mærra Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 Ble du noe klokere på oppstillinga etter å ha sett bildene Mærra? ja! tusen takk for hjelpen :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alzenas Skrevet 8. August 2013 Rapporter Share Skrevet 8. August 2013 ja! tusen takk for hjelpen :-) Står de veldig buet med ryggen pleier jeg ikke bare flytte en og en bakfot, for da skrår de gjerne bare bak på ryggen og ned mot rumpa, noe de ikke skal gjøre. Jeg skyver bare med arma bakføttene ca. der de skal være mens jeg holder ei hånd på brystet slik at de ikke føler at de mister fotfestet (strekker dem litt ut, rett å slett) og så korrigerer jeg bare bakføttene ca. likt, og med litt mellomrom. Her er et bilde av min valp, 3 mnd her. Kunne enda ha flytta bakbena og h. forfot noe lenger bak. Men dette var første gangen vi stilte opp, så jeg orka ikke pirke for mye 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilaTheWhippet Skrevet 22. August 2013 Rapporter Share Skrevet 22. August 2013 Jeg er så forelsket i whippeten min altså (dagens kjærlighetserklæring) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bikkjehuset.no Skrevet 23. August 2013 Rapporter Share Skrevet 23. August 2013 Endelig ble det en Whippet på meg også Så her kommer mitt bidrag, noen bilder av min blå og hvite Whippet, Echo. Han er Elisjeba`s Kasper og er født 7/2.13 3mnd gammel 4mnd gammel 5mnd gammel 5 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilaTheWhippet Skrevet 26. August 2013 Rapporter Share Skrevet 26. August 2013 Nydelig han var! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 26. August 2013 Rapporter Share Skrevet 26. August 2013 Står de veldig buet med ryggen pleier jeg ikke bare flytte en og en bakfot, for da skrår de gjerne bare bak på ryggen og ned mot rumpa, noe de ikke skal gjøre. Aaaah, det der må vi øve på. Fikk på kritikken at penny at krysset var for skrånet, og jeg syns det var veldig rart. Fikk høre av flere at jeg gjør noe rart når jeg stiller henne, og at rumpa hennes faller en del da, i forhold til når hun stiller seg naturlig. Så da skal jeg øve på dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 29. August 2013 Rapporter Share Skrevet 29. August 2013 Bildene ligger i tråden til Penny også, men føler de beskriver whippeten godt som rase, så poster de like så godt her også Kraft - Hurtighet - Eleganse 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Debbie Skrevet 29. August 2013 Rapporter Share Skrevet 29. August 2013 Endelig ble det en Whippet på meg også Så her kommer mitt bidrag, noen bilder av min blå og hvite Whippet, Echo. Han er Elisjeba`s Kasper og er født 7/2.13 3mnd gammel 4mnd gammel 5mnd gammel VAKKER Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mærra Skrevet 31. August 2013 Rapporter Share Skrevet 31. August 2013 lille svensken min har vokst i alle retninger, og er nå seks måneder gammel. moby er her og der og overalt utendørs, mens storebror mikki liker å ta livet litt mer med ro. lille ferdinanden min foretrekker å titte på bier og blomster og sånt, han 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alzenas Skrevet 8. September 2013 Rapporter Share Skrevet 8. September 2013 Dani straks 6 mnd gammel: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilaTheWhippet Skrevet 23. September 2013 Rapporter Share Skrevet 23. September 2013 Dere med erfaring med wippeter, det sies så mye forskjellig. Nila er pirehakkevillbass he he, men hun er jo bare morsom, hun er som regel rolig inne nå, men får fremdeles noen rapptusser og må passe på alt som i hennes øyne ser gøy ut...og det er stort sett alt som er tilgjengelig som hun kan få tak i. Ute er hun virkelig bånn gass, av og til lurer jeg på om hun er blind eller om hun bare med vilje bruker meg eller andre som brems. Pr dags dato teller jeg 4 blåmerker i kne og legg område he he:) Poenget, er når roer disse whippetassene seg litt ned? Noen sier 1 løpetid andre sier rundt 3 år?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 23. September 2013 Rapporter Share Skrevet 23. September 2013 Stå i ro når hundene løper mot deg. Da er det stort sett aldri noe problem. Mine løper gjerne nær meg, men sjelden de er borti meg, så sant jeg ikke har gjort en liten bevegelse. Hermes ble betydelig roligere fra rundt to år, men han løper gjerne galematias når han er løs fortsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilaTheWhippet Skrevet 23. September 2013 Rapporter Share Skrevet 23. September 2013 Stå i ro når hundene løper mot deg. Da er det stort sett aldri noe problem. Mine løper gjerne nær meg, men sjelden de er borti meg, så sant jeg ikke har gjort en liten bevegelse. Hermes ble betydelig roligere fra rundt to år, men han løper gjerne galematias når han er løs fortsatt. Står stort sett alltid i ro, men tror hun bruker meg som fender hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 23. September 2013 Rapporter Share Skrevet 23. September 2013 Artig med egen whippet-tråd Jeg har en gutt på 9 uker, gleder meg veldig til å se hvordan han blir som stor. Han veksler mellom å være spik spenna, som valper gjerne er, og å bare kosemose. Vil man ha whips på fanget er ikke denne her tung å be... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Carro92 Skrevet 23. September 2013 Rapporter Share Skrevet 23. September 2013 Dere med erfaring med wippeter, det sies så mye forskjellig. Nila er pirehakkevillbass he he, men hun er jo bare morsom, hun er som regel rolig inne nå, men får fremdeles noen rapptusser og må passe på alt som i hennes øyne ser gøy ut...og det er stort sett alt som er tilgjengelig som hun kan få tak i. Ute er hun virkelig bånn gass, av og til lurer jeg på om hun er blind eller om hun bare med vilje bruker meg eller andre som brems. Pr dags dato teller jeg 4 blåmerker i kne og legg område he he:) Poenget, er når roer disse whippetassene seg litt ned? Noen sier 1 løpetid andre sier rundt 3 år?? Min eldste tispe roa seg betydelig inne da ho var 6mnd, hannhunden min har alltid vært rolig, men de er begge 2 helt gale ute da Ho yngste min er 6mnd nå og har nå begynt å lande litt inne, selvom ho har sine rare dager innimellom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alzenas Skrevet 23. September 2013 Rapporter Share Skrevet 23. September 2013 Dere med erfaring med wippeter, det sies så mye forskjellig. Nila er pirehakkevillbass he he, men hun er jo bare morsom, hun er som regel rolig inne nå, men får fremdeles noen rapptusser og må passe på alt som i hennes øyne ser gøy ut...og det er stort sett alt som er tilgjengelig som hun kan få tak i. Ute er hun virkelig bånn gass, av og til lurer jeg på om hun er blind eller om hun bare med vilje bruker meg eller andre som brems. Pr dags dato teller jeg 4 blåmerker i kne og legg område he he:) Poenget, er når roer disse whippetassene seg litt ned? Noen sier 1 løpetid andre sier rundt 3 år?? Merket stor forskjell rundt 1års alder - Løpetid eller ikke. Men dette er jo inviduelt. Noen er greie fra første dag, andre er det mer liv og futt i. Trøsten er at de roer seg før eller siden uansett Løs ute er det full fart. Noe annet har jeg aldri forventet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermes Skrevet 23. September 2013 Rapporter Share Skrevet 23. September 2013 Min eldste tispe roa seg betydelig inne da ho var 6mnd, hannhunden min har alltid vært rolig, men de er begge 2 helt gale ute da Ho yngste min er 6mnd nå og har nå begynt å lande litt inne, selvom ho har sine rare dager innimellom Inne har Hermes vært rolig og grei fra dag en. Ute er en annen historie... men roet seg litt fra 1,5-2 år, nå kan han gå tur, må ikke løpe tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilaTheWhippet Skrevet 24. September 2013 Rapporter Share Skrevet 24. September 2013 Artig med egen whippet-tråd Jeg har en gutt på 9 uker, gleder meg veldig til å se hvordan han blir som stor. Han veksler mellom å være spik spenna, som valper gjerne er, og å bare kosemose. Vil man ha whips på fanget er ikke denne her tung å be... IMG_4782.JPG andrea2.jpg Åååå smelt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NilaTheWhippet Skrevet 24. September 2013 Rapporter Share Skrevet 24. September 2013 Merket stor forskjell rundt 1års alder - Løpetid eller ikke. Men dette er jo inviduelt. Noen er greie fra første dag, andre er det mer liv og futt i. Trøsten er at de roer seg før eller siden uansett Løs ute er det full fart. Noe annet har jeg aldri forventet. Ute syns jeg bare det er greit at hun løper altså, skrev kanskje litt krokete:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alzenas Skrevet 24. September 2013 Rapporter Share Skrevet 24. September 2013 Ute syns jeg bare det er greit at hun løper altså, skrev kanskje litt krokete:) Men ja, har blitt brukt som brems maaaange ganger av 4 gærne Whipser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 24. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2013 Noen som har erfaring med kennel Carry On i sverige? Hvordan er størrelsen på hundene deres? Finnes det noen svenske whippetforum? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alzenas Skrevet 24. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2013 Nei, dessverre. Om du søker på Ewa på FB, kan det jo være at dere har noen felles venner som kanskje har møtt på hundene deres? Jeg kjenner kun til Play A While Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elisabeth00 Skrevet 24. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2013 De har vi også kikket litt på. Men ser ut til at de har mest fawn hunder, og det er utelukket. Samboer er veldig bestemt på hva han skal ha denne gangen, siden jeg bestemte forrige gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnitaK Skrevet 24. Oktober 2013 Rapporter Share Skrevet 24. Oktober 2013 http://whippetklubben.forum24.se 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 12. November 2013 Rapporter Share Skrevet 12. November 2013 *blåse liv i tråd* Valpen vår gror! Han er snart fire mnd. Jeg kjenner meg ikke igjen i det som sies om at whippeten ikke er spesielt lettlært, denne karen her gjør hva som helst for en godbit Med min samboer Trøtt whips... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts