Gå til innhold
Hundesonen.no

Andre straffer din hund?


Wheaten terrier

Recommended Posts

Eks:

"En venn av deg er på besøk (på din alder), og hunden din napper eller glefser etter han/hun du har på besøk når hun går forbi den, vennen din vil straffe hunden og tar den i nakkeskinnet..."

Hvordan hadde du reagert i en sånn situasjon? Og hvordan tror du hunden din hadde reagert?

Synes du det hadde vært riktig av vennen din og straffe hunden? Skulle det vært overlatt til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Hadde nok prøvd å sett an situasjonen... Ikke føket opp, da hadde kanskje Nemi blitt enda mer skremt!! Hadde nok tatt en samtale med den personen etterpå og sagt at om hun/han så mye som forsøker å røre Nemi igjen kan han/hun bare la være å komme tilbake! :) At vedkommende kan si strengt nei, hvis Nemi oppfører seg på den måten er greit. :) Synest at hun skal kunne lye andre også ikke bare oss..

Hvis han/hun derimot kvepper og kjefter og skubber til hunden ville jeg nok bare forklart situasjonen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok kjeftet på vennen min ja..

Også hadde jeg fjernet hunden. (Satt den i bur eller innpå ett rom)

Ingen får straffe min hund..

Argh.. Blir sint på folk som gjør sånt.

Tror Tjorven hadde blitt temmelig forvirra, og det er ikke sikkert det hadde hjulpet uansett, hadde ihvertfall skjelt ut vennen og (som Taz) fjerna hunden, i et annet rom eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden min gjør noe den ikke får lov til er det jeg som skal ta den, andre kjenner den ikke like godt så det blir feil, jeg lar ingen av vennene mine gå tur med hundene mine hvis jeg har de med meg, har noen venner som går og napper og napper og napper i båndet, så bikkjene detter bakover og i det hele tatt, har skjelt ut ei vennina skikkelig en gang pga det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe lignende skjedde forresten for en stund siden, Tjorven hadde stukket av og gått inn i en annen sin hage, tror det lå noen fisk der på gresset etter en fisketur, så tok han henne i nakken og holdt henne der til jeg kom, stakker, hu peip og greier... Greit nok at han ikke ville hun skulle røre fiskene, men hun hadde halsbånd på seg!!! :)

Han er tilgitt nå da, men husker jeg ble innmari sint selv om jeg holdt det inni meg...

Grrr :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis hunden min gjør noe den ikke får lov til er det jeg som skal ta den, andre kjenner den ikke like godt så det blir feil, jeg lar ingen av vennene mine gå tur med hundene mine hvis jeg har de med meg, har noen venner som går og napper og napper og napper i båndet, så bikkjene detter bakover og i det hele tatt, har skjelt ut ei vennina skikkelig en gang pga det :)

Hvis mine venninner skal holde båndet og gå tur med henne (med meg ved siden av da :) ) intstruerer jeg dem hele tiden, og tar over når det trengs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, det har jeg gitt opp for lenge sida, jeg får litt irriterte venner da :) jeg bare kjefter og smeller, men har en kompis som bare digger Nena, han får faktisk lov til å gå med henne, han følger etter hu overalt, hvis hu vil gjennom en tornebusk så er visst det helt greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt at det var riktig å gjøre det av dem. Hunden må lære seg å respektere andre også. Noen nære veninner av meg har jeg vist hvordan de skal ta henne hvis hunden er frekk (og sagt når de skulle gjøre det), og de gjør det bra. Så hunden respektere dem nesten like mye som meg. Jeg ser stor forskjell på de som har tatt i hunden min og de som ikke har gjort det. Så jeg blir ikke sint på de som tar i hunden pga en god grunn, men det er en fordel at de kjenner meg og hunden først. Som sagt tidligere i en debatt blir jeg myye sintere på folk som lar ho få gjøre som ho vil, og ikke bryr seg om hva jeg har sagt til dem. Det er respektløst av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sagt at det var riktig å gjøre det av dem. Hunden må lære seg å respektere andre også. Noen nære veninner av meg har jeg vist hvordan de skal ta henne hvis hunden er frekk (og sagt når de skulle gjøre det), og de gjør det bra. Så hunden respektere dem nesten like mye som meg. Jeg ser stor forskjell på de som har tatt i hunden min og de som ikke har gjort det. Så jeg blir ikke sint på de som tar i hunden pga en god grunn, men det er en fordel at de kjenner meg og hunden først. Som sagt tidligere i en debatt blir jeg myye sintere på folk som lar ho få gjøre som ho vil, og ikke bryr seg om hva jeg har sagt til dem. Det er respektløst av dem!

Her kommer Alpha Schmalpha (?) inn igjen. Ingen trenger å ta min hund, siden hu ikke er vandt til å bli tatt.

Hvordan får din hund respekt for barn som ikke greier å ta henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kalte meg jo Alpha Schmalpha . Når jeg ikke viste hva det var ble jeg jo litt forundret da, men etter jeg leste det var, var jo ikke akkurat et positivt navn. Og jeg svarte på spørsmålet itillegg. :)

Hehe. Jeg formulerte meg litt feil. Jeg mente 'det er her alpha s... teorien kommer inn'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er livsfarlig å TA en annens hund! Man kan aldri vite hvordan den reagerer. Jeg, trener positivt, og hadde ikke godtatt det. Hadde sagt fra til vennen min at det er uakseptabelt at andre straffer MIN hund..! [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...