Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Bjerke


vipsen

Recommended Posts

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Ikke noen bombe at det var en kerry fra Shylock som ble BIS, hundene derfra er bare perfekte. Da jeg så buksa til hun som hadde toypuddelen som ble BIS2 forsto jeg hva slags føre det var. Den buksa var sikkert kritthvit og nystrøket på morgenen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med masse gode resultater og crufts-kvalifiseringer!

Jeg møtte en del kjente, vasset i gjørme, brukte en del penger og - med Tinka sitt nærvær - sørget jeg også for at Annette fikk trimmet armmusklene litt (daakar Loke, er ikke lett å være forelska.....). Bilder glemte jeg å ta, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Femidotten, måtte le litt når jeg leste ditt "referat" fra dagen på Elverum; tydelig at du ikke har vært der før. Klart det må bli et stykke å gå når så masse mennesker og hunder skal være på samme område. Jeg har selv stilt hund der flere år på rad og har likt plassen kjempegodt, masse skygge når det var varmt og vi hundefolk må da jammen tåle regn selv om vi skal stille hund; bare å kle seg deretter, kan da ikke være nødvendig å ha på seg skjørt og alt det dillet der for å stille ut en hund. Trodde det var bedre med komfortable klær og sko. Kanskje vi som har jakthunder er litt mer robuste enn andre hundeeiere?? Nå går jeg sikkert i baret så det suser, men det får stå si prøve;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Femidotten, måtte le litt når jeg leste ditt "referat" fra dagen på Elverum; tydelig at du ikke har vært der før. Klart det må bli et stykke å gå når så masse mennesker og hunder skal være på samme område. Jeg har selv stilt hund der flere år på rad og har likt plassen kjempegodt, masse skygge når det var varmt og vi hundefolk må da jammen tåle regn selv om vi skal stille hund; bare å kle seg deretter, kan da ikke være nødvendig å ha på seg skjørt og alt det dillet der for å stille ut en hund. Trodde det var bedre med komfortable klær og sko. Kanskje vi som har jakthunder er litt mer robuste enn andre hundeeiere?? Nå går jeg sikkert i baret så det suser, men det får stå si prøve;-)

Selvfølgelig regner jeg med et langt stykke å gå, men ærlig talt burde det ikke være mulig å la oss hundefolk med bur ++ få en av de nærmeste parkeringsplassene istedet for den som er aller, aller lengst vekk? De som skulle på messen har som regel mye mindre med seg en f.eks en oppdretter med 5 hunder, da går det ann og tenke litt praktisk. Samt at de som kommer på messeområdet betaler 120kr, vi på utstillingen betaler 300, de fleste mye mer (flere hunder).

Og, når det er sølete er det ikke veeldig vanskelig å kjøre på litt sagmugg etc ( var vi ikke i skogen da?:wub: ) for at folk skal få muligheten til å vise hunden under ok forhold. (ja, jeg er temmelig sikker på at vår ring var den verste ut i fra de andre jeg så) jeg mener ikk at NKK på en stor utstilling som bjerke skal det, men dette var en liten spesialutstilling nærmest. Retrieverklubben klarer og tilrettelegge mye bedre, så da ser jeg ikke hvorfor det ikke skal gå her også?

Når det gjelder skjørt stilte jeg i det av en grunn. Bedre med et klissvått skjørt man kan stille i, slenge av seg for deretter ta på seg den tørre buksen enn omvendt. Og til "kan da ikke være nødvendig å ha på seg skjørt og alt det dillet der for å stille ut en hund" så stiller jeg faktisk sjelden i skjørt, og gjør jeg det er det fordi det er meget varmt (du stiller sikkert i shorts i slike tider) eller fordi det regner. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boston:

Don, bare 9 mnd gammel, vant junior klassen med CK og ble KVALIFISERT til Crufts!

Han ble også beste hanne med CERT og tilslutt BIM! :lol::lol:

Cavalier:

Fikk 2. Beste Hanne , med Res.Cacib på Teddy.

Andre beste champion tispe med CK.

Rødt på resten :lol:

Det var 80 påmeldte, så er ganske fornøyd da :D

Edit:

Glemte å nevne at Vicki, vår veteran tispe, vant veteran klassen med 5 deltagere og slo veteranhannen og ble BIR Veteran ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Femidotten, måtte le litt når jeg leste ditt "referat" fra dagen på Elverum; tydelig at du ikke har vært der før. Klart det må bli et stykke å gå når så masse mennesker og hunder skal være på samme område. Jeg har selv stilt hund der flere år på rad og har likt plassen kjempegodt, masse skygge når det var varmt og vi hundefolk må da jammen tåle regn selv om vi skal stille hund; bare å kle seg deretter, kan da ikke være nødvendig å ha på seg skjørt og alt det dillet der for å stille ut en hund. Trodde det var bedre med komfortable klær og sko. Kanskje vi som har jakthunder er litt mer robuste enn andre hundeeiere?? Nå går jeg sikkert i baret så det suser, men det får stå si prøve;-)

Hi hi, jeg var ikke på utstillingen selv, men må nesten til Kathrines forsvar at de ikke var bare henne som var nogenlunde misfornøyde med hele opplegget da de kom hjem. Selv skjønner jeg ikke helt at det er en Jaktforening (var dte det det var?)som skal dele ut de et av de få Stor-certene som er, kan ikke "vi" utstillingsfolk få gjøre det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...