Gå til innhold
Hundesonen.no

Fellestrening i frognerparken kl 15

Mud

Recommended Posts

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg har veldig lyst i hvert fall.

Det er mulig jeg jobber, men hvis vi kommer fram til et konkret tidspunkt skal jeg se om jeg kan få lurt meg unna :lol:

Skrevet

kanskje jeg blir med :P Er ferdig med å sitte barnevakt mellom 0200 og 0400 så da blir det noen timers søvn på meg også er jeg klar for å trene :P Skal begynne på kurs igjen på mandag så er greit å få ruska opp litt :lol:

Si tid og sted så skal jeg prøve å våkne i tide hehe

Skrevet

Sted er samme f.. for meg..Gjerne et sted med forstyrrelser og aller helst et sted jeg slipper å liksom skulle lukeparkere :angel:

Bare jeg er i Majorstua innen 16-17 så spiller heller ikke tidspunkt noen trille. MEN Loke får ikke hilse på noen, vi har et lite problem med oversosial hund. Spesiellt hunder under knestørrelse får ikke lov å hilse de er nemlig det mest fantastiske i hele vide verden, jo mindre de er jo mer elsker han de :glare: (og nei, han elsker ikke å tygge på de bare fordi han er stor og svart, han tror bare at han er like liten selv)

Skrevet

Æsj, er på kurs. Skulle gjerne ha trent Chili sammen med andre belgere, litt vanskeligere å konsentrere seg da.

Skrevet
Så irriterende få som kan da! :P

Marianne! Kan vel ikke la skolen ta over livet ditt vel! <_<

Hehehe så nærme eksamen (ja jeg vet...IGJEN) så må jeg nesten det assa.. :lol: Men hvis du kan ta deg sammen og ikke jobbe så mye så går det kanskje ann å leke litt innimellom vet du *flirer* :P

Skrevet
Hehehe så nærme eksamen (ja jeg vet...IGJEN) så må jeg nesten det assa.. :lol: Men hvis du kan ta deg sammen og ikke jobbe så mye så går det kanskje ann å leke litt innimellom vet du *flirer* :P

Nå burde du snart være så utstudert at du er klar for å stikke litt i Loke gutt*knis*

Jobber ikke mye lengre jeg! Problemet er resieveien :glare:

Skrevet
Nå burde du snart være så utstudert at du er klar for å stikke litt i Loke gutt*knis*

Jobber ikke mye lengre jeg! Problemet er resieveien :glare:

Hihihi jo jøsses, er på andre året av fem, også må jeg studere videre på hunder etter det, men pytt sann, straks klar for å stikke på Lokeliten :P

Og reiseveien har vel ikke blitt noe lengre nå enn i fjor vel :lol:

Skrevet
Hihihi jo jøsses, er på andre året av fem, også må jeg studere videre på hunder etter det, men pytt sann, straks klar for å stikke på Lokeliten :P

Og reiseveien har vel ikke blitt noe lengre nå enn i fjor vel :P

Bensin på gammel merce er någet dyrere enn diesel på peugot 02 modell :P Har regnet ut at jeg bruker over 4000,- i mnd bare til og fra jobb! :lol:

Skrevet
Bensin på gammel merce er någet dyrere enn diesel på peugot 02 modell :P Har regnet ut at jeg bruker over 4000,- i mnd bare til og fra jobb! :P

Heheheh ja fiiiiine hundebilen din! :lol::P

Skrevet
MEN Loke får ikke hilse på noen, vi har et lite problem med oversosial hund. Spesiellt hunder under knestørrelse får ikke lov å hilse de er nemlig det mest fantastiske i hele vide verden, jo mindre de er jo mer elsker han de :glare: (og nei, han elsker ikke å tygge på de bare fordi han er stor og svart, han tror bare at han er like liten selv)

Hva med ei tispe under knestørrelse med løpetid. Utfordring nok? :)

Neida, vi holder oss unna enn så lenge.

Skrevet

Ah! Flott, da er vi tre i det minste;) Ikke kjempestort oppmøte men vi får i det minste trent litt... Når og hvor passer det?

Vigelandsparken?

Edit: Rakhsa, Tispe med løpetid under knestørrelse er perfekt for min del :)

Skrevet

Jeg kan dessverre ikke komme, men dere får ha en fin trening! Så krysser jeg fingrene for at det kan gjentas ved en senere anledning :)

Skrevet
Edit: Rakhsa, Tispe med løpetid under knestørrelse er perfekt for min del :P

:) Stiller henne til treningsdisposisjon for dere ved neste løpetid, jeg. Hun er skada nå, så trenger noen rolige dager. Husk bilder fra treningen!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...