Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke halsbånd har katten din?

Poter

Recommended Posts

Skrevet

Hadde vært gøy å se hvilke halsbånd dyresonens katter har :)

Vår katt har sjelden på seg halsbånd, men av og til. Kjøpte dette i dag:

halsband4.jpg

Med refleks og greier :)

Skrevet

Det var tøft :cool:

Bruker ikke halsbånd lengre jeg. Hadde en skrekk opplevelse for 8år siden der katten min satte seg fast. Gikk bra p.g.a naboen så ham å fikk hjulpet ham løs.

• 4 months later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
Skrevet

Jeg er livredd for at katten min skal bli påkjørt, er det ikke da greit med bånd med refleks??

Kjøp sånt bånd som åpner seg hvis katten henger fast i noe.. Er ikke det en ide?

Skrevet

bruker heller ikke halsbånd.. han er 10 år nå. å aldri hatt på seg halsbånd før.. Så da føler jeg ikke det er vits å kjøpe et..

SYntes ogs det er litt skummelt visst de henger seg fast.. Men visst du har noe me litt strikk i, så er det vel ikke så farlig..

Skrevet

Hadde halsbånd på min før, men etter jeg mista 8 halsbånd på en mnd gav jeg opp. Det viste seg at den ene katten min hjalp de andre kattene med å ta av halsbånda før han gravde dem ned i hagen :console:

• 2 weeks later...
Skrevet
Jeg bruker halsbånd på begge mine katter.

Den svarte har Shagma & den lyserosa har Shakira

076092rangsxo7.jpg

076081ranggi3.jpg

dsc00052xc4.jpg

Så fine! Har du innekatter eller? Jeg tror ikke jeg hadde hatt "råd" til å bruke slike halsbånd på min utekatt. Før når han brukte halsbånd, kom han ofte inn uten, så er jo et ganske stort svinn sånn sett.

• 2 weeks later...
Skrevet

Min katt hadde opprinnelig et refleksbånd i grått med et lite hjerte på med navn og nummer..

Selvsagt klarte hun å miste dette (det hadde klips slik at det lett skulle falle av dersom hun satte seg fast), så nå har hun et annet bånd som er blått med noe perlegreier på, men kommer til å kjøpe et nytt i refleks da jeg synes det er viktig når man bor like ved en vei.

Her står det litt om halsbånd til katt Hvorfor bruke halsbånd til katten?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...