Gå til innhold
Hundesonen.no

Allergi middel til hund..


helle

Recommended Posts

Hei..

Vi har nettopp funnet ut at pappa er allergisk mot hund.. Fikk beskjed av legen å få hundene ut av huset, men dette er ikke noe alternativ for min far eller noen av oss andre i huset..

Så vi lurer på hvor de selger dette middelet man tar i pelsen på hundene for å redusere allergenene? Og er det skadelig for hunden?

Kjipt dette her altså.. Vi har trodd det i noen år nå, men han har endelig summet seg til å ta en allergi test, og det var hund.. Allergien har ikke blitt så veldig mye værre heller, så skal nok gå bra..

Men ja, hvor selger de middelet? og er det skadelig for hunden?

EDIT: har fått svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du får svar, såååå bør du skrive hva svaret er :)

(for eventuelle folk som søker i tråder om en uke, et år, osv..)

En lege som sier at hunden må ut kan ikke ha særlig innsikt i hvordan det er å ha hund.

Det finnes vel også medisiner som vil minske plagene til faren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi havde besøg af veninde, der er meget allergisk over for hunde, får både problemer med luftveje, kløe og øynene. Gav hende en af mine egne allergipiller, og hun fik det bedre efter 15-20 minutter, hun plejer normalt ikke at kunne være i rom med hunde, selvom hun tager medicin. Den pille jeg gav hende hedder cetrizin og er et copyfarm, og de kan købes her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi lurer på hvor de selger dette middelet man tar i pelsen på hundene for å redusere allergenene? Og er det skadelig for hunden?

Dette får man kjøpt i de fleste Zoo forretninger og hos veterinæren.Vet om noen som bruker dette på katt pga. allergi i familien og det fungerer faktisk bra. Vet ikke hva det inneholder,men har ikke hørt at det kan være skadelig for dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er godkjent av mattilsynet og flere veterinærer som anbefaler det..

er ikke bra for mennesker å gå fast på allergimedisin (selvsakt noen som ikke kan unngå det), de vil etterhvert trenge mer og mer medisin for å bli kvitt plagene.. Så derfor jeg lurte på det med dette middelet..

Det legger seg rundt allergenene og liksom kapsler det inn.. Kan jo gi tilbakemelding på hvordan det funker når vi har fått prøvd det en stund :)

her er privatpersoner som har anmeldt det: anmeldelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vet det skal finnes homøopatiske midler på markede som skal fungere bra mot allergi. Kommer ikke på hva det heter i farten, men vet at mamma var og kjøpte noe for en stund siden. Kan sikkert finne ut av det hvis ønskelig. Hun hadde også prøvd et middel som skulle smøres inn i pelsen, men endte opp med å reagere på noen av stoffene i sprayen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Middelet du lurer på heter Petal Cleance.

Dette er ett helt ufarlig middel som påføres hundens pels jevnlig. Det demper utskillelse av allergener såvidt jeg har forstått og er etter det jeg har hørt fra folk som bruker det svært effektivt.

Det skader hverken hund eller pels på noen måte og kan trygt brukes.

Middelet fås kjøpt både hos veterinær og i dyrebutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

virker nok bare på dem med svak allergi.. vi har ikke summet oss til å kjøpe noe middel enda.. skal få en flaske av en venninne som jeg treffer om 2 ukers tid.. så blir spennede å se om det hjelper for min far..

synes synd på dere med alergi jeg <_< teit at noen mennesker må han en svak het

tror ikke det finnes noen mennesker uten svaketer jeg da.. men enig at allergi er kjipt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...