Gå til innhold
Hundesonen.no

www.skogshund.moo.no

Aussieglis

Recommended Posts

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Teksten er sånn hos meg fremdeles... Firefox, oppløsning 1280x800.

skogshund.jpg

Jeg har større skjermoppløsning enn det, så kan være derfor at den ser normal ut hos meg da...

Skrevet
Jeg har større skjermoppløsning enn det, så kan være derfor at den ser normal ut hos meg da...

Jeg har 1280 x800, ser helt bra ut hos meg ( FF 3,0,4) Har forsåvidt alltid fungert i min leser siden.

Skrevet

Er siden med stamtavla til My sånn for deg også westminister? Enn kullsøsken-siden til My? Bruker tables der også.

EDIT: har fjernet table-tingen som jeg hadde oppdateringene inni på forsiden, ser det OK ut der nå?

Skrevet
Er siden med stamtavla til My sånn for deg også westminister? Enn kullsøsken-siden til My? Bruker tables der også.

EDIT: har fjernet table-tingen som jeg hadde oppdateringene inni på forsiden, ser det OK ut der nå?

Både stamtavle, kullsøsken-siden og forsiden ser bra ut nå. :x

• 2 months later...
  • 1 month later...
Skrevet

Jeg har ikke IE eller Opera, men firefox på mac. Og nå når jeg skulle gå inn og se litt så er menyen øverst sånn her;

Picture2-6.png

Og, hvis jeg skal trykke på noe i rull-ned menyene så går det ikke, for i det jeg beveger meg ned og mot menyen fra f.eks Videoegallerifanen, så forsvinner rull-ned menyen. Varierte litt på hvilke faner det gjaldt, tror det kommer an på hvilken vei du går på dem i forhold til forskyvelsen? I dunno :whistle:

Skrevet

Jeg bruker IE. Når jeg gikk inn på gjesteboken din, så datt "Start" knappen ut på venstre side :closedeyes:

Ellers veldig fin hjemmeside! :whistle:

Skrevet
Jeg bruker IE. Når jeg gikk inn på gjesteboken din, så datt "Start" knappen ut på venstre side :closedeyes:

Ellers veldig fin hjemmeside! :whistle:

Sånn er det her og... Jeg har FF..

skogshund.jpg

Skrevet

Hmmmmm hmmmm og atter hmm. Må se på det litt senere, haaaater at ikke IE kan vise sidene som FF! Huff og huff.

Kanskje man må finne seg et css-forum hvor man kan få noen til å se over kodene..

Skrevet
Hmmmmm hmmmm og atter hmm. Må se på det litt senere, haaaater at ikke IE kan vise sidene som FF! Huff og huff.

Kanskje man må finne seg et css-forum hvor man kan få noen til å se over kodene..

Miriam har jo FF :whistle:

Skrevet

Flott side! Hadde samme problem som "Wretch" tidligere i dag, men det har du ordnet. Menyen ser helt grei ut her (Opera og 1280x800).

Jeg fant en ting å pirke litt på, nemlig linjene i designet. Verken logo, meny, innhold eller footer var på linje, noe jeg synes er ganske viktig. :whistle:

Skrevet

Jeg har enda høyreforflytning i menyen, samme som på bildet jeg la inn ovenfor :closedeyes: Sjekket også safari-browseren min, samme høyreforflytning men i bittelitt mindre skala (altså nesten korrekt, men litt over kanten til høyre).

Skrevet

Marthe: Damn, da må det vel være noe skjermoppløsningsgreier. Noen som har anelse om hva jeg kan gjøre for å ordne opp i det så menyen passer til hjemmesiden for folk som ikke bruker 1280x800 oppløsning?

Kristin: Skal fikse det, sikkert bare jeg som har svimlet når jeg har lagt ut linker.

HildeM: Takk! :whistle: Jeg fikset menyen ved å skifte fra px og til em for å plassere menyen. Bra å høre det funket for deg. Men hva gjør man med folk som bruker andre oppløsninger... *klø seg i håret*

wretch: Hvilken oppløsning bruker du?

Skrevet

Hvordan er det nå dere som fikk en rar meny tidligere idag??? :whistle:

Her vises siden like godt i IE som i FF. Jeg har skjermoppløsning 1280x800..

Samme med meg, tror det er skjermoppløsningen til folk som har noe å si - ikke nettleseren. Har skiftet litt på CSS'en til menyen nå, så er spent på om det funker for folk som ikke bruker 1280x800...

Skrevet

YAY :P

Jeg liker ikke tanken på at den skal se merkelig ut for noen når den ser vanlig ut for meg. Vet at oppdretteren til My bruker IE, var hun som gjorde meg oppmerksom på at siden min såvidt fungerte i IE for noen mnd tilbake. Det må man jo ta til seg.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...