Gå til innhold
Hundesonen.no

Andre straffer din hund?


Wheaten terrier

Recommended Posts

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Mange av mine venninner sier "nei" til Cita hvis hun f.eks hopper opp på de. Og da forklarer jeg fort at de IKKE skal si nei til min hund, men heller bare snu ryggen til! Hadde noen venner av meg tatt hundne min i nakkeskinnet fordi den beit hadde jeg blitt fly forbanna. De hadde seriøst flydd på hodet ut ytterdøren. INGEN straffer min hund, i hvert fall ikke når jeg ikke har gitt de tilatelse til det! Og en annen hund kunne ha reagert med å "ta igjen"! Og av hvilken grunn glefset hunden? Hadde noen tatt hunden min fordi den glefset fordi den var redd hadde de gjort vondt verre! Og også hvis hun hadde glefset for å beskytte maten sin (nå er ikke Cita en slik hund da :) ) hadde hun kanskje beskyttet den enda mer neste gang venner kom på besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg straffer aldri andres sine hunder. Uansett hvor frekk de er. Om de så snapper bødskiva ut av hånden min (ja det har skjedd!!), så må jeg bare bite tennene sammen. Har aldri selv opplevd at noen fremmede staffer min hund heller. For man vet aldri hvordan andre hunder er vant og sånn. Kan jo ikke straffe feks. en hund som aldi har blitt tatt i osv. Det kan gå galt. Det er meget få jeg viser hvordan de kan ta min hund, det er kun de man tilbringer mye tid sammen med (familie), og som hunden må lære seg at den ikke kan styre med dem. Hunden og dem har et veldig godt forhold nå. Dessuten er det aldri noen som tar hunden hardt, for den gjør sjeldent noe så galt. Det er mer ta i nakken og være streng, de er nok egentlige ganske forsiktige :wink: . Men de jeg ikke omgås så ofte, de må bare tåle en innpåsliten hund :)

Men er det virkelig noen som har opplevd at fremmede straffer hundene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..

vis jeg er borte å en hund gjør noe på meg som er ubehagelig så sier jeg nei til hunden..

Jeg har snakket til hunden til venninna mi når jeg passet den.. for den oppfører seg jo ikke.. Men dette vet jo venninna mi om.. og hun bryr seg ikke om det..

Jeg pleier holde Tini litt når vi er borte eller har besøk.. så hun ikke blir for vilter for vedkommende som er der.. gjør hun noe med de så sier jeg nei til henne eller vedkommende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som alltid enig med Djervekvinnen :)

Hva er vits med å straffe hunden hele tiden?

Og hvorfor bli sur på de som ikke vil straffe hunden din?

(Du holder med djervekvinnen så da spør jeg deg og)

Hvorfor i huleste skal besøkende straffe hunden for?

Er hunden for pågående, så tar du den bare inn på ett rom..

Ikke straffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vits med å straffe hunden hele tiden?

Og hvorfor bli sur på de som ikke vil straffe hunden din?

(Du holder med djervekvinnen så da spør jeg deg og)

Hvorfor i huleste skal besøkende straffe hunden for?

Er hunden for pågående, så tar du den bare inn på ett rom..

Ikke straffe.

det spørs litt på hvem person det er. Men Vicky gjør aldri noe galt så hun trenger ikke straff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at vi straffer hunden hele tiden?? Og hvor står det at vi blir sure på de som ikke straffer den??

Hvis du leste det siste innlegget mitt så står det der, at kun de nærmeste familie kan gjøre det, og ikke alle besøkende. Ja hunden blir lagt i bur hvis den er innpåsliten på besøkende ,men er det et familiemedlem som skal passe henne over lengere tid, ja så kan ikke hun ligge i et bur hele tiden. Da må hunden fungere på et orntlig vis, og ikke bare gå rundt å tulle hele tiden, så da kan de godt være streng med henne hvis de vil det, jeg gir dem ikke forbud om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt tidligere i en debatt blir jeg myye sintere på folk som lar ho få gjøre som ho vil, og ikke bryr seg om hva jeg har sagt til dem. Det er respektløst av dem!

Hva er dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at vi straffer hunden hele tiden?? Og hvor står det at vi blir sure på de som ikke straffer den??

Hvis du leste det siste innlegget mitt så står det der, at kun de nærmeste familie kan gjøre det, og ikke alle besøkende. Ja hunden blir lagt i bur hvis den er innpåsliten på besøkende ,men er det et familiemedlem som skal passe henne over lengere tid, ja så kan ikke hun ligge i et bur hele tiden. Da må hunden fungere på et orntlig vis, og ikke bare gå rundt å tulle hele tiden, så da kan de godt være streng med henne hvis de vil det, jeg gir dem ikke forbud om det.

helt 100% enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo helt idiotisk å la hunden gå å gjøre som den vil hvor som helst og når som helst..

Selv om en ikke straffer, så lar jeg ikke hunden gjøre som den vil.

Nå er ikke jeg 100% klikker, så jeg bruker nei..

Men straffer aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er folk som Romeo kjenner godt og den personen samtidig har litt peil på hund, da er det greit at dom sier nei at'n, men hvis dom tar'n i nakkeskinnet, da er det på huet ut fra andre etasje!

Uansett så fører itte det å ta hunden i nakkeskinnet tel no' på'n Romeo :) Da biter'n bare mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente om det, er at de feks lar hunden komme opp i sofen og møblene når jeg har bedt dem om å ikke ha hunden der, ikke gi mat til hunden ved bordet, og så gjør de det.osv. Dette er ikke snakk om straffing, men å respektere de reglene vi allerede har satt oss hjemme.

helt enig... de må respektere det eieren sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er folk som Romeo kjenner godt og den personen samtidig har litt peil på hund, da er det greit at dom sier nei at'n, men hvis dom tar'n i nakkeskinnet, da er det på huet ut fra andre etasje!

Uansett så fører itte det å ta hunden i nakkeskinnet tel no' på'n Romeo :) Da biter'n bare mer :)

ganske enig, hvis de kjenner hunden og har peil så er det greit at de snakker til han hvis han gjør noe de vet h*n ikke har lov til av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente om det, er at de feks lar hunden komme opp i sofen og møblene når jeg har bedt dem om å ikke ha hunden der, ikke gi mat til hunden ved bordet, og så gjør de det.osv. Dette er ikke snakk om straffing, men å respektere de reglene vi allerede har satt oss hjemme.

Sånn ja.. Da forstår jeg.. :)

Trodde du mente at du ble sur hvis vennene dine ikke straffa hunden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Taz, det hadde jo bare vært teit av meg :) Folk gjør som de vil, vil de ikke være strenge med hunden ja så er det greit det, men bare de respekterer de reglene vi har i vårt hundehold, og følger dem når vi ber dem om det, så er jeg fornøyd :)

sånn er det her og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken situasjon da? Det kan jo ikke være trivelig! :)

Det er forskjellig... Cita hopper aldri opp på meg, men desverre har fremmede ofte tillat det. Og når hun da hopper opp på fremmede som IKKE liker det, så har hun ofte fått seg et spark, nakketak etc :)

Og som jeg har sagt tidligere - når folk har lånt henne i handling og Cita har dradd i båndet fordi hun har fått øye på meg på den andre siden av ringen - så har de ofte rykket i båndet og ropt "FYY! NEI!" osv.. Og når det ikke har funket har de tatt henne i flanken og dradd henne :) :-o Så fra nå av låner jeg kun bort Cita til folk jeg VET ikke vil straffe henne=( Forferdelig trist... Har opplevd mange slike metoder... Og en gang lå newfoundlandshunden min og sov foran ytterdøren, og en besøkende tok han i nakkeskinnet og heiste han opp fordi h*n skulle fordi! :P :evil: Da var det på hodet ut 3 etasje! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eks:

"En venn av deg er på besøk (på din alder), og hunden din napper eller glefser etter han/hun du har på besøk når hun går forbi den, vennen din vil straffe hunden og tar den i nakkeskinnet..."

Hvordan hadde du reagert i en sånn situasjon? Og hvordan tror du hunden din hadde reagert?

Synes du det hadde vært riktig av vennen din og straffe hunden? Skulle det vært overlatt til deg?

det hadde vært helt ok hvis hundene hadde blitt straffet påmin måte og til riktig tidspunkt, for her i huset er glafsing/snapping, ogslike ting strengt forbudt.

men jeg kan love dereat sivgerfar må jeg sette på plass nesten hver gang han prøver å "lære" hundene mine noe, som f.eks trykke Aiwa på ryggen for å få henne i dekk(det skal ikke gjøres for det kan jo skade hundens rygg [-X )

så hvis folk straffer hundene mine på min måte så er det ok hvis det er det rette tidspunktet å gjøre det på.

og her i huset holder det å knurre til hundene for at de skal forstå at noe er galt. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...