Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen

C.J

Recommended Posts

Skrevet

Nå har det riktig nok bare vart i 25 minutter, men jøsses! :) Han instruktøren der virket jo helt fjern?! Så dere hvordan både han og eieren måtte presse mastiffen ned i dekk? Det er da ikke nødvendig å gå så drastisk til verks for å lære en hund "dekk"? Og jeg håper instruktøren forklarer mer utfyllende til sine elever enn det vi får se på TV, for det var rett og slett dårlig. Alle elevene maste mye på hundene sine, og sa kommando etter kommando som om hunden liksom kunne den kommandoen. Jeg synes det hele bare er et rot jeg!

• Svar 102
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Synes det er underholdene jeg :) Driter i metodevalget bare ingen blir mishandlet og det blir de åpenbart ikke. Ikke slik jeg hadde gjort det, men dette er for ferskinger, metoder alle skjønner ;) Jeg har selv trent slik i noen år, gikk jo i min "barndom" innen hund hos oslo hundeskole, og jeg kjenner igjen alt fra den tiden (bortsett fra at det ikke er noe bruk av strup i dette programmet enda)

Synes det er en festlig ansamling med hunder og hundeiere og gleder meg til å se fremgangen...

Skrevet

Jeg reagerte også på han instruktøren. Ikke bare kommandopåleggingen, men også den veldig direkte måten å snakke til folk på. Hun med yorkshiren synes jeg ble snakket litt småskarpt til om å ha hunden på armen. Sjokk at han har malle liksom...

Søte hundeeiere da, men må innrømme at jeg ble overrasket over at folk kan være så ferske på hvordan men trener hund også.

Skrevet

Synes det var morsomt å se på. Dumt at det skal være utstemninger, hadde vært kjekt å kunne følge alle videre :) Alltid gøy med hundeprogrammer på tv!

Skrevet
Jeg reagerte også på han instruktøren. Ikke bare kommandopåleggingen, men også den veldig direkte måten å snakke til folk på. Hun med yorkshiren synes jeg ble snakket litt småskarpt til om å ha hunden på armen. Sjokk at han har malle liksom...

Søte hundeeiere da, men må innrømme at jeg ble overrasket over at folk kan være så ferske på hvordan men trener hund også.

Synes ikke han var skarp i det hele tatt jeg :) Jeg forventet faktisk at han skulle si at hunder har fire bein... de har jo faktisk det.

Skrevet

Klarte ikke se noe "forferdelig" der jeg. Det skal jo også være forståelig for andre enn oss som er litt over middels intresserte :rolleyes:

Må legge til at Trulte er en "ekte" Tibbe. Har selv hatt 2 stk og uansett hvor mye jeg ville ut i regne for å trene (og drooo dem med meg ut) så fikk jeg dem aldri til å sitte/ligge lenge når bakken var våt :)

Koste meg og fikk en god latter jeg.

Skrevet

Underholdende,så absolutt! Men synes det mangler litt på belønningsdelen jeg,instruktøren burde være enda flinkere til å lære de det. Når de endelig fikk mastiffen i dekk og han sier "nå er det julaften!" var det ikke mye julaften over det der synes jeg :)

Men skal bli moro å se videre.

Skrevet

ah...kjente igjen den følelsen når instruktøren brifer med sin fantastiske lydige hund, og så kommer jeg med stabeiset mitt :rolleyes:

Syns det var moro, men følte de kun fokuserte på et par stykker..men det kommer kanskje.

Skrevet

Hæ? syns ikke at han var noe skarp, jeg :)

Syns det var skikkelig morsomt og underholdende program, gleder meg til søndag igjen ;)

Guest Gråtass
Skrevet

Syns det er som Loke sier: Underholdene uavhengig av metodevalg. Det er ikke noe sjokk at det er slike metoder, når det er Oslo Hundeskole som har regien. Jeg syns forøvrig de fikk bra framgang med tanke på at de trente i en dag før "eksamen".

Når det gjelder instruktørens måte å snakke til folk på syns jeg den er helt grei, tåler du ikke såpass får du revurdere muligheten for å gå på kurs. Nå er ikke han hvilken som helst malle-eier, Kim Andre Sørland og Oscar er nordiske mestere i IPO og har representert Norge ved 2 VM. Så jeg syns ikke den nedlatende tonen var nødvendig tuppetroll. Hvis den ikke var tilsiktet, så beklager jeg selvfølgelig.

Skrevet
ah...kjente igjen den følelsen når instruktøren brifer med sin fantastiske lydige hund, og så kommer jeg med stabeiset mitt :rolleyes:

Syns det var moro, men følte de kun fokuserte på et par stykker..men det kommer kanskje.

Jeg satt (eller lå er vel mer riktig, man sitter ikke i sofaer) og håpet at den skulle løse seg ut av dekken :)

Skrevet

Jeg syntes de var supersøte hele gjengen... Og så utrolig kult å høre alle unnskyldningene, noe vi hundeeiere stort sett er kjempeflinke til... :) For vått, varmt, kaldt, for høyt gress, stikker i rompa, osv... Hihi...

Metoden for å få mastiffen i dekk var vel kanskje ikke imponerende, men jeg syntes i grunn instruktøren ikke var så verst på tilbakemeldingene sine jeg... Jeg synes det er mye greiere at de snakker "rett fra levra" fremfor å gå så store omveier at budskapet blir borte.

Skrevet

ja han instruktøren var litt"hmm hva skal jeg si"

hehe men det med den mastiffen var jo bare morsomt.. haha jeg loo meg i hjel...

det var bare morsomt og se på hehe

og jeg som hadde tenkt og melle meg på før sommeren men fant ut at jeg ikke hadde blit 18 ennå hehe..

synes det var litt rart noen av de ikke satt seg i gresset.. bikkja mi setter seg i alt slags hvær.. hehe men det er min hund da..

haha morro

Skrevet

Helt greit program. Arti å følge med videre. Syns instruktøren virket helt OK, forklarte ting bra. Men streng eller krass var han overhodet ikke. Syns også det er bra de viser med en lydig hund. Men guri for noen stabeist flere av hundene var :) De gadd ikke gjøre noe. *ler*

Skrevet

Slår følge med Loke i denne saken, synes det var ett morsomt program, og lo godt ett par ganger.. :)

Kanskje ikke hundre prosent enig med metodene til instruktøren, men at hunder har fire bein og skal være mest på bakken, er jeg ihvertfall enig i!

Gleder meg til fortsettelsen...

Skrevet

Som Tonje sier - belønningen burde vært mye bedre. Det virket som om verken deltakerne eller instruktøren tenkte på å ha en effektiv forsterker. Jeg er sikker på at den mastiffen ville lagt seg ned rimelig fort om den hadde blitt tilbudt pølser f.eks.

Og jeg synes ikke instruktøren var krass mot hun med yorkshiren - hunder har faktisk egne bein å stå på.

Skrevet

Mhm.. Greit at den kan gå å stå selv, men måten han sa det til henne reagerte jeg på. Hva med å si det på to-manshånd uten tv kanskje ;) Helt utrolig at noen av de hundeeierne ikke har trent mer med hundene en som så. De kunne jo mildt sagt veldig-lite. menmen. Trulte m/ eier var et utrolig søtt par da. Måtte nesten le litt :)

Mens eller var det underholdene!

Skrevet

Synes programmet var morsomt jeg :) Holdt på å le meg ihjel av Nuffen.

Gikk og dreit mens han skulle på plass. For å si det sånn angående Eng.Mastiffen, så lurer jeg på hvilke andre metoder en det der man skal bruke på en hund på 86 kg, og som ikke er interessert i det eieren sier. Og heller ikke liker godbitene. Han snudde seg bare vekk,han ;) Kjempesøt synes jeg. Yorkie eieren var litt ute og kjørte synes jeg, men sånn er det lett å bli. Ikke alle har hunder for å drive no-life- hundetrening med den.

Skrevet

Metoden med mastiffen virket i det minste! :)

Håper juryen til hensyn til raseforskjeller, men Thale har jo selv whippeter (som ikke vil ligge på vått underlag uten et pledd), så det tror jeg ikke er noe problem ;)

Skrevet

Lo meg skakk jeg, særlig en gang da sheltien(?) satt helt skeivt med "på plass".

Hva hadde instruktørene i Ålesund sagt om det? Husker hvor menge ganger jeg måtte bryte fordi Tassen satt skeivt.. Eller er vi bare pirkete sunnmøringer?

Ble litt skuffa da jeg hørte at de skulle sendes ut, en etter en. Hadde håpa på et "Heia Tufte" opplegg.

For det meste satt jeg bare å ønska at jeg var der selv. Hadde vert moro egentlig, selv om jeg kanskje ikke er "dårlig" nok.

Synes boxeren var flink. ...og søt! Morsomt program, men som sagt, dumt at folk ikke får vere med hele veien. Da kunne de heller kåret en vinnar av alle sammen helt til slutt..

Skrevet
Som Tonje sier - belønningen burde vært mye bedre. Det virket som om verken deltakerne eller instruktøren tenkte på å ha en effektiv forsterker. Jeg er sikker på at den mastiffen ville lagt seg ned rimelig fort om den hadde blitt tilbudt pølser f.eks.

Og jeg synes ikke instruktøren var krass mot hun med yorkshiren - hunder har faktisk egne bein å stå på.

Men den fikk jo pølser? Eller var det jeg som så feil..?

Skrevet

Eh... De prøvde vel også med pølse, så vidt jeg husker....

Jeg synes nå "rasinga" i senga etter bad var litt drøy jeg da... :)

Skrevet

:)

Om ikke jeg så hel feil så ble det vell lokket med 2 wiener pølser for å få den til å legge seg..

Skrevet
For å si det sånn angående Eng.Mastiffen, så lurer jeg på hvilke andre metoder en det der man skal bruke på en hund på 86 kg, og som ikke er interessert i det eieren sier. Og heller ikke liker godbitene.

Hunden la seg jo ned frivillig mange ganger da. Hva med å bare belønnet den der og da? I stedet for å sette seg på den som om den skulle vært en hest?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...