Gå til innhold
Hundesonen.no

Russ 2008


Guest Vicky

Recommended Posts

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar
Skjønner ikke helt hvorfor glede seg til å bli russ. Men så skjønner ikke jeg helt grunnen til å være det, Hva feirer man da? Man vet jo ikke om man har bestått siste året.

Det er vel kanskje det at man er ferdig med de tre årene :) Eller? Har ikke peiling ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje det at man er ferdig med de tre årene :) Eller? Har ikke peiling ! :P

Ja, det er jo det alle sier. MEN man vet ikke om man har bestått. Eksamen er jo ikke unnagjort engang.

-ja jeg er sær, og er den eneste jeg kjenner som ikke helt har forstått poenget :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo det alle sier. MEN man vet ikke om man har bestått. Eksamen er jo ikke unnagjort engang.

-ja jeg er sær, og er den eneste jeg kjenner som ikke helt har forstått poenget :)

Samme det vel :P

Neida, jeg forstår hva du mener... er litt teit egentlig det er russe greiene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor glede seg til å bli russ. Men så skjønner ikke jeg helt grunnen til å være det, Hva feirer man da? Man vet jo ikke om man har bestått siste året.

Det er at man har fått generell studiekompetanse. :)

Det er ganske meningsløst egentlig. Men det er mye her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo det alle sier. MEN man vet ikke om man har bestått. Eksamen er jo ikke unnagjort engang.

-ja jeg er sær, og er den eneste jeg kjenner som ikke helt har forstått poenget :)

Jeg syns også at russefeiringa er ganske unødvendig, i alle fall sånn som det er nå. Greit at man vil feire at man er ferdig med tretten års skolegang, men det trenger for det første ikke å ta av så mye som det gjør, og det kunne da virkelig vært mye bedre å gjøre det ETTER man er ferdig med eksamener?

Jeg har forøvrig - foreløpig - ingen planer om å være russ når jeg går ut fra vgs i 2009.

Det er at man har fått artium. :P

Artium har ikke blitt delt ut siden på slutten av søttitallet en gang, så det er det nok neppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at russefeiringa er ganske unødvendig, i alle fall sånn som det er nå. Greit at man vil feire at man er ferdig med tretten års skolegang, men det trenger for det første ikke å ta av så mye som det gjør, og det kunne da virkelig vært mye bedre å gjøre det ETTER man er ferdig med eksamener?

Jeg har forøvrig - foreløpig - ingen planer om å være russ når jeg går ut fra vgs i 2009.

Artium har ikke blitt delt ut siden på slutten av søttitallet en gang, så det er det nok neppe?

Jeg syns også at den helst skulle vært etter eksamen, som den var før. Men det går nå ann å være en ganske snill russ. :angel:

Artium har ikke blitt delt ut siden på slutten av søttitallet en gang, så det er det nok neppe?

Hmmm, jeg trodde vanlig generell studiekompetanse ble kalt artium? hvertfall det de her hjemme sa. Men min mor er polsk, så kan hende hun blandet. Den type utdannelse kalles hvertfall artium der ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det het artium da det var gymnas man gikk på - nå går man på videregående og får studiekompetanse. :P

Aha! Takk for infoen. Da lærte jeg noe nytt. :P

En ting jeg missliker sterkt med russetiden er hvor dyrt det er. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo det alle sier. MEN man vet ikke om man har bestått. Eksamen er jo ikke unnagjort engang.

-ja jeg er sær, og er den eneste jeg kjenner som ikke helt har forstått poenget :P

Man feirer studiekompetanse!! Man er stort sett ferdig med det helt grunnleggende og er kommet så langt i livet at man skal klare seg mer selv. Man er ikke lenger innenfor noe sysstem :P Det krevende og jeg synes det er litt vanskelig, men det er ganske moro også!

Det finnes jo de som styker i fag og allikevel er med på russefeiring.. da begynner det å bli ganske meningsløst.... Jeg er strålende fornøyd og vet at jeg kommer til å stå i alle fag og har i hvertfall alle de tidligere årene hatt snitt på langt over det jeg trenger for å komme inn på de studiene jeg har tenkt meg på. Derfor skal jeg feire avgangen av 3. klasse :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være russ er en tradisjon, der en feirer at man er ferdig med 13 - årig lang skolegang. Det er en tid da man får lov til å "slå seg litt løs". I tidligere generasjoner, ble alle eksamene unnagjort før russetiden, for da begynte ikke den før på selve 17.mai, og da holdt de på i en måned etterpå. Etter min mening, burde det vært slik enda.. Men, sånn er det altså ikke. Russetiden har dessuten begynt å bli veldig dyr, med busser og masse utstyr, men allikevel, behøver du ikke bruke så mye penger heller..

Jeg skal være rødruss i 2008, og jeg gleder meg masse! Da skal jeg på Tryvann, ta masse knuter som jeg aldri vil få sjansen til ellers. Jeg er ikke med på buss av det valget at jeg ikke vil bruke flere tusen på russetiden og forplikte meg til å jobbe for bussen.. Men jeg har kjøpt litt klær, og en venninne og jeg skal kjøpe oss en tandemsykkel på tilbud, gjøre den til vår egen, feste en liten spiller på den og sykle rundt i byen..haha, så utrolig moro det kommer til å bli :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Jeg drar opp igjen denne, jeg!

Nå nærmer det seg i hvertfall russetid med stormskritt :flowers: Noen her som skal ha bil?

Jeg er ferdig å dekorere buksa, og bilen er snart klar. Førstkommende fredag er første russetreff på Romerike i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...