Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen


C.J

Recommended Posts

Nå har det riktig nok bare vart i 25 minutter, men jøsses! :) Han instruktøren der virket jo helt fjern?! Så dere hvordan både han og eieren måtte presse mastiffen ned i dekk? Det er da ikke nødvendig å gå så drastisk til verks for å lære en hund "dekk"? Og jeg håper instruktøren forklarer mer utfyllende til sine elever enn det vi får se på TV, for det var rett og slett dårlig. Alle elevene maste mye på hundene sine, og sa kommando etter kommando som om hunden liksom kunne den kommandoen. Jeg synes det hele bare er et rot jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Synes det er underholdene jeg :) Driter i metodevalget bare ingen blir mishandlet og det blir de åpenbart ikke. Ikke slik jeg hadde gjort det, men dette er for ferskinger, metoder alle skjønner ;) Jeg har selv trent slik i noen år, gikk jo i min "barndom" innen hund hos oslo hundeskole, og jeg kjenner igjen alt fra den tiden (bortsett fra at det ikke er noe bruk av strup i dette programmet enda)

Synes det er en festlig ansamling med hunder og hundeiere og gleder meg til å se fremgangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på han instruktøren. Ikke bare kommandopåleggingen, men også den veldig direkte måten å snakke til folk på. Hun med yorkshiren synes jeg ble snakket litt småskarpt til om å ha hunden på armen. Sjokk at han har malle liksom...

Søte hundeeiere da, men må innrømme at jeg ble overrasket over at folk kan være så ferske på hvordan men trener hund også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på han instruktøren. Ikke bare kommandopåleggingen, men også den veldig direkte måten å snakke til folk på. Hun med yorkshiren synes jeg ble snakket litt småskarpt til om å ha hunden på armen. Sjokk at han har malle liksom...

Søte hundeeiere da, men må innrømme at jeg ble overrasket over at folk kan være så ferske på hvordan men trener hund også.

Synes ikke han var skarp i det hele tatt jeg :) Jeg forventet faktisk at han skulle si at hunder har fire bein... de har jo faktisk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke se noe "forferdelig" der jeg. Det skal jo også være forståelig for andre enn oss som er litt over middels intresserte :rolleyes:

Må legge til at Trulte er en "ekte" Tibbe. Har selv hatt 2 stk og uansett hvor mye jeg ville ut i regne for å trene (og drooo dem med meg ut) så fikk jeg dem aldri til å sitte/ligge lenge når bakken var våt :)

Koste meg og fikk en god latter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underholdende,så absolutt! Men synes det mangler litt på belønningsdelen jeg,instruktøren burde være enda flinkere til å lære de det. Når de endelig fikk mastiffen i dekk og han sier "nå er det julaften!" var det ikke mye julaften over det der synes jeg :)

Men skal bli moro å se videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på han instruktøren. Ikke bare kommandopåleggingen, men også den veldig direkte måten å snakke til folk på. Hun med yorkshiren synes jeg ble snakket litt småskarpt til om å ha hunden på armen. Sjokk at han har malle liksom...

Søte hundeeiere da, men må innrømme at jeg ble overrasket over at folk kan være så ferske på hvordan men trener hund også.

Hæ? syns ikke at han var noe skarp, jeg :)

Syns det var skikkelig morsomt og underholdende program, gleder meg til søndag igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Syns det er som Loke sier: Underholdene uavhengig av metodevalg. Det er ikke noe sjokk at det er slike metoder, når det er Oslo Hundeskole som har regien. Jeg syns forøvrig de fikk bra framgang med tanke på at de trente i en dag før "eksamen".

Når det gjelder instruktørens måte å snakke til folk på syns jeg den er helt grei, tåler du ikke såpass får du revurdere muligheten for å gå på kurs. Nå er ikke han hvilken som helst malle-eier, Kim Andre Sørland og Oscar er nordiske mestere i IPO og har representert Norge ved 2 VM. Så jeg syns ikke den nedlatende tonen var nødvendig tuppetroll. Hvis den ikke var tilsiktet, så beklager jeg selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah...kjente igjen den følelsen når instruktøren brifer med sin fantastiske lydige hund, og så kommer jeg med stabeiset mitt :rolleyes:

Syns det var moro, men følte de kun fokuserte på et par stykker..men det kommer kanskje.

Jeg satt (eller lå er vel mer riktig, man sitter ikke i sofaer) og håpet at den skulle løse seg ut av dekken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes de var supersøte hele gjengen... Og så utrolig kult å høre alle unnskyldningene, noe vi hundeeiere stort sett er kjempeflinke til... :) For vått, varmt, kaldt, for høyt gress, stikker i rompa, osv... Hihi...

Metoden for å få mastiffen i dekk var vel kanskje ikke imponerende, men jeg syntes i grunn instruktøren ikke var så verst på tilbakemeldingene sine jeg... Jeg synes det er mye greiere at de snakker "rett fra levra" fremfor å gå så store omveier at budskapet blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja han instruktøren var litt"hmm hva skal jeg si"

hehe men det med den mastiffen var jo bare morsomt.. haha jeg loo meg i hjel...

det var bare morsomt og se på hehe

og jeg som hadde tenkt og melle meg på før sommeren men fant ut at jeg ikke hadde blit 18 ennå hehe..

synes det var litt rart noen av de ikke satt seg i gresset.. bikkja mi setter seg i alt slags hvær.. hehe men det er min hund da..

haha morro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår følge med Loke i denne saken, synes det var ett morsomt program, og lo godt ett par ganger.. :)

Kanskje ikke hundre prosent enig med metodene til instruktøren, men at hunder har fire bein og skal være mest på bakken, er jeg ihvertfall enig i!

Gleder meg til fortsettelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tonje sier - belønningen burde vært mye bedre. Det virket som om verken deltakerne eller instruktøren tenkte på å ha en effektiv forsterker. Jeg er sikker på at den mastiffen ville lagt seg ned rimelig fort om den hadde blitt tilbudt pølser f.eks.

Og jeg synes ikke instruktøren var krass mot hun med yorkshiren - hunder har faktisk egne bein å stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på han instruktøren. Ikke bare kommandopåleggingen, men også den veldig direkte måten å snakke til folk på. Hun med yorkshiren synes jeg ble snakket litt småskarpt til om å ha hunden på armen. Sjokk at han har malle liksom...

Søte hundeeiere da, men må innrømme at jeg ble overrasket over at folk kan være så ferske på hvordan men trener hund også.

Mhm.. Greit at den kan gå å stå selv, men måten han sa det til henne reagerte jeg på. Hva med å si det på to-manshånd uten tv kanskje ;) Helt utrolig at noen av de hundeeierne ikke har trent mer med hundene en som så. De kunne jo mildt sagt veldig-lite. menmen. Trulte m/ eier var et utrolig søtt par da. Måtte nesten le litt :)

Mens eller var det underholdene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes programmet var morsomt jeg :) Holdt på å le meg ihjel av Nuffen.

Gikk og dreit mens han skulle på plass. For å si det sånn angående Eng.Mastiffen, så lurer jeg på hvilke andre metoder en det der man skal bruke på en hund på 86 kg, og som ikke er interessert i det eieren sier. Og heller ikke liker godbitene. Han snudde seg bare vekk,han ;) Kjempesøt synes jeg. Yorkie eieren var litt ute og kjørte synes jeg, men sånn er det lett å bli. Ikke alle har hunder for å drive no-life- hundetrening med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo meg skakk jeg, særlig en gang da sheltien(?) satt helt skeivt med "på plass".

Hva hadde instruktørene i Ålesund sagt om det? Husker hvor menge ganger jeg måtte bryte fordi Tassen satt skeivt.. Eller er vi bare pirkete sunnmøringer?

Ble litt skuffa da jeg hørte at de skulle sendes ut, en etter en. Hadde håpa på et "Heia Tufte" opplegg.

For det meste satt jeg bare å ønska at jeg var der selv. Hadde vert moro egentlig, selv om jeg kanskje ikke er "dårlig" nok.

Synes boxeren var flink. ...og søt! Morsomt program, men som sagt, dumt at folk ikke får vere med hele veien. Da kunne de heller kåret en vinnar av alle sammen helt til slutt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tonje sier - belønningen burde vært mye bedre. Det virket som om verken deltakerne eller instruktøren tenkte på å ha en effektiv forsterker. Jeg er sikker på at den mastiffen ville lagt seg ned rimelig fort om den hadde blitt tilbudt pølser f.eks.

Og jeg synes ikke instruktøren var krass mot hun med yorkshiren - hunder har faktisk egne bein å stå på.

Men den fikk jo pølser? Eller var det jeg som så feil..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tonje sier - belønningen burde vært mye bedre. Det virket som om verken deltakerne eller instruktøren tenkte på å ha en effektiv forsterker. Jeg er sikker på at den mastiffen ville lagt seg ned rimelig fort om den hadde blitt tilbudt pølser f.eks.

Og jeg synes ikke instruktøren var krass mot hun med yorkshiren - hunder har faktisk egne bein å stå på.

Eh... De prøvde vel også med pølse, så vidt jeg husker....

Jeg synes nå "rasinga" i senga etter bad var litt drøy jeg da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Tonje sier - belønningen burde vært mye bedre. Det virket som om verken deltakerne eller instruktøren tenkte på å ha en effektiv forsterker. Jeg er sikker på at den mastiffen ville lagt seg ned rimelig fort om den hadde blitt tilbudt pølser f.eks.

Og jeg synes ikke instruktøren var krass mot hun med yorkshiren - hunder har faktisk egne bein å stå på.

:)

Om ikke jeg så hel feil så ble det vell lokket med 2 wiener pølser for å få den til å legge seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn angående Eng.Mastiffen, så lurer jeg på hvilke andre metoder en det der man skal bruke på en hund på 86 kg, og som ikke er interessert i det eieren sier. Og heller ikke liker godbitene.

Hunden la seg jo ned frivillig mange ganger da. Hva med å bare belønnet den der og da? I stedet for å sette seg på den som om den skulle vært en hest?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...