Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater NKK Bjerke

vipsen

Recommended Posts

• Svar 86
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Hehehe, den aussien har jeg også tatt en drøss med bilder av! :lol: Ligger forresten bilder fra helgen på siden min nå :D

Mange fine bilder du har tatt :D

Skrevet

Ikke noen bombe at det var en kerry fra Shylock som ble BIS, hundene derfra er bare perfekte. Da jeg så buksa til hun som hadde toypuddelen som ble BIS2 forsto jeg hva slags føre det var. Den buksa var sikkert kritthvit og nystrøket på morgenen :lol:

Skrevet

Gratulerer med masse gode resultater og crufts-kvalifiseringer!

Jeg møtte en del kjente, vasset i gjørme, brukte en del penger og - med Tinka sitt nærvær - sørget jeg også for at Annette fikk trimmet armmusklene litt (daakar Loke, er ikke lett å være forelska.....). Bilder glemte jeg å ta, gitt.

Skrevet

Ingen som tok bilder av BIG2 i gr. 1 og 5? Shetland Sheepdog NUCH Quashee Zoom The Moon og Finsk Lapphund NUCH Schanderulven's Kievra. Angrer såå på at jeg ikke ble igjen og fikk sett Hanne og Kievra i gruppa :wub:

Skrevet

Hallo Femidotten, måtte le litt når jeg leste ditt "referat" fra dagen på Elverum; tydelig at du ikke har vært der før. Klart det må bli et stykke å gå når så masse mennesker og hunder skal være på samme område. Jeg har selv stilt hund der flere år på rad og har likt plassen kjempegodt, masse skygge når det var varmt og vi hundefolk må da jammen tåle regn selv om vi skal stille hund; bare å kle seg deretter, kan da ikke være nødvendig å ha på seg skjørt og alt det dillet der for å stille ut en hund. Trodde det var bedre med komfortable klær og sko. Kanskje vi som har jakthunder er litt mer robuste enn andre hundeeiere?? Nå går jeg sikkert i baret så det suser, men det får stå si prøve;-)

Skrevet
Hallo Femidotten, måtte le litt når jeg leste ditt "referat" fra dagen på Elverum; tydelig at du ikke har vært der før. Klart det må bli et stykke å gå når så masse mennesker og hunder skal være på samme område. Jeg har selv stilt hund der flere år på rad og har likt plassen kjempegodt, masse skygge når det var varmt og vi hundefolk må da jammen tåle regn selv om vi skal stille hund; bare å kle seg deretter, kan da ikke være nødvendig å ha på seg skjørt og alt det dillet der for å stille ut en hund. Trodde det var bedre med komfortable klær og sko. Kanskje vi som har jakthunder er litt mer robuste enn andre hundeeiere?? Nå går jeg sikkert i baret så det suser, men det får stå si prøve;-)

Selvfølgelig regner jeg med et langt stykke å gå, men ærlig talt burde det ikke være mulig å la oss hundefolk med bur ++ få en av de nærmeste parkeringsplassene istedet for den som er aller, aller lengst vekk? De som skulle på messen har som regel mye mindre med seg en f.eks en oppdretter med 5 hunder, da går det ann og tenke litt praktisk. Samt at de som kommer på messeområdet betaler 120kr, vi på utstillingen betaler 300, de fleste mye mer (flere hunder).

Og, når det er sølete er det ikke veeldig vanskelig å kjøre på litt sagmugg etc ( var vi ikke i skogen da?:wub: ) for at folk skal få muligheten til å vise hunden under ok forhold. (ja, jeg er temmelig sikker på at vår ring var den verste ut i fra de andre jeg så) jeg mener ikk at NKK på en stor utstilling som bjerke skal det, men dette var en liten spesialutstilling nærmest. Retrieverklubben klarer og tilrettelegge mye bedre, så da ser jeg ikke hvorfor det ikke skal gå her også?

Når det gjelder skjørt stilte jeg i det av en grunn. Bedre med et klissvått skjørt man kan stille i, slenge av seg for deretter ta på seg den tørre buksen enn omvendt. Og til "kan da ikke være nødvendig å ha på seg skjørt og alt det dillet der for å stille ut en hund" så stiller jeg faktisk sjelden i skjørt, og gjør jeg det er det fordi det er meget varmt (du stiller sikkert i shorts i slike tider) eller fordi det regner. :D

Skrevet

Boston:

Don, bare 9 mnd gammel, vant junior klassen med CK og ble KVALIFISERT til Crufts!

Han ble også beste hanne med CERT og tilslutt BIM! :lol::lol:

Cavalier:

Fikk 2. Beste Hanne , med Res.Cacib på Teddy.

Andre beste champion tispe med CK.

Rødt på resten :lol:

Det var 80 påmeldte, så er ganske fornøyd da :D

Edit:

Glemte å nevne at Vicki, vår veteran tispe, vant veteran klassen med 5 deltagere og slo veteranhannen og ble BIR Veteran ;)

Skrevet

Hi hi, jeg var ikke på utstillingen selv, men må nesten til Kathrines forsvar at de ikke var bare henne som var nogenlunde misfornøyde med hele opplegget da de kom hjem. Selv skjønner jeg ikke helt at det er en Jaktforening (var dte det det var?)som skal dele ut de et av de få Stor-certene som er, kan ikke "vi" utstillingsfolk få gjøre det ?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...