Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen


C.J

Recommended Posts

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Jeg syns de hadde utrolig stor fremgang jeg til ikke å ha trent mye i det hele tatt.

Underholdende program, selv om jeg ikke er helt med på treningsmetoden. Syns (som flere har nevnt) at det finnes enklere metoder å lære en hund på nesten 90 kg dekk på enn å måtte omtrent legge seg på den :)

Ang kommentaren om at hunder har fire bein så syns jeg at det var helt riktig å gi beskjed om. En så jo det på hunden generelt at den var vant med å bli bært siden den ikke ville sitte pga (sitat fra eier) "at gresset stakk i rumpa" *ler høyt*

Greit en hund er liten, men den kan stå fint selv om det er vått ute også ;)

Men jeg tror mange med småhunder bærer på dem av ren vane, jeg tar megselv i å holde på hunden av og til i situasjoner hvor det strengt tatt ikke er nødvendig, bare pga det er kanskje litt vane.... *rødme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de hadde utrolig stor fremgang jeg til ikke å ha trent mye i det hele tatt.

Underholdende program, selv om jeg ikke er helt med på treningsmetoden. Syns (som flere har nevnt) at det finnes enklere metoder å lære en hund på nesten 90 kg dekk på enn å måtte omtrent legge seg på den :)

Ang kommentaren om at hunder har fire bein så syns jeg at det var helt riktig å gi beskjed om. En så jo det på hunden generelt at den var vant med å bli bært siden den ikke ville sitte pga (sitat fra eier) "at gresset stakk i rumpa" *ler høyt*

Greit en hund er liten, men den kan stå fint selv om det er vått ute også ;)

Er litt spent på hvilke metoder dere som mener dette ville valgt. Noen som vil ta denne utfordringen?

(var ikke noe siktet til deg direkte, men var greit å qoute deg, som også hadde den meningen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt spent på hvilke metoder dere som mener dette ville valgt. Noen som vil ta denne utfordringen?

(var ikke noe siktet til deg direkte, men var greit å qoute deg, som også hadde den meningen).

Ventet til den var sikkelig sulten og var villig til å jobbe for maten for eksempel? Om Grandisen min ikke gidder å jobbe ellers, så gjør hun det helt klart når det begynner å rumle i magen og er klart for middagsmat. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et herlig søndagsprogram ;)

Syns det var bra jeg! Dumt at en og en blir stemt ut.. Det er jo de som blir stemt ut som trenger hjelp (trodde dette var et program hvor man skal lære).

Yorkien var søøt! Litt vel fjollehund og overbeskyttet kanskje (dekken, passe på pelsen osv). Men folk er forskjellige!

Nuskete lille Tibben.. hihi.. Skikkelig dronning! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var artig jeg... ;)

Men synes antall godbiter var litt vel lite på noen hunder.

Den mastiffen så ut for meg som han hadde sååå lyst på godis, men "uansett" hva han gjorde ble det bare feil.. Men enorm fremgang på "eksamenen" til alle hundene, så tydelig at de ikke får med alt med klipping og liming... ;) Må jo ha trent noe uten kamera tilstede mener jeg.. Mastiffen la seg jo på kommando! :)

Gleder meg til å følge med videre.. :)

Synes forresten brifingen var litt i overkant. Han kunne vist frem sin hund FØR de startet treningen. Så de kunne se hvor målet kunne være.. Ikke drive å brife sånn rett før en test og gi folk enda dårligere feeling.. min mening da så klart.

Synes forresten Bambi hadde kjempeforbedringer jeg.. ;) Virker som en skikkelig mammadaltete hund.. Kanskje noe med holdet å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var kjempe underholdning jeg ;) Selv om innlæringsmetoden på å lære mastiffen dekk var noe spesiell... men jeg var ikke der, og har aldri vært i den situasjonen selv så det kan jo være det var den letteste måten :)

Ellers syntes jeg Trulte og eieren var et riktig så koselig par ;) Lo gått av de noen ganger, men kjenner meg litt igjen, tibben jeg passer er helt lik ;)

Også Ingrid og Bambie da, litt jålete begge to, men syntes de var flinke jeg :) Søøte Bambie ;)

Skulle selv ønske at det ikke var slik at en og en måtte ut, hadde vært veldig moro og følge med på alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe artig og følge med Jan Vidar og Fiona. Fiona er søster til vår Embla. Og vi heier på de så klart, håper de vinner hele greia! :icon_fun:

Heier på dem jeg også :) Eieren virket jo veldig innstilt på å trene hunden og "ga av seg selv", hvis du skjønner hva jeg mener. Han fikk liksom hunden med seg ved å være glad! ;) Og hunden var jo nydelig!

Jeg kommer nok til å følge med videre, selv om jeg må le av innlæringsmetodene noen ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Hunder har fire bein - punktum - og jeg synes ikke kommentaren til instruktøren var ufin i det hele tatt - helt på sin plass. Det morsomme er jo at Yorkien har potensiale, den er kvikk og tydelig med - får håpe den for lov til å være hund resten av tiden.

Når det gjelder mastiffen - hvor mange her - av dere som kicker på hvordan de lærte den dekk - har trent mastiff? Jeg bare lurer - jeg skulle gjerne liksom sett folk her trene inn dekk på samme hunden liksom *ler*

Synes forøvrig mastiffen gjorde hele showet *ler* - ja, også hun bærta som først etter å ha hatt en hund i huset i 7,5 år tydeligvis har oppdaget at hun hadde en til gitt..... (sheltiedama).

...en kommentar til - dere kicker på at det ikke er nok godbiter....... :) Hvor lenge varte programmet? Og hvor mange dager så vi i løpet av den tiden programmet varte? To døgn - sant? Det er 48 timer det - redigert ned til 1. time.......... Vi fikk se starten, og så fikk vi se bittelitt fra eksamensdagen - og all treningen innimellom fikk vi ikke se spøtt av - hva vet vi om belønningsfrekvens liksom?

Med den fremgangen de hadde på to dager så har garantert belønningsfrekvensen vært høy nok, uten det så ville ikke hver og en hatt den fremgangen............ - bare sånn for å ha nevnt det.

Morsomt program, håper ikke såret til mastiffen er for alvorlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- ja, også hun bærta som først etter å ha hatt en hund i huset i 7,5 år tydeligvis har oppdaget at hun hadde en til gitt..... (sheltiedama).

Fantastisk!

...en kommentar til - dere kicker på at det ikke er nok godbiter....... ;) Hvor lenge varte programmet? Og hvor mange dager så vi i løpet av den tiden programmet varte? To døgn - sant? Det er 48 timer det - redigert ned til 1. time.......... Vi fikk se starten, og så fikk vi se bittelitt fra eksamensdagen - og all treningen innimellom fikk vi ikke se spøtt av - hva vet vi om belønningsfrekvens liksom?

Med den fremgangen de hadde på to dager så har garantert belønningsfrekvensen vært høy nok, uten det så ville ikke hver og en hatt den fremgangen............ - bare sånn for å ha nevnt det.

Ja, du har vel helt rett. Tenkte ikke over at dette foregikk over to døgn.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det morsomme er jo at Yorkien har potensiale, den er kvikk og tydelig med - får håpe den for lov til å være hund resten av tiden.

Helt enig, jeg ble imponert over inkallingen på tassen!Og hvor "med" og kvikk den var. Jeg tok meg selv i å tenke at jeg nesten fikk lyst på en slik selv, de er så herlige å se på når de spruter av energi :)

Håpr de får være med en stund så vi får sett fremgangen.

Selv om jeg egentlig ikke tror den noensinne vil digge å trene i regnvær, som Jeanette var inne på : noen raser/hunder er bare sånn.

Lille JRT er lydighet selv til vanlig, men å dekke på vått underlag kan jeg helst bare glemme. Når han endelig legger seg så er det med sure miner og en tydelig påtatt skjelving uansett hvor glad han er i kongen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo bare veldig morsomt - å se alle de forskjellige hundemenneskene prøve å trene sine stae hunder :Laugh:

De viste jo fremgang da, så blir spennende å følge med videre..

Det eneste kjipe med programmet, er at det er utstemning. Hadde vært morsommere om de hadde fått poeng for hver gang, og at den som tilslutt hadde flest poeng, ble vinneren. Da kunne vi fulgt alle sammen hele veien..

Jeg håper tibben Trulte blir i programmet en stund, selv om jeg har en liten følelse på at de fort kan ryke ut..

Hehe, hadde noen aha-opplevelser der ja :)

Synes forøvrig ikke at det var noe galt med treningsmetoden - vi ser jo bare en veldig liten del av det.. Og hvordan ellers skulle de få den store, sta hunden til å ligge? Det funket jo tydeligvis og, for han gjorde det bra i konkurransen!

Og en hund, samme om den er liten eller stor, skal stå på bakken og ikke dulles med hele tiden, og det synes jeg treneren og dommerne sa på en fin og høflig måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det var underholdende jeg og har tenkt å gjøre en innsats på å få med meg resten av serien også.

Mastiffen var vel helt klart den kuleste, maken til slapp holdning liksom, så var mye latter her da de hadde en noe spesiell dekk ;)

Og nuffe`n som tok seg tid til dobesøk osv er vel noe de fleste kan kjenne seg igjen i.

Noen komenterte her om at det var skarp komentar til yorkie damen, om at det var hund med 4 bein, og det var jo typisk at han hadde malle.... eh javel liksom... :)

Komentaren var helt på sin plass, det er greit å ha utstillingshunder med pelsarbein men det er ikke dermed sagt at den skal sitte på armen hele livet og gå utkledd liksom.. Jeg syns komentaren var så avslappende fra instruktøren.. jeg personlig hadde vært krassere, så at damen fikk en påminnelse om at bikkja henne`s også har 4 bein satt bra syns jeg.

En annen ting jeg kjente meg igjen i, var han unggutten med tib.spaniel som var gammel og hadde sine egne meninger om vær og vind. Han fikk beskjed om å tro på hunden sin han selvom den var gammel osv.. og jeg brukte tid på å tro på lille sære kreket jeg hadde for flere år siden jeg også..

Det er en hel del av hundeeiere som ikke trur at bikkja dem`s kan gjøre noe som helst.

Og ikke minst.. det var hyggelig å se at damen med shelti`n kom seg videre og at Finn også kan ha en stor plass i livet henne`s.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Lille JRT er lydighet selv til vanlig, men å dekke på vått underlag kan jeg helst bare glemme. Når han endelig legger seg så er det med sure miner og en tydelig påtatt skjelving uansett hvor glad han er i kongen. :)

tiiihiiii....... vel, jeg har enda ikke klart å lære lille terrier dekk..... og jeg har prøvd mye, og ikke ute i regnvær altså, men inne - det er bare ikke tale om - ligge gjør vi når vi sover og ikke ellers faktisk...... ;)

Trøsten får være at mamma Pippin - tross supre resultater å vise til i konkurransesammenheng - ikke lærte dekk før nå i høst i en alder av 8 - så vi har god tid vi..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiiihiiii....... vel, jeg har enda ikke klart å lære lille terrier dekk..... og jeg har prøvd mye, og ikke ute i regnvær altså, men inne - det er bare ikke tale om - ligge gjør vi når vi sover og ikke ellers faktisk...... ;)

Trøsten får være at mamma Pippin - tross supre resultater å vise til i konkurransesammenheng - ikke lærte dekk før nå i høst i en alder av 8 - så vi har god tid vi..... :)

Hehe Jonas lærte dekk på oslo hundeskole han..og ja, vi brukte samme metode som på mastiffen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes programmet var morsomt jeg:) Var hvertfall veldig stolt av både meg selv og dyret mitt etterpå:) Men noen av de var flinke da.. Synes mastiffen var morsom.. Den var ikke veldig interessert i de godbitene eieren lokket med akkurat:)

Synes det er synd de blir stemt ut etterhvert. Hadde vært moromt å følge de helt ut alle sammen. Skal prøve å få med meg alle episodene hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nesten klump i halsen når Ingrid og Bambie tok den der prøven, og helt i slutten når hun skulle ha Bambie på plass... *ler* Den lille tulla tok først på seg et "hæ-hva-mener-du?" tryne før hun hoppet søtt rundt og satte seg pent på plass! Noe så snuskete... Også spaserte hun ut på banen igjen og snuste på tingene som sto der ;)

Yorkshire terrier'n ER veldig sånn som Bambie, hun er veldig rasetypisk for å si det sånn!

Når det skal sies, så nektet Emma å dekke i regn hun også.. Så begynte vi å gå mer ut i regnet, jeg begynte å alltid ha med godbiter også gjorde vi kule ting på tur når det regnet.. Etterhvert begynte dekken å fungere greit i regn også, MEN hun ligger IKKE lenge! Kaldt på magen også stikker det nok litt også :) Dette er jo såklart ting som kommer ann på hva hunden har av erfaringer fra tidligere, og litt på rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihi, jeg gleder meg allerede til neste program merker jeg :) boxeren var jo bare kjempenydelige, Bambi var så utrolig søt, mastiffen råkul osv osv.

En ting var litt gøy, hun med Sheltien sa noe om at den forrige hunden tok alt med en gang osv, hadde hun da lært den det? Og hvorfor kan hun i såfall ikke lære Finn noe? Men godt å se at de kommer over depresjonen ;) Synes generelt alle var flinke jeg. Tror det er like greit å bruke slike innlæringsmetoder framfor å skulle lære disse klikkertrening i tillegg til alt annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Det er som jeg syns er litt intresant her, er diskusjonenes vending på forskjellige fora: Her så var det for/mot instruktørens uttalselser vedr liten hund. På Canis var det for/mot metodevalg på dekk av mastiff som var ramaskrik (pluss den vanlige nedrakkingen på OHS). Div blogger jeg har sett har kritikken gått mest på klipping/liming av serien og utstemmingsfaktoren. Men det de fleste enes om er at det er TV-UNDERHOLDNING og ikke ett læringsprogram, på lik linje med soshundehjelpen, dyrisk, trudemostueiørtenvarianter. Jeg lot meg underholde og ser ikke bort i fra at jeg kommer til å la meg underholde igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som jeg syns er litt intresant her, er diskusjonenes vending på forskjellige fora: Her så var det for/mot instruktørens uttalselser vedr liten hund. På Canis var det for/mot metodevalg på dekk av mastiff som var ramaskrik (pluss den vanlige nedrakkingen på OHS). Div blogger jeg har sett har kritikken gått mest på klipping/liming av serien og utstemmingsfaktoren. Men det de fleste enes om er at det er TV-UNDERHOLDNING og ikke ett læringsprogram, på lik linje med soshundehjelpen, dyrisk, trudemostueiørtenvarianter. Jeg lot meg underholde og ser ikke bort i fra at jeg kommer til å la meg underholde igjen..

Dette har jeg merket meg og... :rolleyes: Og veldig enig i at det var underholdene, og jeg kommer og mest sannsynlig til å la meg underholde igjen... Dessuten må jeg si som PO: Gjenkjenningsfaktoren var stor... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...