Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekasse


Jane

Recommended Posts

Lager man denne selv eller kjøper man den ?

Har sett på noen på nettet, men vet ikke helt hva som er best og hva fordeler/bakdeler med de forskjellige er.

Noen som kan gi meg noen gode råd her ?? Og hvor stor bør en valpekasse være, i dette tilfelle er det til en Boston Terrier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du lager selv eller kjøper en er opp til deg og hvor mye penger du er villig til å legge i det.

Det er jo ingen heksekunst å snekre sammen en selv da.

Selv har vi bare brukt bur til hundene når de har hatt valper og det har fungert utmerket, når valpene har blitt større og løper rundt og leker så har vi satt opp valpegård i stuen og hatt dem på eget rom om natten som er lett å rengjøre(i tilfelle tiss og slikt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpekassene fra dogwise er geniale. De har sider og bunn av papp og trestenger på siden som skal forhindre at tispa får klemt valpene sine. Fordelen med denne er at den kan kastes når den er brukt, og at den samtidig holder seg fin mens den trengs. Den er lett å holde ren også. Trekasser man lager selv kan trekke til seg mye guff og kan igjen bli fulle av bakterier. Skal man lage selv må man i alle fall sørge for å lage av noe annet enn ubehandlet tre.

Silje (Kennel Bontiac) brukte en slik til valpekullet nå i vår. Det fungerte utmerket slik jeg har oppfattet det.

Det står mer om disse valpekassene her: http://www.dogwise.no/?ItemID=1027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte den minste Dogwise valpekassen da min løwchen hadde valper og det var bare helt perfekt. Lett og rengjøre og teppet i bunnen var lett å vakse, tørket veldig fort, så den er bare å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte en Bia-bed jeg. Ingen valper ble klemt i hel, hadde ikke peoblemer med å regngjøre. Jeg brukte engangs kladd og vetped over det igjen. Etterhvert fikk dem en valpegård og en seng dem ikke klarte å spise opp :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har brukt en plast kassefra ikea, med litt høye kanter sånna t de ikke velter ut av den når de er veldig små, og så har vi brukt ei dørmatte oppi, fordi den ligger litt stødig. Har aldri hatt problemer med at moren legger seg på valpene, da heller at hun graver dem ned i teppet og ikke finner de igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...