Wanderlust Skrevet 4. November 2007 Rapporter Share Skrevet 4. November 2007 Noen som har erfaring med denne rasen? Og som vil fortelle litt. Hvor blir den mest brukt på jakt? Fjellet eller skogen? Er det noe spesielt en må tenke på når man skal ha denne rasen? Sleng ut alt som er nyttig å vite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
giggi Skrevet 4. November 2007 Rapporter Share Skrevet 4. November 2007 Jeg vet desverre ingenting om rasen, men skal du ha ny vofse? En jakthund? Edit; sorry, burde tatt det på pm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 4. November 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. November 2007 Jeg vet desverre ingenting om rasen, men skal du ha ny vofse? En jakthund? Edit; sorry, burde tatt det på pm. Nei nei nei. Hehe. Er ennå en skoleoppgave egentlig. (litt betatt av denne rasen, og lurer jo litt på det til senere om jeg tar jegerprøven, noe jeg så gjerne vil). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carma Skrevet 4. November 2007 Rapporter Share Skrevet 4. November 2007 Eneste jeg vet om rasen er at naboen har en og at den ligner veldig på min bc! Hehe... det hjelper deg vel ikke spesielt mye tenker jeg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baby Skrevet 4. November 2007 Rapporter Share Skrevet 4. November 2007 Ei jeg kjenner litt har en og den brukes til jakt på fjellet iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 4. November 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. November 2007 Eneste jeg vet om rasen er at naboen har en og at den ligner veldig på min bc! Hehe... det hjelper deg vel ikke spesielt mye tenker jeg.... Jeg har nok sett en K.M Så det vet jeg. Er det helt feil at pappa mener den egner seg mest til skogsfugl-jakt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MarieR Skrevet 4. November 2007 Rapporter Share Skrevet 4. November 2007 Ei i klassen har kleiner. Veldig trivelige hunder. Ivrige og aktive. Typisk fugglis egentlig. Trur man må ha et ønske om å jakte ellerlignende om man skal ha denne rasen, den trenger hvertfall en den stimuli både psysisk og fysisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 4. November 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. November 2007 Ei i klassen har kleiner. Veldig trivelige hunder. Ivrige og aktive. Typisk fugglis egentlig. Trur man må ha et ønske om å jakte ellerlignende om man skal ha denne rasen, den trenger hvertfall en den stimuli både psysisk og fysisk Det som er grunnlaget i oppgaven, jeg kan tenke fremover. Og jeg har veldig lyst til å ta jegerprøven. Så oppgaven går ut på å finne en hund som vil passe til deg, og hvorfor. Men må bare finne ut om denne egner seg til skogsfugljakt. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
breton Skrevet 4. November 2007 Rapporter Share Skrevet 4. November 2007 Jeg har nok sett en K.M Så det vet jeg. Er det helt feil at pappa mener den egner seg mest til skogsfugl-jakt? Det stemmer nok til en viss grad, samtidig går de for å være allsidige: http://www.canis.no/oppdretter/rasepres.php?raseid=286 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest lijenta Skrevet 4. November 2007 Rapporter Share Skrevet 4. November 2007 Siden vi ikke kan svare deg skikkelig så kan du spørre her. Det skal også være distriktskontakter. http://www.munsterlender.org/cm/public/ope...2453&_exp=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaT Skrevet 4. November 2007 Rapporter Share Skrevet 4. November 2007 Hei. Har ikke KM selv, men kjenner flere som har. Som en annen nevnte ( breton ? ) så er KM en allsidig hund, men den er nok kanskje et hakk bedre i skogen enn på fjellet. KM er en hunderase som er på vei oppover jaktmessig og på lik linje med andre jakthunder bør de brukes til jakt. KM er en kontinental fuglehund, noe som betyr at den er veldig allsidig, fungerer både i skogen og fjellet, og som regel er de gode på apport. Tror at de i Tyskland blir brukt på hårvilt ( dvs hare osv ) i tillegg til fugl. :imrgreen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wanderlust Skrevet 4. November 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4. November 2007 Hei. Har ikke KM selv, men kjenner flere som har. Som en annen nevnte ( breton ? ) så er KM en allsidig hund, men den er nok kanskje et hakk bedre i skogen enn på fjellet. KM er en hunderase som er på vei oppover jaktmessig og på lik linje med andre jakthunder bør de brukes til jakt. KM er en kontinental fuglehund, noe som betyr at den er veldig allsidig, fungerer både i skogen og fjellet, og som regel er de gode på apport. Tror at de i Tyskland blir brukt på hårvilt ( dvs hare osv ) i tillegg til fugl. :imrgreen: Takk takk Dette hjalp meg nok litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar