Gå til innhold
Hundesonen.no

Pepalfa's Esp-Ecial - "Callaway"

xxx12345

Recommended Posts

Hei!

Jeg heter noe så fint som Pepalfa's Esp-Ecial, men til daglig heter jeg Callaway (det er fordi far er fullstendig golfgal sier mor, uten at det sier meg noe egentlig). Jeg er en sort dvergschnauzer og kommer fra Gøteborg. Der ble jeg født 12. november 2007, og jeg har 7 søsken - tre søstre og fire brødre. Jeg er ikke så stor enda (18 cm og 1300g) men jeg har da trua på meg selv likevel.

I går kom mor og hentet meg i Gøteborg. Det var litt skummelt å ut i den store verden men jeg var tapper og gråt ingenting. Men det var spennende også, så mye som skjedde! Det kom også veldig mange og hilste på meg og sa jeg var så søt. Jeg er selvfølgelig helt enig :lol:

Vi kjørte to fly og så kjørte vi bil et stykke til et hvitt hus. Der luktet det fremmed hund! Hun kom hjem etter en liten stund. Hun er også en sort dvergschnauzer, men hun er stooor! Hun var litt sinna også. Ble redd jeg.. Da rømte jeg under sofaen men det var ikke så lurt for jeg kom meg ikke ut igjen <_<

Men nå er vi venner! Hvis jeg ikke forstyrrer henne når hun sover da...

Ja, og forresten: søstra mi Evita bor i nærheten så henne skal jeg snart få treffe igjen :lol:

Sånn, nå med bilder:

post-1170-1200165339_thumb.jpg

post-1170-1200166120_thumb.jpg

post-1170-1200166128_thumb.jpg

post-1170-1200166136_thumb.jpg

post-1170-1200166143_thumb.jpg

post-1170-1200166150_thumb.jpg

post-1170-1200166159_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Nå kom det akkurat en mann og en dame som fortalte meg hvor søt jeg er - og det har de jo rett i. Alle sier jo det :D

De var sikkert snille så de må jeg holde meg inne med. Hun store venninna mi ble nemlig kjempeglad når de kom. Men det var så vanskelig å være begeistret for jeg var så trøtt :D

Og bare så dere vet det, bartiser er de beste :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-1170-1200497221_thumb.jpg

Nå har jeg bodd her i snart en uke, hvilket vil si veldig lenge når man er så liten som jeg er. Og det må jeg si, her blir det bare kulere og kulere å bo. Hu derre store voffen som bor her har nemlig begynt å leke masse med meg :)

Men innimellom synes jeg hun kan ta mer hensyn til at jeg er så liten da. Da gjemmer jeg meg under sofaen, og så passer jeg på å bare stikke snuten litt fram for å terge henne :ahappy:

Jeg har også vært ut i den vide verden igjen. Jeg var med mor til en plass det var mange mennesker. Sjarmerte alle dem også jeg :D

post-1170-1200497157_thumb.jpg

post-1170-1200497166_thumb.jpg

post-1170-1200497189_thumb.jpg

post-1170-1200497211_thumb.jpg

post-1170-1200497179_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå begynner jeg å bli husvarm altså!

Det har skjedd mye i det siste gitt. Jeg får være med på bilturer, jeg har vært med på golftrening, jeg har vært med mor på skolen, jeg har vært i masse dyrebutikker og masse mer. Det eneste jeg ikke liker da er at jeg må sitte i bur når vi kjører bil. Da skraper og skraper og skraper jeg på veggen i buret bare for å si fra at dette ikke er noe kult. Men mor sier jeg bare må venne meg til det hva nå det enn betyr..

Og så har mor noe annet kult! En dings som sier KLIKK. Når den sier klikk så får jeg godbit etterpå :) Men jeg lurer på om det har noen sammenheng at når jeg henter ting som mor kaster så kommer det klikk og godbit :) Det kan nesten virke sånn - for jeg får også klikk og godbit når jeg setter meg når mor sier "sitt". Må testes ut videre!

Men hun Freya og jeg har blitt bestevenner! Og hun løper så fort! Jeg klarer ikke helt å henge med jeg - men jeg prøver da. Og når vi har løpt masse så må vi sove litt:

Cya's!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei igjen!

I dag er jeg hele tre måneder :)

Mor tenkte hun skulle få tatt oppstillingsbilder av meg, men den planen fikk jeg satt mitt merke på ja! Gøy å gjøre det vanskelig for mor ;)

Men jeg har mistanke om at mor ikke gir seg så lett for hun snakker om å øve på å stå pent...

Men jeg har i alle fall blitt 2,5 kg og litt over 22 cm og ser sånn ut:

post-1170-1202820631_thumb.jpg

(Så ser vi bort i fra at hun lener seg bakover slik at overlinja, halsen, skuldrene og bakbeinsvinklene ikke kommer fram...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...