Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine favorittnavn?

Aya

Recommended Posts

Ja, som mange andre jenter har jeg hatt klar en liste på mellom 10 og 20 favorittnavn i mange, mange år- selv om jeg aldri har vært en sånn som drømmer om barn og bryllup. Bare innimellom, kanskje:p Hva er deres favorittnavn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har navn jeg liker bedre enn andre, men håper at jeg aldri får anledning til å gi et menneske et navn, hehe :D

Alle guttenavn som begynner på R er fæle, hehe :D

Når man har mer enn tre navn i navnet sitt så blir det for mye å tygge på også. Men altså, favorittnavn?

Jacob (det skal uttales Jakkob, IKKE Jaaaaaaaaaaaacob. Dvs. ikke legg trykk på a'en :D )

Peter (Skal uttales Petter, ikke Peter)

(Ehm, okei. Da var det på tide å tenke utenfor den nærmeste familien...)

Er en del navn jeg liker, men som jeg kun liker på engelsk. F.eks. William & Elizabeth.

Liker ingen norske jentenavn så vidt jeg vet. Ellers varierer hvilke navn jeg liker, ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jacob (det skal uttales Jakkob, IKKE Jaaaaaaaaaaaacob. Dvs. ikke legg trykk på a'en :D )

Peter (Skal uttales Petter, ikke Peter)

:D:D Ikke vært å gjøre det enkelt for folk, nei. :Laugh:

Akkurat nå driver jeg og smaker på Cornelia. Men det er liksom litt tungt. Frøya og Tuva er jeg også glad i. Ylva, kanskje. Nå har jeg fått de barna jeg skal ha, men det går jo an å like andre navn, for det. Ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucas (Er man oth fan så er man oth fan...)

*Host*

Hadde liksom tenkt å føre det på da, men følte at det ble litt for dumt :D

*OTHFANOTHFANOTHFANOTHFANOTHFANOTHFANOTHFANOTHFAN*

*Løpe hjem til resten av sesong 4 på DVD*

MrsPowers: hvorfor ikke bare Petter da, om det skal uttales sånn liksom :D

Fordi skrivemåten Peter er mye finere, og fordi *tenke* 4 stk. i min familie heter Peter og uttaler det Petter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i engelske navn.. Så glad at jeg nesten tror jeg må finne meg en brite:p

Jonathan

Daniel

David

Marcus

James

Peter (som skal uttales PETER og ikke Petter)

Jeremia (knis, jeg har en ting for bibelske navn)

Lily

Elizabeth

Laura

Sophie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fra jeg var veldig ung visste jeg at jeg ville ha en gutt som skulle hete Markus. Da han ble født og fikk det navnet syntes alle det var ganske rart. Nå heter alle smågutter Markus .... (Da jeg sa til moren min at han skulle hete det, så svarte hun: "Hva med Vidar da?").

Ellers synes jeg altså da at Sara er det fineste jentenavnet. Det var også sjeldent for 26 år siden og ble veldig vanlig senere.

Jeg synes også Cornelia er fint Ida! :D

Ellers liker jeg Elias, Lukas, August, Amalie, Amanda og Amelia. (Jeg hadde faktisk to grandtanter som het Amanda og Amelie).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter heter Annabel. Det er skrevet slik fordi jeg ønsket ikke å kalle henne Annabelle. Det ble liksom for mye. Så jeg oppkalte henne etter det gamle skotske navnet Annabel som stammer fra annabeth.

Ellers likte jeg Amalia Jeg skulle liksom alltid ha en datter som hetter det men ingen i mitt nærmiljø likte det desverre.

Jente:

Amalia

Bianca

Annabel

Isabel

Jazmin

Neveah

Gutt

Adam!! (det er det ultimate navnet for meg ingen over ingen under)

Atilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har navnedebatten friskt i minne og vi landet tilslutt på Sunniva.

De to andre favorittene var

Tyra, etter Tronds mormor

og

Samuel etter tipp oldefar på begge sider faktisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavn:

Aurora

Amalie

Nora

Melina

Linnea

Maria (ja, jeg liker navnet mitt :D)

Guttenavn:

Sebastian

Tobias

Casper

Marcus

...

Liker generelt jentenavn bedre enn guttenavn.. de klinger liksom bedre.. :D Ellers synes jeg dobbeltnavn ofte er fine. Jeg liker litt "fancy" dobbeltnavn. Også er jeg veldig glad i jentenavn som slutter på -a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...