Gå til innhold
Hundesonen.no

Er utstilling for feite tapere uten jobb?


MariaN

Recommended Posts

Hva er det med deg og putte ord i munnen på folk? Jeg har ikke nevnt ETT ord om at jeg føler noen forsyner seg urettmessig av felles goder, det er noe du selv har funnet på. Jeg synes det er spesielt at folk velger å ikke jobbe fordi jeg er av den gamle skolen hvor det er en selvfølge å jobbe. Hadde jeg følt på at noen "tok av fellespotten" så hadde jeg startet en helt annen debatt og den hadde handlet om noe helt annet. Det er ikke det dette handler om.

Det er vanskelig å VELGE å ikke jobbe uten å urettmessig forsyne seg av felles goder. Hva annet enn trygd lever disse bekjentene dine av liksom, om de har valgt å ikke jobbe? De får vel neppe lønn noe sted? Og siden de er friske og raske og kunne ha jobbet, så er det vel urettmessig det de får? Og trygder o.l. blir betalt ut av "fellespotten"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar
Småekle påstander er å kalle andre medmennesker for tapere eller feite og udyktige. Arbeidsledighet er ganske vanlig å diskutere, og jeg synes ikke det kan karakteriseres som småekkel påstand å påpeke at det finnes ganske mange hundefolk som ikke jobber, som ikke VIL jobbe.

Hva er det med deg og putte ord i munnen på folk? Jeg har ikke nevnt ETT ord om at jeg føler noen forsyner seg urettmessig av felles goder, det er noe du selv har funnet på. Jeg synes det er spesielt at folk velger å ikke jobbe fordi jeg er av den gamle skolen hvor det er en selvfølge å jobbe. Hadde jeg følt på at noen "tok av fellespotten" så hadde jeg startet en helt annen debatt og den hadde handlet om noe helt annet. Det er ikke det dette handler om.

OK - la oss diskutere på ditt nivå.

Du sier det er "småekkelt" å kalle folk feite - men synes det er helt OK å påstå at mange hundefolk ikke vil jobbe. (Så later vi som om de arbeidssky lever av luft og kjærlighet.).

I min verden må man være en utrolig overflatisk person hvis man mener at nedlatende kommentarer om utseendet til folk er verre enn å rakke ned på deres integritet og moral...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til overskriften var en diskusjon på nett, hvor kommentarer som dette ble skrevet:

"Utstillinger er for feite tapere som må leve livet sitt gjennom bikkjas. Helt latterlig opplegg og er lagd for og av idioter. Skikkelige tapere finner du der".

"Flere seriøse oppdrettere styrer unna utstillinger og avler heller på skikkelig materiale."

Dette er bare så helt rektig. Kank'e fatte at dere ikke ser det.

Jeg er feit, jeg dauer når jeg ikke er sammen med bikkja og vi taper alltid på utstilling.

Skikkli' iddioti spør'u meg.

Og mora hanses ska' ha valper igjen.

logik.pnglogik.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å VELGE å ikke jobbe uten å urettmessig forsyne seg av felles goder. Hva annet enn trygd lever disse bekjentene dine av liksom, om de har valgt å ikke jobbe? De får vel neppe lønn noe sted? Og siden de er friske og raske og kunne ha jobbet, så er det vel urettmessig det de får? Og trygder o.l. blir betalt ut av "fellespotten"..

For noe tull. De får selvfølgelig lommepenger av mamma og pappa. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjerne sånn da, at de som først er flinke til å stå på på et område, gjerne er det på andre også. Og for å si det sånn: Er det folk som sliter, enten det er mentalt eller det er med kroniske sykdommer, så er det vel bedre at de har hund som kanskje trekker dem litt ut av ensomhet/kjedsomhet/fysisk inaktivitet etc - det er nok veldig mye billigere enn å ha folk på institusjon/sykehus/etc. Jeg har trent med folk som nærmest har fått "nye liv" fordi de har hatt hund og er blitt dratt med i et inkluderende hundemiljø hvor de ikke føler seg som "tapere" - og som får en følelse av egenverdi som de ellers ikke ville kanskje hatt. Og det er også verdifullt.

Neida, det er jo bare en unnskyldning for at de ikke vil jobbe det ser du :icon_redface: Mentalt synes jo ikke, så det gjelder ikke som uføregrunn. Og bare se på 2ne her, hun ser jo oppegående nok ut, nei at hun går hjemme å surrer er nok fordi hun ikke vil jobbe og snylter heller litt på staten (som man ikke diskuterer i denne tråden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.

Altså, nå har jeg vært på hundeutstilling, tja, 2 ganger kanskje, men kan ikke si jeg så så mange feite folk uten annet liv enn hundene der.

Angående arbeidsledigget: Det er nok egentlig ikke spesielt mange "hundemennesker" som ikke har jobb, det er bare mange uten jobb som har hunder. Altså, helt tilfeldig. Er klart at når man bestemmer seg for å gå etter en gruppe folk eller enkeltpersoner, så får man fram ganske mye dårlig, selv om denne gruppen folk egentlig er akkurat like normal som resten av befolkningen.

Kan jo legge til at jeg er arbeidsledig da.

Leter etter jobb, men det er hardt. Har sosial angst og er deprimert, og kan ikke si jeg blir mindre med tiden. Tilfeldigvis har jeg hund :rolleyes:

Ja, så var det det; man kan ha oppspart penger og, går ant det.

Men altså, som jeg sier; Tror ikke at det er så mange som ikke har jobb bare pga at de er utstillere av hunder :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Sier vel sitt om man klarer og komme med så teit uttalese som "Utstillinger er for feite tapere som må leve livet sitt gjennom bikkjas. Helt latterlig opplegg og er lagd for og av idioter. Skikkelige tapere finner du der".

Hvordan hadde hundene vært uten de som bryr seg om hundene?

Vil ha de beste egenkapene fra hundene?

Avler på friske og fine hunder, ja de er teite de... ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...