Gå til innhold
Hundesonen.no

Noe så nyydelig!!


Silje

Recommended Posts

Tigon eller Liger( som det heter på engelsk) er faktisk ganske vanlige i dyreparker i amerika og australia :P

Sjekk ut labba på dessa der da! :) Skikk'lig digre :P

Linger heter de, var ihvertfall det de kalte dem i det programmet jeg så.. Det er vist ganske vanlig at de parrer tiger og løve i USA, folk har de som kjærledyr i hagen sin... At de tør... :roll: også er det noe med det at de er blanding av to rovdyr, for ikke å snakke om at tigeren er fredet og utryddingstruet så hva m å prøve å alve fram flere tigere da....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linger heter de, var ihvertfall det de kalte dem i det programmet jeg så.. Det er vist ganske vanlig at de parrer tiger og løve i USA, folk har de som kjærledyr i hagen sin... At de tør... :roll: også er det noe med det at de er blanding av to rovdyr, for ikke å snakke om at tigeren er fredet og utryddingstruet så hva m å prøve å alve fram flere tigere da....?

Ganske vanvittig at de faktisk har lov til å avle og ha store kattedyr som kjæledyr i mange state i USA...

Ja, kattungene er søte når de er små, men de blir jo svære kjøttetende katter med masse innstinkter... ikke helt trygt å ha dem som kosedyr..

Men er det noen som vet om Lingere kanformere seg videre..

Altså, kan to lingere få unger, kan en Løve/tiger få unger med en Linger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vanvittig at de faktisk har lov til å avle og ha store kattedyr som kjæledyr i mange state i USA...

Ja, kattungene er søte når de er små, men de blir jo svære kjøttetende katter med masse innstinkter... ikke helt trygt å ha dem som kosedyr..

Men er det noen som vet om Lingere kanformere seg videre..

Altså, kan to lingere få unger, kan en Løve/tiger få unger med en Linger?

Sorry, vet ikke.. De sa det helt sikkert på det programmet, men det husker jeg ikke.... :roll: :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter Liger..

Og sånn paring er jeg helt i mot..

Alle løver og tigrer som er holdt i fangenskap er blandinger for å si det sånn.. Ikke nødvendigvis tiger/løve blanding, men er ikke samme rase som de som bor ute i det fri.

Å la folk få lov til å holde store kattedyr syns jeg er dyremishandling..

Det ender nesten alltid med at kattedyrene blir mishandlet, vanskjøtet eller drept for de har skadet ett barn/voksen..

De blir holdt i små bur, og mange som ikke klarer å ha dyra når de blir store binder dem til stolper å går.. Eller dreper dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vanvittig at de faktisk har lov til å avle og ha store kattedyr som kjæledyr i mange state i USA...

Ja, kattungene er søte når de er små, men de blir jo svære kjøttetende katter med masse innstinkter... ikke helt trygt å ha dem som kosedyr..

Men er det noen som vet om Lingere kanformere seg videre..

Altså, kan to lingere få unger, kan en Løve/tiger få unger med en Linger?

Blandinger mellom to arter er nesten aldri befruktingsdyktige. Dette gjelder også Esel og Hest, Mulldyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandinger mellom to arter er nesten aldri befruktingsdyktige. Dette gjelder også Esel og Hest, Mulldyr..

Ja, det vet jeg.. Men syns fortsatt ikke noe om det.

Men som sagt så kom de innpå emnet om at det er lov å holde store kattedyr i mange av usa's stater, og det er jeg i mot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har set et program om sådan en tigerløve engang og da blev der sagt at de ikke kunne formere sig. Ligesom andre er inde på at muldyr ikke kan.

Det er nok også godt nok. :lol: Jeg kan også huske at der blev fortalt at den blanding ofte blev kæmpestor (fordi generne liksom kokser sammen) så at have en sådan som kæledyr er da helt skørt asså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har set et program om sådan en tigerløve engang og da blev der sagt at de ikke kunne formere sig. Ligesom andre er inde på at muldyr ikke kan.

Det er nok også godt nok. :lol: Jeg kan også huske at der blev fortalt at den blanding ofte blev kæmpestor (fordi generne liksom kokser sammen) så at have en sådan som kæledyr er da helt skørt asså.

Det er egentlig helt ok at de ikke kan formere seg. De er søte, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forstod det sådan at det ikke var nogen skidt ting at de ikke kunne det, for det var ikke til at vide hvordan de blev, og det er ikke så smart at spille hasard med gener da.

Nei det er ikke det. Og dette er STOORE dyr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...