere..!

Lurer på hva som skjer når vi begynner meg agilety oh lure cursing..

Tror jeg må ha litt hvit trøye jeg også da..:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne gjentaspørsmålet ang. AB: Hva er det med den rasen som får brukshundfolk til å skaffe seg den? Er de så mye bedre brukshund enn f. eks. en rottis eller en rieseschnauzer? Rasen har jo ikke papirer, og får jo ingen mulighet tilå vise sine fantastiske bruksevner? Bastian- opplys meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

charlotte, skjerp deg er du snill. Dette blir så dumt at det ikke egner seg på trykk faktisk. Få deg litt livserfaring du, før du går ut å sier slikt igjen. Nå ser jeg at Jeanette har fortalt deg at toppen av brukshundsporten er i 100% arbeid. Så da kan jeg fortelle deg at toppen i LP er også i 100% jobb.

Kanskje dette er ett fenomen i jakthundsporten?

Åååja.. det stemmer... man må være 40+ for å kunne ha livserfaring. My bad.

Jeg snakker ikke om "toppen" av brukshundsporten eller LP, jeg snakker om hundefolk generelt. "Toppen" i brukshundsporten og LP er vel ikke akkurat representative heller. Og som jeg skrev litt lenger opp: Jeg er åpen for at jeg kan ha dratt mange under en kam.

Tror ikke jakthundfolket er særlig representative de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååja.. det stemmer... man må være 40+ for å kunne ha livserfaring. My bad.

Det ligger vel i ordet det da... LIVSERFARING. Man bør liksom har rundet litt mer enn 20 år for å påberope seg det... Men man er selvsagt allviter når man er 23...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger vel i ordet det da... LIVSERFARING. Man bør liksom har rundet litt mer enn 20 år for å påberope seg det... Men man er selvsagt allviter når man er 23...

Jepp og da vet man at alle som driver med hund er uføre eller hjemmeværende. Ikke sant Siri? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig så dum at jeg trodde jeg var hjemmeværende pga svært aktiv leddgikt jeg da, men etter å ha lest denne tråden her, så skjønner jeg jo at jeg egentlig er hjemmeværende fordi at jeg har hund. Greit å ha fastslått det, egentlig. Lurer på om formen min blir bedre om jeg kvitter meg med hundene? For trygd er ikke akkurat noe å rope hurra for, så om det løser alle mine helseproblemer, så hadde det kanskje vært verdt et forsøk? *nesten ikke ironisk i det hele tatt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger vel i ordet det da... LIVSERFARING. Man bør liksom har rundet litt mer enn 20 år for å påberope seg det...

Ikke enig at man bør ha LIVSERFARING for å skjønne at de fleste hundefolk også jobber...det er liksom noe alle over 20 bør ha fått med seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha - ja 20-åringer som er vokst opp med troen at alle hundefolk som driver med utst. feite, late og arbeidsledige har muligens et "litt" naivt syn på livet?

Eller de er kanskje bare vokst opp i et meget spesielt miljø, og bør derfor kanskje skånes litt når de må møte virkeligheten?

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til overskriften var en diskusjon på nett, hvor kommentarer som dette ble skrevet:

"Utstillinger er for feite tapere som må leve livet sitt gjennom bikkjas. Helt latterlig opplegg og er lagd for og av idioter. Skikkelige tapere finner du der".

"Flere seriøse oppdrettere styrer unna utstillinger og avler heller på skikkelig materiale."

He he ja klart det er slik og jeg kan legge til at lydighetsprøver er for late uføretrygdede unnasluntrerer som ikke gidder å jobbe, men bare trener hund. Burbrukere er slemme som stenger hunden sin inne. Tradisjonelle trenere trener med straff og er dyremisshandlere og klikkertrenere er foringsautomater og snillister som ikke stiller krav til hunden. Noen raser er ikke mulig å lære noe som helst mens andre raser igjen er ferdig trente når de plopper ut. Joda,velkommen til sonen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ja klart det er slik og jeg kan legge til at lydighetsprøver er for late uføretrygdede unnasluntrerer som ikke gidder å jobbe, men bare trener hund. Burbrukere er slemme som stenger hunden sin inne. Tradisjonelle trenere trener med straff og er dyremisshandlere og klikkertrenere er foringsautomater og snillister som ikke stiller krav til hunden. Noen raser er ikke mulig å lære noe som helst mens andre raser igjen er ferdig trente når de plopper ut. Joda,velkommen til sonen :rolleyes:

Fantastisk :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis utstillinger er "for feite tapere uten jobb" synes jeg matutvalget på slike er dårlig... (vafler og pølser)

I tillegg lurer jeg på hvorfor utstillinger aldri arrangeres på hverdager? (man jobber jo ikke, liksom..)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg lurer jeg på hvorfor utstillinger aldri arrangeres på hverdager? (man jobber jo ikke, liksom..)

Susanne

Klart det ikke er noe sjakktrekk fordi de som arrangerer utstillingene er jo arbeidsomme, flittige og slanke mennesker som bare har fri i helgene. Med tanke på de "feite taperne uten jobb" så hadde nok hverdagsutstillinger vært midt i blinken vil jeg tro? Det samme er hadde det sikker vært for de late trygdede unnasluntrerne og lydighetsprøver også. Men vi kan jo dra over til Sverige en gang i blant. Der arrangerer de i det minste av og til kveldsstevner på hverdagene i den lyse årstiden. Så selv om det blir sent før vi kommer i seng, så kan vi jo bare ligge å dra oss utover formiddagen neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...