Gå til innhold
Hundesonen.no

Er utstilling for feite tapere uten jobb?


MariaN

Recommended Posts

Hvis utstillinger er "for feite tapere uten jobb" synes jeg matutvalget på slike er dårlig... (vafler og pølser)

I tillegg lurer jeg på hvorfor utstillinger aldri arrangeres på hverdager? (man jobber jo ikke, liksom..)

Susanne

Muligens er ikke arrangørene feite tapere? :Laugh: De stiller jo ikke selv, vettu.

Hilsen "feit" taper :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar
Hvis utstillinger er "for feite tapere uten jobb" synes jeg matutvalget på slike er dårlig... (vafler og pølser)

I tillegg lurer jeg på hvorfor utstillinger aldri arrangeres på hverdager? (man jobber jo ikke, liksom..)

Susanne

Det er jo derfor min HK (som jeg også sitter i komiteen til) arrangerer brukstevne på kvelden. Det er for å få med alle dem som sitter hjemme å sturer i uken og ikke har noe å gjøre på :rolleyes: Og det er heller ikke stress for oss som arrangerer for vi jobber jo! Vi holder ikke på mandag kveld og tirsdag kveld og løper rundt som hodeløse høns bare for å ha alt klart onsdag kveld :icon_redface:

sånn utenfor tema: kveld stevner er faktisk topp. Vi har hatt det i fjor for første gang og det har virkelig slått ann. Desverre så klarer vi ikke det i dem øveste klassene, men vi ser at dem som er i D-klassen faktisk har lettere for å bruke en kveld på det enn en helge dag. Der med blir det rekruttering :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte hvorfor dere ikke spør de feite taperene om å arrangere noe for dere jeg, istedetfor å løpe rundt som forvirra høns i den dyrebare fritiden deres.. Tenk om de gjorde noe så overraskende som å si ja? Det kan være at de ikke er så arbeisskye som det ryktes at de er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger vel i ordet det da... LIVSERFARING. Man bør liksom har rundet litt mer enn 20 år for å påberope seg det... Men man er selvsagt allviter når man er 23...

akkurat som man er allviter når man er 40+? :rolleyes:

Klart det ikke er noe sjakktrekk fordi de som arrangerer utstillingene er jo arbeidsomme, flittige og slanke mennesker som bare har fri i helgene. Med tanke på de "feite taperne uten jobb" så hadde nok hverdagsutstillinger vært midt i blinken vil jeg tro? Det samme er hadde det sikker vært for de late trygdede unnasluntrerne og lydighetsprøver også. Men vi kan jo dra over til Sverige en gang i blant. Der arrangerer de i det minste av og til kveldsstevner på hverdagene i den lyse årstiden. Så selv om det blir sent før vi kommer i seng, så kan vi jo bare ligge å dra oss utover formiddagen neste dag.

:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at folk føler seg så truffet :icon_redface:

Kanskje jeg skal gulpe opp noe med alderen til den neste jeg diskuterer med, ved neste diskusjon om hvorvidt jaktfolk er en gjeng med grønnkledde mennesker som tar for hardt i bikkjene sine og ser på hundene som redskaper.

Eller kanskje jeg skal le litt og si "ja, kanskje det er noe i det, selv om det kanskje er satt litt på spissen." Men det er det ingen som tør her, til og med ikke i debattkjelleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at folk føler seg så truffet :blink:

Kanskje jeg skal gulpe opp noe med alderen til den neste jeg diskuterer med, ved neste diskusjon om hvorvidt jaktfolk er en gjeng med grønnkledde mennesker som tar for hardt i bikkjene sine og ser på hundene som redskaper.

Eller kanskje jeg skal le litt og si "ja, kanskje det er noe i det, selv om det kanskje er satt litt på spissen." Men det er det ingen som tør her, til og med ikke i debattkjelleren.

Jeg synes du skal vente med å gulpe noen ting som helst til du har lært deg å gjenkjenne ironi, jeg ... :icon_redface:

(Og som den ondsinna, allvitende fjørtisen jeg er så har jeg flirt uavbrutt siden jeg hørte replikken, "I´m a good guy with bad intentions :blink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal vente med å gulpe noen ting som helst til du har lært deg å gjenkjenne ironi, jeg ... :icon_redface:

(Og som den ondsinna, allvitende fjørtisen jeg er så har jeg flirt uavbrutt siden jeg hørte replikken, "I´m a good guy with bad intentions :blink:)

Hadde jeg hatt skjult alder som resten så kanskje avsenderen måtte ha funnet på noe annet for å "skyte" tilbake, enn bare "jeg har flere rynker enn deg så jeg vet best". Du skjønner det at toppen i LP jobber fulltid de, så da gjør resten av hundenorge det også, det sier seg selv :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt skjult alder som resten så kanskje avsenderen måtte ha funnet på noe annet for å "skyte" tilbake, enn bare "jeg har flere rynker enn deg så jeg vet best". Du skjønner det at toppen i LP jobber fulltid de, så da gjør resten av hundenorge det også, det sier seg selv :icon_redface:

Men er det ikke litt merkelig at det er vel mer eller mindre bare du som kjenner horder med folk som dasser hjemme på trygd og ikke gidder å ta seg jobb fordi at de heller vil trene hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt skjult alder som resten så kanskje avsenderen måtte ha funnet på noe annet for å "skyte" tilbake, enn bare "jeg har flere rynker enn deg så jeg vet best". Du skjønner det at toppen i LP jobber fulltid de, så da gjør resten av hundenorge det også, det sier seg selv :icon_redface:

Og der ble du usaklig og barnslig.. vil du vi skal behandle deg som en voksen så bør du også oppføre deg som en.

Poenget mitt var at du trenger ikke være ufør og feit for å trene frem en god elite hund. Det man trenger er ett godt hundemateriale, en god og dedikert hundefører som stiller opp på hundeklubbene på ettermiddagene for å trene, eller går ut i lunchpauser ol. Men for all del, vil du helst tro at de står opp kl 11 trykker i seg en altfor fet froskost, trener hund i fire timer før de trøkker i seg mer mat og syter og klager over nav, jeg skal da ikke være så slem å ta i fra deg den illusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke litt merkelig at det er vel mer eller mindre bare du som kjenner horder med folk som dasser hjemme på trygd og ikke gidder å ta seg jobb fordi at de heller vil trene hund?

Akkurat som ingen leser Se og Hør men er fullstendig oppdatert om hva som står der...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det det er! Kjempe glupt sagt av hvem det nå enn var :icon_redface: Men jeg begynner å lure på om jeg ikke er ett godt utstillingsmenneske! Jeg er ikke feit (160 og 50 kg.), men er til gjengjeld areidsløs da (men er jo student og sliter rompa av meg...)! Jeg vil gjerne bli enn fullverdig utstillings-taper, er det noen som kan komme med tips til fetende mat *titteinnomjunkfoodtråden* :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ble du usaklig og barnslig.. vil du vi skal behandle deg som en voksen så bør du også oppføre deg som en.

Poenget mitt var at du trenger ikke være ufør og feit for å trene frem en god elite hund. Det man trenger er ett godt hundemateriale, en god og dedikert hundefører som stiller opp på hundeklubbene på ettermiddagene for å trene, eller går ut i lunchpauser ol. Men for all del, vil du helst tro at de står opp kl 11 trykker i seg en altfor fet froskost, trener hund i fire timer før de trøkker i seg mer mat og syter og klager over nav, jeg skal da ikke være så slem å ta i fra deg den illusjonen.

Den første setningen der er vel heller noe man bruker på en jentunge som står og hyler fordi hun ikke får lov til å dra på fest. Jeg vet ikke hvordan 23 åringer er der du kommer fra, men jeg for min del har stasjonsvogn, hus og jobb. Har vært voksen ganske lenge og ble det sannsynligvis altfor tidlig og vet hva jeg står for. Jeg trenger ikke noen på Hundesonen til å behandle meg på en spesiell måte for å føle meg voksen. Nok om det..

Hvor kommer elitehundene inn egentlig?? Jeg tenker mer på hundenorge generelt jeg, f.eks oppdrettere, instruktører, sikkert jaktfolk også, de som er spesielt interessert i utstilling osv. Jeg har heller ikke nevnt noe om fedme, feite frokoster og dårlige døgnrytmer. Jeg snakker om arbeidsledighet blant hundefolk.

Og en kjapp tanke.. hvor mange av dere som ble så opprørte over min observasjon er egentlig i jobb? Det hender jo at de som reagerer først og hardest føler seg litt truffet?

Og jeg synes ikke det er "ille" på noen måte at det finnes folk som har hund men ikke jobber, herregud det bekymrer meg ikke det granne. Det jeg synes er rart er at noen velger å -ikke- jobbe når de er friske og har både bein og armer i behold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en kjapp tanke.. hvor mange av dere som ble så opprørte over min observasjon er egentlig i jobb? Det hender jo at de som reagerer først og hardest føler seg litt truffet?

Man kan bli opprørt uten å følge seg truffet faktisk... Og siden du lurer, ja jeg jobber fulltid og studerer faktisk i tillegg.

Har du tenkt på at all sykdom ikke vises faktisk? Selv om man har to tilsynelatende friske armer og bein, så kan det være andre årsaker til at vedkommende ikke jobber. Men du spør kanskje alle om hvorfor de ikke jobber slik at du har kontroll på det og?

Men akkurat nå lurer jeg litt på hva slags omgangskrets du har, siden det tydeligvis finnes mange av de som ikke gidder å jobbe i den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan bli opprørt uten å følge seg truffet faktisk... Og siden du lurer, ja jeg jobber fulltid og studerer faktisk i tillegg.

Har du tenkt på at all sykdom ikke vises faktisk? Selv om man har to tilsynelatende friske armer og bein, så kan det være andre årsaker til at vedkommende ikke jobber. Men du spør kanskje alle om hvorfor de ikke jobber slik at du har kontroll på det og?

Men akkurat nå lurer jeg litt på hva slags omgangskrets du har, siden det tydeligvis finnes mange av de som ikke gidder å jobbe i den...

Jada det er en kjempespesiell omgangskrets og vi sitter alle med hodet stukket ned i jorda oppe i Lardal og lurer på hvordan den virkelige verden er. Jeg snakker fortsatt om noe så vanlig som arbeidsledighet, jeg interesserer meg lite for alle de grunnene folk har til å ikke jobbe, den listen er for lang. Jeg stusser på hvorfor mennesker som er friske velger å ikke jobbe. Jeg antar at jeg er av den gamle skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada det er en kjempespesiell omgangskrets og vi sitter alle med hodet stukket ned i jorda oppe i Lardal og lurer på hvordan den virkelige verden er. Jeg snakker fortsatt om noe så vanlig som arbeidsledighet, jeg interesserer meg lite for alle de grunnene folk har til å ikke jobbe, den listen er for lang. Jeg stusser på hvorfor mennesker som er friske velger å ikke jobbe. Jeg antar at jeg er av den gamle skolen.

Vel. Kan hende at noen faktisk søker jobb? Men som ikke helt har lykken med seg? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til overskriften var en diskusjon på nett, hvor kommentarer som dette ble skrevet:

"Utstillinger er for feite tapere som må leve livet sitt gjennom bikkjas. Helt latterlig opplegg og er lagd for og av idioter. Skikkelige tapere finner du der".

"Flere seriøse oppdrettere styrer unna utstillinger og avler heller på skikkelig materiale."

Du verden. Jeg lurer fælt på hvem som har sagt det... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på én ting jeg... alle disse feite, arbeidsløse taperne som ikke gidder noe annet enn å trene hund... hvordan skulle de ha råd til det? Til å stille på ørten stevner, utstillinger etc? For nå snakker vi ikke om useriøse oppdrettere som ikke registrerer hunder, som avler i hytt og pine og lever av det; det kan vi spare til neste diskusjon, for de er sikkert i et voldsomt flertall de også, skal man tro enkelte :icon_redface:

Men altså: Skal man trene hund, koster det å gå kurs for å bli best, det koster å melde på til stevner, man må ha bil som virker, man må ha et sted å bo der hunder er tillatt, man må ha råd til reiser, overnatting etc. Med mindre alle disse feite taperne uten jobb lever på de fantastisk fete rentene av bestefars millionformue, så er vel neppe arbeidsløshets- eller uføretrygd det som er som feitest?

For ikke å snakke om at dersom man er arbeidsløs, så begynner det offentlige å "mene" ganske mye om hvordan tiden bør brukes etterhvert... og setter folk i sving på både den ene og den andre måten, og det tar jo tid og vil sikkert forstyrre den glimrende karrieren innen hundesporten...

Siden jeg ANTAR at vi ikke snakker om rentenister og aksjespekulanter som har sagt opp jobben for å leve fett på teften sin for svingende kurser, så regner jeg med at vi snakker om de som ikke KAN eller VIL jobbe. Eller som ikke FÅR jobb, det kan jo også skje på et mindre sted. Eller som kan være i en overgangsperiode.

Det er en artig debatteknikk å mene at "folk føler seg truffet", når det folk later til å reagere på er nokså småekle påstander som de ikke kjenner seg igjen i. Jeg prøver å tenke etter de folkene jeg har kjent og trent sammen med i bruks... og kommer på noen få kanskje, et sånn passelig gjennomsnitt for den norske befolkningen. Men de fleste som har vært gode og ressurssterke hundesportere, har gjerne hatt "privatliv" som har gjenspeilt det - de har vært ressurssterke på det området også, og vært aktive på jobb også, gjerne dessuten vært tillitsvalgte ymse steder.

Det er gjerne sånn da, at de som først er flinke til å stå på på et område, gjerne er det på andre også. Og for å si det sånn: Er det folk som sliter, enten det er mentalt eller det er med kroniske sykdommer, så er det vel bedre at de har hund som kanskje trekker dem litt ut av ensomhet/kjedsomhet/fysisk inaktivitet etc - det er nok veldig mye billigere enn å ha folk på institusjon/sykehus/etc. Jeg har trent med folk som nærmest har fått "nye liv" fordi de har hatt hund og er blitt dratt med i et inkluderende hundemiljø hvor de ikke føler seg som "tapere" - og som får en følelse av egenverdi som de ellers ikke ville kanskje hatt. Og det er også verdifullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt skjult alder som resten så kanskje avsenderen måtte ha funnet på noe annet for å "skyte" tilbake, enn bare "jeg har flere rynker enn deg så jeg vet best". Du skjønner det at toppen i LP jobber fulltid de, så da gjør resten av hundenorge det også, det sier seg selv :icon_redface:

Skal man kunne dømme etter den foruretta tonen der så tør jeg ihvertfall vedde på at det er mange her som har mye mer smilerynker enn deg ihvertfall - og det er ikke å forakte :blink: skjønner du (for vi ler så masse av alt rølpet til fjortisene i alle aldre, nemlig! He, he! )

Man kan bli opprørt uten å følge seg truffet faktisk... Og siden du lurer, ja jeg jobber fulltid og studerer faktisk i tillegg.

Ikke sant, Nirm? :blink: Men det er ikke uvanlig i tiden (blant dem uten rynker...) at man bare klarer å forholde seg til det som er direkte knyttet til egen person - og man gir faktisk en god dag i "den urett som ikke rammer en selv"... (Det har noe med gangsyn og lengden på nesetippen å gjøre, tror jeg! *Fnis"!)

Har du tenkt på at all sykdom ikke vises faktisk? Selv om man har to tilsynelatende friske armer og bein, så kan det være andre årsaker til at vedkommende ikke jobber. Men du spør kanskje alle om hvorfor de ikke jobber slik at du har kontroll på det og?

Neppe - da måtte man jo vist empati, interesse - OG forsøkt å tenke seg hvordan det er å være i andres sko, da!

Men akkurat nå lurer jeg litt på hva slags omgangskrets du har, siden det tydeligvis finnes mange av de som ikke gidder å jobbe i den...

Aner ikke hvorfor det slår meg at den må være fryktelig begrenset... (Noe med livserfaring å gjøre, kanskje??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Hvis utstillinger er "for feite tapere uten jobb" synes jeg matutvalget på slike er dårlig... (vafler og pølser)

Åhhh - der ble det lys i lampa gitt. Med et slikt matutvalg er det ikke rart folk blir feite :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en artig debatteknikk å mene at "folk føler seg truffet", når det folk later til å reagere på er nokså småekle påstander som de ikke kjenner seg igjen i. Jeg prøver å tenke etter de folkene jeg har kjent og trent sammen med i bruks... og kommer på noen få kanskje, et sånn passelig gjennomsnitt for den norske befolkningen. Men de fleste som har vært gode og ressurssterke hundesportere, har gjerne hatt "privatliv" som har gjenspeilt det - de har vært ressurssterke på det området også, og vært aktive på jobb også, gjerne dessuten vært tillitsvalgte ymse steder.

Det er gjerne sånn da, at de som først er flinke til å stå på på et område, gjerne er det på andre også. Og for å si det sånn: Er det folk som sliter, enten det er mentalt eller det er med kroniske sykdommer, så er det vel bedre at de har hund som kanskje trekker dem litt ut av ensomhet/kjedsomhet/fysisk inaktivitet etc - det er nok veldig mye billigere enn å ha folk på institusjon/sykehus/etc. Jeg har trent med folk som nærmest har fått "nye liv" fordi de har hatt hund og er blitt dratt med i et inkluderende hundemiljø hvor de ikke føler seg som "tapere" - og som får en følelse av egenverdi som de ellers ikke ville kanskje hatt. Og det er også verdifullt.

Småekle påstander er å kalle andre medmennesker for tapere eller feite og udyktige. Arbeidsledighet er ganske vanlig å diskutere, og jeg synes ikke det kan karakteriseres som småekkel påstand å påpeke at det finnes ganske mange hundefolk som ikke jobber, som ikke VIL jobbe.

Jeg er helt enig i at det er flott å se mennesker som ikke har det helt greit psykisk eller fysisk, få seg hund eller drive med hund og på den måten få det bedre med seg selv i et inkluderende miljø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småekle påstander er å kalle andre medmennesker for tapere eller feite og udyktige. Arbeidsledighet er ganske vanlig å diskutere, og jeg synes ikke det kan karakteriseres som småekkel påstand å påpeke at det finnes ganske mange hundefolk som ikke jobber, som ikke VIL jobbe.

Unnskyld? Det er altså verre å si at folk er feite, enn å si at de er arbeidssky og forsyner seg urettmessig av våre felles goder?!?!

Du behøver ikke opplyse at du er 23 år gammel - jeg ville ALDRI i verden tillagt deg et eneste år mer... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld? Det er altså verre å si at folk er feite, enn å si at de er arbeidssky og forsyner seg urettmessig av våre felles goder?!?!

Du behøver ikke opplyse at du er 23 år gammel - jeg ville ALDRI i verden tillagt deg et eneste år mer... :rolleyes:

Hva er det med deg og putte ord i munnen på folk? Jeg har ikke nevnt ETT ord om at jeg føler noen forsyner seg urettmessig av felles goder, det er noe du selv har funnet på. Jeg synes det er spesielt at folk velger å ikke jobbe fordi jeg er av den gamle skolen hvor det er en selvfølge å jobbe. Hadde jeg følt på at noen "tok av fellespotten" så hadde jeg startet en helt annen debatt og den hadde handlet om noe helt annet. Det er ikke det dette handler om.

Alder var det noen andre her som har sjekket og dratt inn i debatten, jeg har svart på disse alders bemerkningene da jeg føler det ikke har noe mer mine observasjoner å gjøre. Ikke for å opplyse om hvor fryktelig gammel jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsagnet som er grunnlaget for denne tråden syns jeg rett og slett er så tåpelig, at jeg ikke syns det er verdig noen respons... Regner nesten med at det nok en gang kun er en som er ute etter å provosere... :icon_redface:

Personlig har jeg hele livet hatt problemer med å gå opp i vekt, selv om jeg spiser som 10 menn...jeg syns utstilling er kjempemoro, selv om jeg da jeg fikk meg hunden aldri hadde trodd noen noensinne ville se meg på en utstilling. Jeg driver også med mye annen type trening og aktivisering av hunden, og håper at vi en dag vil bli en godkjent ekvipasje hos NRH, og kan klatre oss oppover når vi begynner å konkurrere i lydighet. Jeg jobber, selv om jeg nok kunne kvalifisert for trygd, i og med at jeg sto sist i køen da vår herre delte ut kroppsdeler, og dermed er skranten både her og der, og ja, jeg lever livet "gjennom" hunden og hestene mine...så jeg er nok en ganske stor taper i manges øyne, men trives med å være nettopp det... Har egentlig aldri vært så fryktelig opptatt av å bli sett på som kul av resten av omverdenen... :blink:

Det jeg lurer på er hvorfor man alltid skal sette et skille mellom brukshund/utstillingshund og brukseier/utstillingseier...? Må være mye rare folk i mine kretser, for der klare de fleste å kombinere disse to...! :blink:

Nå har jeg bare så vidt begynt å smyge meg inn på denne berømte Sonen, og det jeg allerede har merket meg etter kun å ha lest gjennom noen utvalgte tråder, er at det merkverdig ofte ender i en diskusjon om "unge" vs "gamle" og hvem som vet mest, og at det er en del folk som ser ut til å vite alt om hvordan alle andre bør leve SITT liv... Riktig at man med fler år på baken har en lenger livserfaring, men jeg mener ganske så bestemt at det er hva man gjør med denne erfaringen som er avgjørende, ikke hvor mye man har av den...:P Jeg kjenner både gamle og unge idioter, og både gamle og unge mennesker jeg respekterer i stor grad og noen i mindre grad... Vet også om en og annen ungdom, som i løpet av sitt korte liv har rukket å bli mer reflekterte og fornuftige enn en og annen voksen noen gang kommer til å bli...selv om de måtte leve til de er 200... ;) Så er det dette med at man er forskjellige også da... er vel ikke akkurat sånn at ALLE 50 åringer som har levd et nogenlunde likt liv, eller ikke, har de samme meningene og det samme synet på verden...eller...? Blir litt som med min kjære svigerfar det... Vi har kjøpt småbruk, og skal bygge nytt hus...og svigerfaren min har gitt tydlig uttrykk for hvor frustrerende han syns det er at jeg ikke skjønner at jeg ikke skal ha min egen smak og ønsker om hvordan hus jeg vil ha...hadde jo ikke akkurat skadet om jeg hørte på en som har levd noen år og har litt erfaring!! Så flott da gitt, at han i løpet av sine noen og 60 år lange liv har rukket å få med seg alt om min estetiske sans, ønsker og behov for akkurat MEG og MINE!! Bare så synd at mannen i mine øyne ikke eier estetisk sans, og har HELT uligke behov enn det vi har... :P

:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...