Gå til innhold
Hundesonen.no

Dine favorittnavn?

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Ja, som mange andre jenter har jeg hatt klar en liste på mellom 10 og 20 favorittnavn i mange, mange år- selv om jeg aldri har vært en sånn som drømmer om barn og bryllup. Bare innimellom, kanskje:p Hva er deres favorittnavn?

Skrevet

Jeg har navn jeg liker bedre enn andre, men håper at jeg aldri får anledning til å gi et menneske et navn, hehe :D

Alle guttenavn som begynner på R er fæle, hehe :D

Når man har mer enn tre navn i navnet sitt så blir det for mye å tygge på også. Men altså, favorittnavn?

Jacob (det skal uttales Jakkob, IKKE Jaaaaaaaaaaaacob. Dvs. ikke legg trykk på a'en :D )

Peter (Skal uttales Petter, ikke Peter)

(Ehm, okei. Da var det på tide å tenke utenfor den nærmeste familien...)

Er en del navn jeg liker, men som jeg kun liker på engelsk. F.eks. William & Elizabeth.

Liker ingen norske jentenavn så vidt jeg vet. Ellers varierer hvilke navn jeg liker, ganske ofte.

Skrevet

Bare innimellom kanskje :D ?

Mitt favoritt jente navn...

Caylin

Rakel (Forbeholdt min lille"søs", mens jeg får Caylin :D )

Casia

Guttenavn

Cian

Lucas (Er man oth fan så er man oth fan...)

Sebastian

Skrevet

MrsPowers: hvorfor ikke bare Petter da, om det skal uttales sånn liksom :D

Jentenavn:

Tomine

Sofie

Hanna

Thea

Malina

Guttenavn:

Emil

Oskar

Oliver

Edit: kom på et jentenavn til :D

Skrevet
Ja, som mange andre jenter har jeg hatt klar en liste på mellom 10 og 20 favorittnavn i mange, mange år- selv om jeg aldri har vært en sånn som drømmer om barn og bryllup. Bare innimellom, kanskje:p Hva er deres favorittnavn?

Øy, hva er ditt?

Skrevet
Jacob (det skal uttales Jakkob, IKKE Jaaaaaaaaaaaacob. Dvs. ikke legg trykk på a'en :D )

Peter (Skal uttales Petter, ikke Peter)

:D:D Ikke vært å gjøre det enkelt for folk, nei. :Laugh:

Akkurat nå driver jeg og smaker på Cornelia. Men det er liksom litt tungt. Frøya og Tuva er jeg også glad i. Ylva, kanskje. Nå har jeg fått de barna jeg skal ha, men det går jo an å like andre navn, for det. Ikke sant?

Skrevet
Lucas (Er man oth fan så er man oth fan...)

*Host*

Hadde liksom tenkt å føre det på da, men følte at det ble litt for dumt :D

*OTHFANOTHFANOTHFANOTHFANOTHFANOTHFANOTHFANOTHFAN*

*Løpe hjem til resten av sesong 4 på DVD*

MrsPowers: hvorfor ikke bare Petter da, om det skal uttales sånn liksom :D

Fordi skrivemåten Peter er mye finere, og fordi *tenke* 4 stk. i min familie heter Peter og uttaler det Petter :D

Skrevet

Jentenavn:

Frøya

Vilde

Thale

Guttenavn:

Odin

Adrian

:rolleyes:

Er mange sære navn ute og går for tida, så prøver å tenke i litt tradisjonelle baner..! :rolleyes:

Skrevet

Jeg er veldig glad i engelske navn.. Så glad at jeg nesten tror jeg må finne meg en brite:p

Jonathan

Daniel

David

Marcus

James

Peter (som skal uttales PETER og ikke Petter)

Jeremia (knis, jeg har en ting for bibelske navn)

Lily

Elizabeth

Laura

Sophie

Skrevet

Noen av de jeg liker :

Gutte navn:

*Marcus

*Marius

*Adrian

*Noah

Jente navn:

*Celina

*Carolina

*Oda

Kan legge inn flere senere :D

Skrevet

Jeg har mange favorittnavn.. :rolleyes: Eller.. ihvertfall noen ..

Jenter:

Michelle

Tuva

Vilde

Yvonne

Nathalie (Uttales NathaLie..Med trykk på Lie :rolleyes: )

Leni

Tine

Gutter:

Nicolay

Christoffer

Markus

Skrevet

Helt fra jeg var veldig ung visste jeg at jeg ville ha en gutt som skulle hete Markus. Da han ble født og fikk det navnet syntes alle det var ganske rart. Nå heter alle smågutter Markus .... (Da jeg sa til moren min at han skulle hete det, så svarte hun: "Hva med Vidar da?").

Ellers synes jeg altså da at Sara er det fineste jentenavnet. Det var også sjeldent for 26 år siden og ble veldig vanlig senere.

Jeg synes også Cornelia er fint Ida! :D

Ellers liker jeg Elias, Lukas, August, Amalie, Amanda og Amelia. (Jeg hadde faktisk to grandtanter som het Amanda og Amelie).

Skrevet

Jeg liker orginale navn. Noe ikke alle heter. Det blir mer spesiellt da. (sikkert fordi jeg heter noe som ikke er så vanlig og syns det er ganske kjekt)

Og det må heller ikke være mellomnavn (eller to navn)

Har ingen klare favoritter. Men syns det er lettere å finne kule guttenavn egentlig.

Skrevet

Jentenavn:

Sara

Thea

Malin

Charlotte

Simone

Linnea

Pia

Leni

Pernille

Julie

Amalie

Guttenavn:

Adrian

Christoffer

Simen

Jonathan

Fredrik

Lucas

Emil

EDIT: La til Amalie :D

Skrevet

Min datter heter Annabel. Det er skrevet slik fordi jeg ønsket ikke å kalle henne Annabelle. Det ble liksom for mye. Så jeg oppkalte henne etter det gamle skotske navnet Annabel som stammer fra annabeth.

Ellers likte jeg Amalia Jeg skulle liksom alltid ha en datter som hetter det men ingen i mitt nærmiljø likte det desverre.

Jente:

Amalia

Bianca

Annabel

Isabel

Jazmin

Neveah

Gutt

Adam!! (det er det ultimate navnet for meg ingen over ingen under)

Atilla

Skrevet

Jeg har navnedebatten friskt i minne og vi landet tilslutt på Sunniva.

De to andre favorittene var

Tyra, etter Tronds mormor

og

Samuel etter tipp oldefar på begge sider faktisk

Skrevet

Jentenavn:

Aurora

Amalie

Nora

Melina

Linnea

Maria (ja, jeg liker navnet mitt :D)

Guttenavn:

Sebastian

Tobias

Casper

Marcus

...

Liker generelt jentenavn bedre enn guttenavn.. de klinger liksom bedre.. :D Ellers synes jeg dobbeltnavn ofte er fine. Jeg liker litt "fancy" dobbeltnavn. Også er jeg veldig glad i jentenavn som slutter på -a.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Den trenger ikke å bli det, og det avhenger av mange faktorer. Dessverre er jo eurasier også en rase som er litt utsatt for nervøsitet og usikkerhet, så da blir det ekstra nøye med disse tingene. Oppdretter og linjer. Sunne linjer både fysisk og mentalt, og foreldre som er trygge og har tidligere kull der valpene jevnt over er stødige hunder.  God sosialisering og miljøtrening - alene, uten den andre hunden. Vi hadde en fryktaggressiv hund da vi fikk valp, vi gikk ikke tur med dem sammen det første halvåret for at valpen ikke skulle lære av den voksne. Valpen må lære å gjøre alt på egenhånd, og vennes til ulike miljøer og situasjoner. Er du alene, eller har du familie som kan hjelpe til? Hvis ikke kan det bli krevende å lufte, trene og sosialisere både en valp og en voksen hund hver for seg. En annen ting er to hunder av motsatt kjønn. Det er jo en ganske stor risikofaktor med stress under løpetid, og dette kan forverre situasjonen både for tispa og hannhunden. Jeg ville vurdert å få en tispe til, rett og slett for å gjøre hundeholdet veldig mye enklere. Det kan være krevende nok med to ellers stabile hunder under løpetid. 
    • Vurdere å skaffe meg en hund nummer 2. Har en voksen labrador tispe fra før av, hun er en nervøs type, litt skvetten og var på lyder og skygger. Ønsker meg en Eurasier, hannhund, men lurer på om denne rasen er av typen som vil adoptere hennes oppførsel og nervøsitet? Eller vil eurasier valpen, siden det er en ganske egen og sta rase, være nærmest uaffektert av det? Jeg ønsker jo ikke å skaffe en hund til dersom den også blir en nervøs hund..
    • Takk for mange gode tips 😌 Det er ikke noe problem hos veterinær, hun er veldig snill ved håndtering og sånn da  ☺️
    • Hun er ung, og har dårlige erfaringer. Jeg tenker at det kan hjelpe å gi henne tid, og trene i utstillingslignende settinger. Tren uten å stille opp for dommeren, belønn masse, og gå ut igjen av ringen uten å stille opp for visning. Tren også på oppstilling og visning for seg selv uten for ringen og i andre settinger, hjemme, på parkeringsplassen, i parken osv. Gå videre med å trene i utstillingsring og stille opp, men la treningsdommer bare belønne uten å ta på henne. Og selvfølgelig respektere alle signaler på at hun er utrygg, la henne selv ta initiativ. Om utstilling ikke er viktig for dere er det såklart like greit å droppe det, men det kan nok fint gjøres å gjøre positivt igjen med trening og tålmodighet. Og det er viktig at hun f.eks. kan stå på et veterinærbord og bli undersøkt også.
    • Har ei tispe på snart 2 år. vi har drevet litt med utstilling siden hu var valp fra 4 måneder til hu ble ca 1 år. Den første tiden på treninger gikk det veldig bra , hu er sosial hund utad og elsker oppmerksomhet og byliv. Etter en tid begynte hu å rygge fra dommeren i ringen , kunne sette seg og rygge unna men vi fikk allikevel satt hun opp igjen og fikk bra premier på utstillinger . Helt til vi kom til den 5 siste utstillingen, da gikk det bra første dagen men 2 dagen da vi gikk i ringen gikk det bra helt til vi skulle stille henne opp, hode og tenner gikk fint helt til dommer skulle kjenne mot rygg da rygger hun bakover og klappet med tennene mot dommer .  Så jeg tok en avgjørelse med å si vi trekker oss .. her innså jeg kanskje at hun har jo prøvd å gitt oss tegn litt hele veien med å sette seg og rygge unna, men folk rundt trodde det var kun trass siden hu er en bestemt tispe .  etter dette oppsøkte jeg fysioterapeut og tok MR og røntgen av henne og det ble påvist betennelse på begge sider i lysken/ hoften. Det vi så når fysio skulle gå over hu var at det var tydelig vondt . Men nå i dag 1 år etterpå med gjentatte behandlinger og styrke treninger har hu endelig blitt friskemeldt og vi kan gå tilbake til det normale. Vi har vært med 2 ganger på utstillingstreninger , første gangen gikk veldig bra . Men det var folk som hu kjenner i miljøet fra før  .2 gangen oppsøkte vi nytt sted , hu var veldig glad for å komme og se så mange hunder og mennesker og hu hilste og koste med flere .  Men da vi løpte i ringen og skulle stille henne opp før treningdommeren rakk å ta på henne «snappet « hun . Så da gikk vi ut av utstilling posisjonen ,da gikk hun bort til dommer og damen og nusset og koste med dem.. utenfor ringen er det heller ikke noe problem .  Så nå lurer jeg på om jeg bare skal droppe utstilling helt for hennes del, når jeg ser at det minnesbilde fra smerte fra siste utstillingene sitter i henne så sterkt ..  Hun er jo en fantastisk og glad hund ellers. Vi skal vertfall ha en lang pause og fokusere på  noe annet og bare være hund. Har noen opplevd noe lignende, og er det beste å bare droppe utstilling helt ?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...