Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye mosjonerer/aktiviserer du hunden din hver dag?


MegaMarie

Recommended Posts

Det kommer veldig an på hvor mye skolearbeid jeg har og hvor sliten jeg er, så det varierer fra dag til dag, egentlig.. Noen ganger skulle jeg ønske jeg fikk litt mer tid til henne, eller orket å ha en lengre arbeidsøkt. Men jeg prøver, og hun ser tilfreds ut:)

Hun får to 10 - 15 minutters turer hver dag, og en tur hvor vi går alt fra 30 minutter til 2 timer(enten på dagen eller kvelden). Vi prøver å gå en del i skogen, men nå som det er mørkt i det jeg kommer hjem fra skolen, blir det ikke alltid til det..

Sånn utennom å gå tur, trener jeg hverdagslydighet eller utstillingstrening med henne nesten hver dag i alt fra 15 - 45 minutter(spørs hvor fort hun går lei :D ). Innimellom blir hun istedet for eller i tillegg til treningen satt til hjernetrim ved å la henne søke etter godbiter rundt i huset eller hagen, få godbiter ut av en flaske, dorull eller hjernetrimsleke.. Det blir alltid noen minutter med lek og pelsstell også, og kos får hun masse av hele ettermiddagen(veldig kosesyk :lol: ).

I helgene pleier vi ofte å finne på noe, som å dra ut i skogen(den som ikke er ved nabolaget)eller i en park, dra på utstilling, dra til hundevenner og slike ting:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg og mine hunder vurderer vi ikke turmengden i tid,men avstand. Man kan bruke 1 time på en strekke som man også kan bruke en halvtime på. Jeg kan gå en runde på 15 min,men en annen dag kan jeg sulle og styre og bruke en time på samme runden. Så jeg tar i avstand, her gåes det på hverdagene alt fra 1 km til 1 mil avhengig av form,føre og humør. Men stort sett et snitt på 2- 5 km daglig. I helgene ligger det på 5km- ca3 mil, avhengig av om vi går på beina eller står på ski.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre sier, alt ettersom.

Hun får alltid 3 turer hver dag, hvor en av dem er hovedtur.

Om vintern snørekjører vi mye, resten av året er det gå lang tur, sykle eller jogge.

Helgene blir ofte brukt til jakt hvor vi er ute alt fra 4-9 timer pr dag.

Er det dager vi ikke går så mye tur trener vi dressur eller mentalt ( sirkus kunster, apport osv ). Slik at hun får brukt seg selv om det ikke er noen langtur.

Har en aktiv hund, men hun takler fint en rolig dag også. Det er deilig og akkurat slik jeg vil ha det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...