Gå til innhold
Hundesonen.no

"Grønn" sone ønskes...:)

Recommended Posts

Skrevet

Det er trivelig og interessant her på Sonen, men jeg savner noe, og det er det kanskje flere som gjør? Jeg vil tro at det er flere her på sonen enn bare meg, som er interessert i det som vokser og gror, både ute og inne :icon_confused: Så kjære administratorer; er det mulighet for å legge til en "grønn" sone her også? Det ville vært flott!

Mvh QUEST *krysser fingrene, for grønn sone*

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Grønn sone som i planter og trær?

Noen som har fått med seg hva sonen faktisk heter? DYREsonen.!

OM jeg ikke har misforstått, så syns jeg ikke det helt passer inn her.

Skrevet

Så "grønn sone" passer ikke her men det gjør Data og IT? Har vel ikke nødvendigvis så mye med dyr å gjøre det heller...;)

Mange som er interessert i dyr er interessert i annet levende også, som planter, så jeg tror nok at en grønn sone kunne vært et velkomment tillegg til de forskjellige undersonene her :icon_confused:

Skrevet

Er enig at det er en dyresone, men det kunne jo evt. ligget under "alt mulig"? Jeg må for all del ikke på død og liv ha en grønn sone, for jeg antar at det er mange her som sikkert ikke er interessert...

Skrevet
Er enig at det er en dyresone, men det kunne jo evt. ligget under "alt mulig"? Jeg må for all del ikke på død og liv ha en grønn sone, for jeg antar at det er mange her som sikkert ikke er interessert...

Stemmer nok heller på dette forslaget. Et lite underforum (eller hva man nå kaller det). Som "alt mulig" under sonen "Generelt".

Skrevet

Pust med magan da. Går jo an å legge det som et lite underforum, akkurat som Data og IT er. Syns det var en god ide jeg :icon_confused:

Skrevet
Pust med magan da. Går jo an å legge det som et lite underforum, akkurat som Data og IT er. Syns det var en god ide jeg :icon_confused:

Altså, jeg sa bare min mening, og det er jo ikke frekt ment. Men les mitt andre innlegg ;)

Skrevet
Jeg regner med at det ikke har noe å si om jeg nevner Hagegal siden det ikke er et konkurrerende forum :icon_confused:

Jeg er klar over at det finnes flere "grønne" plasser på nettet men det hadde vært trivelig og lettvint om vi hadde en grønn sone her også ;)

Skrevet

grønn sone.. som i en hage? eller akvariumsplanter?

Blomster og trær syns jeg ikke hører med på DYREsonen. Denne it/data delen av forumet er vel kanskje nødvendig, siden vi alle sitter på en datamaskin å skriver og kanskje står fast. Kjekt med tips og råd!

Eller hva med å lage en egen tråd, under off topic?

Skrevet

Grønn sone? Som i hage? Eller natur, eller en økologisk sone, kanskje? Eller slik "tilbake til naturen" sone? Eller, "vi som helst lufter bikkja vår langt til skogs" sone? Nei, jeg er nok litt treig, for jeg skjønner ikke hva "alt som vokser og gror" innebærer, jeg. Potteplanter? Alt er mye, det... :icon_confused:

Skrevet

Syns det er absolutt nok kategorier her fra før av. Data & IT føler jeg er litt beskyttet av at mange trenger hjelp med ting for å f. eks klare å laste opp bilder eller hvis det skjer småfeil (ikke store nok problemer til at man trenger norskwebforum, liksom..)

Skrevet
Syns det er absolutt nok kategorier her fra før av. Data & IT føler jeg er litt beskyttet av at mange trenger hjelp med ting for å f. eks klare å laste opp bilder eller hvis det skjer småfeil (ikke store nok problemer til at man trenger norskwebforum, liksom..)

Må si meg enig med IW. Data og IT er jo et behov her.

Eller skal vi ha en bilsone i tillegg? (nei, da går jeg heller på et bilforum :icon_confused: )

Skrevet

Enig i du over!

Jeg har ikke noe i mot en grønn sone, men da kan jo andre komme med sine hobbyer og vil ha enda et rom!

Bil..scrapbook..frimerkesamling..osv

*ja men hun fikk jo forslaget sitt igjennom hvorfor får ikke jeg mitt??*

Skrevet

Jeg forstår ikke helt de som er motstandere av en grønn sone her.. Er man ikke interessert, så lar man bare være å gå inn på det som ikke interesserer en, verre er det ikke... <_<

Det finnes da både heste og ildersone her, noe som jeg så godt som aldri er inne og kikker på men jeg har da ingenting imot at de er her!

Forøvrig kan man gjerne legge til hvilke soner man ønsker for min del, det plager meg ikke, at noen kan ha andre interesser en meg...

Skrevet

Når man først er inne på fargen grønn ;) Så synes jeg at man kanskje kunne skifte farge på sonen... Har jo hatt den blåfargen i evigheter... En grønnfarget sone ville vært kult ;)

Skrevet
Jeg forstår ikke helt de som er motstandere av en grønn sone her.. Er man ikke interessert, så lar man bare være å gå inn på det som ikke interesserer en, verre er det ikke... <_<

Det finnes da både heste og ildersone her, noe som jeg så godt som aldri er inne og kikker på men jeg har da ingenting imot at de er her!

Forøvrig kan man gjerne legge til hvilke soner man ønsker for min del, det plager meg ikke, at noen kan ha andre interesser en meg...

Forøvrig så var jeg i mot å få alle de andre sonene den gangen det ble aktuelt og jeg da. Hva skal DYREsonen med en egen grønnsone? Tilslutt blir dette et altmulig-forum, med egen bilsone (rånersone ;) ), sexsone, osv osv.

Eller kan jeg kanskje foreslå en egen datingsone? Det hadde jo hvert noe.

Neida, skal ikke være useriøs, men du må jo tåle at folk sier meningen sin. ;)

Skrevet
Forøvrig så var jeg i mot å få alle de andre sonene den gangen det ble aktuelt og jeg da. Hva skal DYREsonen med en egen grønnsone? Tilslutt blir dette et altmulig-forum, med egen bilsone (rånersone ;) ), sexsone, osv osv.

Eller kan jeg kanskje foreslå en egen datingsone? Det hadde jo hvert noe.

Neida, skal ikke være useriøs, men du må jo tåle at folk sier meningen sin. ;)

Selvfølgelig skal få folk få lov å si meningen sin, er jo litt av meningen med ett diskusjonsforum da..;) Men jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du er i mot grønn sone og var imot de andre sonene som er kommet til? Det plager deg vel ikke? Som sagt, så er det bare å la være å gå inn på ting som ikke interesserer en.. Men samtidig kan man jo være åpen for at kanskje andre har interesse for andre ting enn en selv har? Selv har jeg null interesse for bil eller dating men for min del må gjerne sonen utvides med andre interessefelt, enn bare mine..;)

En del av det som står her på Hundesonen er for meg helt uinteressant, men jeg skjønner da at andre kan være interessert for det.

Jeg er inne på en del andre fora også og det er ikke så helt sjeldent at noen kommer med surmaget kritikk av temaer og innlegg som ikke interesserer dem, svaret de får er enkelt og greit; Ti stille eller styr unna ting du ikke har interesse for.

Skrevet

Jeg var vel skikkelig motstander av resten av de sonene, og ja det plaget meg litt (skal ikke så mye til). Før het det bare hundesonen, nå heter det dyresonen, skal vi gjøre om navnet til altmuligsonen nå da?

Skrevet
Jeg var vel skikkelig motstander av resten av de sonene, og ja det plaget meg litt (skal ikke så mye til). Før het det bare hundesonen, nå heter det dyresonen, skal vi gjøre om navnet til altmuligsonen nå da?

Hundesonen er jo fremdeles Hundesonen. Ingenting er forandra der. Skriver man hundesonen.no så ser det ut akkurat som det gjorde før.

Skrevet

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke ser problemet i det hele tatt , men så skal det litt mer til for å irritere meg også.. Så lenge nye undersoner ikke går på bekostning av det som primært interesserer meg her( i dette tilfellet Hundesonen) , så må de gjerne legge til så mange undersoner de(administratorne) vil, for min del.

Som allerede nevnt, så er det flere undersoner og tråder her inne som ikke interesserer meg, men isteden for å irritere meg over de, så hopper jeg over de..ett godt råd, som jeg gjerne deler med flere... :closedeyes:

Til syvende og sist , så er det vel opp til de som administrerer sonen, hvorvidt de "orker" å administrere flere underforum, jeg kan virkelig ikke se at det skal være noe problem for brukerne??

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kan også si at det er mellomstor hund i størrelse. Men man skal unngå helt hopp eller generelle store bevegelser uansett i starten vet jeg godt. Så da sperrer jeg av for sikkerhetsskyld heller enn så være for mye hauk så jeg også får beholdt roen samtidig som gitt ho omsorgen også roen ho trenger er planen da. Samtidig kan jeg si at ho er veldig sterk hund generelt psykisk også fysisk for så kun være mellomstor hund. Bevarer roen når trengs og når ikke trengs vet ho hva ho skal. Bare håper ho forstår legge seg bra for kroppen som nevnt og det er en av de siste tingene jeg er usikker på rundt dette etter operasjon. Ho har nok noen år til igjen asså, frisk som en fisk og aller første ting som noen gang skjedd ho som trengt oppmerksomhet fra veterinær dette mtp fysiske ting eller psykiske ting. Kun vaksiner ellers ho trengt.  
    • Snakket med veterinæren og fikk beskjed om så kun ha valpen bortreist i 7 dager i hvertfall var nok. Utenom det har jeg fått lite informasjon egentlig. De skal informere meg mere i morgen når jeg leverer ho der for operasjonen tidlig på morgenen. Jeg kommer sperre av inngang til sofaen også området foran sofaen helt ærlig bare uansett er planen også legge dyne så pledd i hunde sengene vi har rundt her så ho får komfort også kan lage sin egen om føler for det tenkte jeg. Men er usikker på om dyr generelt etter operasjon legger seg bra mtp der dem sydd bare og der er jeg litt usikker. Ho får body selvfølgelig. Og hvis ho så får en liten tisse ulykke eller gjør fra seg inne bryr ikke jeg meg noe om helt ærlig etter operasjon, da kan uhell skje tenker jeg sånn sett for det er trossalt fjerne livmor også fjerne svulst i 1 jur hvis ikke det er spredt mer enn de funnet da. De håpet det gikk over av seg selv men sist time for sjekk etter innbilt svangerskap fikk jeg time for operasjon temmelig fort så det har blitt noe bedre samtidig ikke borte så de tok avgjørelsen for operere. De tok ultralyd første gang også når sjekket så de er nok veldig nøye her tenker jeg og jeg har tillit til dem på dette også tillit til at hunden klarer seg nok bra. Men mer nervøs rundt dette med gode ligge plasser også gi ho riktig komfort så jeg driver på lager områder avsperret rundt eksempel sofaen og tenker jeg bare sover i sofaen med ho i hundesengen sin første natten eller nettene om så jeg asså for det gjør meg null så lenge jeg har oversikt også får fulgt med på at ho har komfortabelt litt når første døgnene. 
    • Hei! Høres lurt ut det du tenker synes jeg.Jeg har kastert 2 tisper (lukket livmorbetennelse til ei og veldig til innbildtnsvangerskap som gjorde at det ikke var noe særlig livskvalitet til nåhverenden hund.   Det er jo aldri noe moro når en hund må opereres men,heldigvis går det stort sett bra selv om det jo alltid er en risiko med det.   Til begge mine gikk operasjonen veldig fint. Selv med mye smertestillende er første døgnet etter operasjonen ikke noe særlig for hunden.    Etter det kom begge seg fint og vi slapp heldigvis noen komplikasjoner.Tok det med ro i 10 dager her.Selv om de var fryktelig fin form før 10 dager er det jo en stor operasjon så viktig med ro så såret gror. Mine er eller ikke vant til bur og vant til ligge hvor vil. Av seg selv så prøvde de ikke opp i sofa/seng den første dagen,dagene etterpå gikk det nå bra. Størrelse på hund spiller nok inn  om er lurt  hoppe opp i sofa/ seng jeg har gordon setter. Minder hund som hopper opp i sofa og seng er ikke nå lurt da. Dyrlegen har sikkert forklart at inkontinens er en mulig bivirkning av operasjonen?    Tenkte bare si at begge mine ble det kort  tid etter ( var 3 & 5 år da ble operert)    Jeg vet av mange kastrerte tisper ingen har blitt inkontinente så tror nok ikke det er så vanlig tenkte bare nevne det. Går på medisin mot det (Rinexin) som fungerer strålende nå er det faktisk 1.5 år siden siste uhell. Man vet selvsagt aldri når det skjer. Er under søvn/ hvile de tømmer seg helt ikke noe særlig for hunden oppleve det når de er så renslige.   Før startet på medisin for det gikk det så langt at var uhell flere ganger pr dag så det sier litt om hvor bra medisinen virker her. Masse lykke til hunden din med operasjonen & tiden etterpå så får vi håpe hun har mange gode år gjenn❤️
    • Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...