Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Tromsø utstillingen

HHC

Recommended Posts

Flyr alle fra lenger sør som skal til Tromsø?

Jeg har virkelig lyst dit, men vil heller ikke fly med hunden.

Av den enkle grunna t jeg syntes det bråker noe helt forj@!lig på fly, og med tanke på av voffen hører bedre enn meg har jeg lite lyst til å utsette han for det.

Tar alle fly eller kjører folk?

Kanskje sonen skulle leid buss? :) hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ikke fly.. Hadde tenkt å dra dersom Saeta manglet storcertet, men det gjør hun jo ikke lenger.. Villa er det ingen vits å stille for den dommeren. Men om Silje sin Enya fremdeles mangler certet sitt da så har jeg halvveis tilbudt meg å dra henne med oppover :) Har aldri vært i Tromsø jeg, det hadde vørt moro å ta det som en tur. Sonenbuss hørtes veldig smart ut synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ikke fly.. Hadde tenkt å dra dersom Saeta manglet storcertet, men det gjør hun jo ikke lenger.. Villa er det ingen vits å stille for den dommeren. Men om Silje sin Enya fremdeles mangler certet sitt da så har jeg halvveis tilbudt meg å dra henne med oppover :) Har aldri vært i Tromsø jeg, det hadde vørt moro å ta det som en tur. Sonenbuss hørtes veldig smart ut synes jeg :)

Hihi, skal du reise hele den veien med min hund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal opp, og skal fly... Var meningen å ta med en dvergpuddel og to chi, en stor puddel og en borzoi... Men må se ann litt nå som vi vet hvor mange dyr det er lov å ha med.

Kun lov til å ha med 2 hunder pr. fly.

Jeg fløy selv til Harstad- gikk veldig fint. Når jeg tok hundene ut av burene etter flyturen strakk de seg, gjespet, ga fra seg et aldri så lite "woooarr" (Hei, mamsen!). Og lurte på hva neste post på programmet var.

Tror ikke vi drar til Tromsø, men.

Dersom dere skal fly er det lurt å bestille NÅ. Hunde- bilettene blir fort utsolgt med tanke på at det kun er lov med 2 hunder pr. fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, skal du reise hele den veien med min hund! :)

Trodde jeg eide halvparten av henne jeg også :)

Kun lov til å ha med 2 hunder pr. fly.

Jeg fløy selv til Harstad- gikk veldig fint. Når jeg tok hundene ut av burene etter flyturen strakk de seg, gjespet, ga fra seg et aldri så lite "woooarr" (Hei, mamsen!). Og lurte på hva neste post på programmet var.

Tror ikke vi drar til Tromsø, men.

Dersom dere skal fly er det lurt å bestille NÅ. Hunde- bilettene blir fort utsolgt med tanke på at det kun er lov med 2 hunder pr. fly.

Vil benytte anledningen til å takke deg for bildene du tok av Turbo :)

Ellers er det helt riktig at man kun har lov å ta 2 hunder med inn i kabinen. Heldigvis bestilte jeg for to hunder til Trondheim tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"heldigvis" er det ikke en dommer jeg vil eller trenger å stille for:P

har lyst opp, men for riktig dommer...

Hmm, aknskje jeg skal sjekke hvem som dømmer jeg og, så får jeg praie buss alene :)

Får nok avslag på 66% som på toget :)

(Mali og Guro vet hva jeg snakker om)

EDIT; Haha, jeg tror jeg for moroskyld skal sende inn prisforespørsel til et busselskap :)

Hvor mange personer får vi i en slik buss + hunder? Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg sendte en mail jeg da..

Måtte legge til litt (ja, jeg skjønner om dere ler)

Ja, vi er en gjeng som kan tenke oss og fylle opp en hel buss til tromsø med hundene våre, haha..

Avsluttet den med;

Ha en fortsatt flott dag - og husk en god latter forlenger livet! :)

Lurer på om de i det hele tatt svarer :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir busstur så håper jeg det er mulig å hoppe på lenger nord enn Oslo også (skjønt jeg vil ikke betale like mye som dere for bussturen). :icon_confused:

Jeg tenkte et i Oslo (evnt Vestfold om det er mange flere derfra) også Tr.heim? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Buss til Tromsø? Fra Oslo?? Er dere gale? Det tar jo eeeeevig tid:P Må jo starte på onsdagen jo, ukestur;)

Reiser en del med hunden min, og det har ikke vært noe problem, på fly altså:P Han strekker seg når jeg tar ham ut og lurer (som Yodel sine) på hva vi skal gjøre mer den dagen;)

Sambo sier det koster rundt 10-12 000kr å leie buss herfra til Harstad-Narvik ei helg...:P Vet ikke helt, blir nå i allefall det dobbelte vil jeg tro;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Bilder fra tur på Hemnessjøen.
    • My gawd! Tenkte jeg skulle være smart og be Ede om utgangsstilling uten godbit fremme. Han har tatt det på verbal cue uten håndsignal lenge, og har koblet at det fiskes opp godis fra lomma om den ikke er i hånden. Tiden var inne, trodde jeg.  Middagen stod klar i en boks i hylla, men han så meg ikke sette den der, og den har stått der lenge med lokk på, så han koblet ikke fra lukten at det var tid for servering da jeg ba ham i utgangsstilling. Han bare så dumt på meg. Ba flere ganger. Fikk en halvhjertet sitt en halvmeter fra i 90 graders vinkel på håndsignal uten godbit. Han skulet mistenksomt på meg. Ga ham en matbit allikevel for å hinte om at de ville hagle om han bare gjorde som han fikk beskjed om. Ba på nytt om det samme. — Nope, mente Ede om det.  Spin? — Okey da. Sakte, uengasjert, ikke en full rotasjon, men fikk en matbit for den. Twirl? — Fine. Ga en uengasjert, men håpefull twirl.  Fikk matbit for den også. Ba ham om utgangsstilling høyre, fordi jeg tenkte han kanskje var mer interessert i noe han nylig har lært og ikke er lei av. — Ikke interessert. Brukte håndsignal og fikk noe halvhjertet, slapt, tregt, skeivt, og han satte seg seigt for langt bak. Fisket frem en matbit fra boksen allikevel. Målet er å få ham til å forstå at det kommer belønning selv om den ikke er i hånden, det ikke lukter fra lommene og jeg ikke har godbitpung på meg.  Utgansstilling venstre?  — Håner du meg?!  La på håndsignal. — Hvor er maten?! Ede snuste demonstrativt på hånden, så foraktelig og bebreidende opp på meg og FNØS, som for å sette meg på plass om at han ikke er slaven min, it's the other way around, bitch! Jeg "hjalp" ham til posisjon med fysisk makt, eller forsiktig guidance med hendene, alt ettersom en ser det. Han var sur, men tok matbiten for "vel" utført oppdrag.  Så tok jeg en matbit i hånden, og jaggu var det en som våknet, gitt! Kvikk og presis og rask og PÅ som en champion. Ingen slinger i valsen når det var godbit i hånden. Ba ham en gang til uten noe i hånden eller lomma. Han ble sint. Så gjennomført fornærmet av å bli utsatt for the AUDACITY fra meg. Å ***** be ham opptre som en sirkusklovn uten å gi ham lønnsgaranti kunne jeg bare drite og dra for.  You had to be there. Det ansiktsuttrykket hans. Kroppsspråket. Lyden. Ikke snakk om at han ville nedverdige seg til å gjøre triks uten å VITE med absolutt sikkerhet at det ble betalt per triks i en faderlig fart. Resten av middagen står på hylla mens jeg revurderer life choices, metoder og strategier over en kaffe.  Stemningen er til å ta og føle på her backstage i oppløpet til sportskarrieren og det ser mørkt ut for øyeblikket. 
    • Litt kortere tur i dag, med Maps Timeline på. Viste seg at den kortere turen var 44 min uten stans. Ikke rart Ede ble sliten i går.  Det er altså padde flatt rundt her vi bor nå, og Mutterns gamle traver av en hjerne som har navigert i by og kuperte landskap hele livet, den tolker tydeligvis alt synlig som mye nærmere enn det egentlig er. Får mæppe rute i en æpp og sjekke nøyere før vi går nye turveier fremover. Ede har ikke oppdaget verken pinner eller bading ennå, og aner ikke hva slags paradis av et lykkeland mange andre hunder synes han sitter i her.
    • Han er utrolig søt og pen 😍 Jeg hadde slitt veldig med å ikke la det søte kjekkastrynet der få tvinne meg rundt potene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...