Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Tromsø utstillingen


HHC

Recommended Posts

Flyr alle fra lenger sør som skal til Tromsø?

Jeg har virkelig lyst dit, men vil heller ikke fly med hunden.

Av den enkle grunna t jeg syntes det bråker noe helt forj@!lig på fly, og med tanke på av voffen hører bedre enn meg har jeg lite lyst til å utsette han for det.

Tar alle fly eller kjører folk?

Kanskje sonen skulle leid buss? :) hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ikke fly.. Hadde tenkt å dra dersom Saeta manglet storcertet, men det gjør hun jo ikke lenger.. Villa er det ingen vits å stille for den dommeren. Men om Silje sin Enya fremdeles mangler certet sitt da så har jeg halvveis tilbudt meg å dra henne med oppover :) Har aldri vært i Tromsø jeg, det hadde vørt moro å ta det som en tur. Sonenbuss hørtes veldig smart ut synes jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ikke fly.. Hadde tenkt å dra dersom Saeta manglet storcertet, men det gjør hun jo ikke lenger.. Villa er det ingen vits å stille for den dommeren. Men om Silje sin Enya fremdeles mangler certet sitt da så har jeg halvveis tilbudt meg å dra henne med oppover :) Har aldri vært i Tromsø jeg, det hadde vørt moro å ta det som en tur. Sonenbuss hørtes veldig smart ut synes jeg :)

Hihi, skal du reise hele den veien med min hund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal opp, og skal fly... Var meningen å ta med en dvergpuddel og to chi, en stor puddel og en borzoi... Men må se ann litt nå som vi vet hvor mange dyr det er lov å ha med.

Kun lov til å ha med 2 hunder pr. fly.

Jeg fløy selv til Harstad- gikk veldig fint. Når jeg tok hundene ut av burene etter flyturen strakk de seg, gjespet, ga fra seg et aldri så lite "woooarr" (Hei, mamsen!). Og lurte på hva neste post på programmet var.

Tror ikke vi drar til Tromsø, men.

Dersom dere skal fly er det lurt å bestille NÅ. Hunde- bilettene blir fort utsolgt med tanke på at det kun er lov med 2 hunder pr. fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, skal du reise hele den veien med min hund! :)

Trodde jeg eide halvparten av henne jeg også :)

Kun lov til å ha med 2 hunder pr. fly.

Jeg fløy selv til Harstad- gikk veldig fint. Når jeg tok hundene ut av burene etter flyturen strakk de seg, gjespet, ga fra seg et aldri så lite "woooarr" (Hei, mamsen!). Og lurte på hva neste post på programmet var.

Tror ikke vi drar til Tromsø, men.

Dersom dere skal fly er det lurt å bestille NÅ. Hunde- bilettene blir fort utsolgt med tanke på at det kun er lov med 2 hunder pr. fly.

Vil benytte anledningen til å takke deg for bildene du tok av Turbo :)

Ellers er det helt riktig at man kun har lov å ta 2 hunder med inn i kabinen. Heldigvis bestilte jeg for to hunder til Trondheim tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"heldigvis" er det ikke en dommer jeg vil eller trenger å stille for:P

har lyst opp, men for riktig dommer...

Hmm, aknskje jeg skal sjekke hvem som dømmer jeg og, så får jeg praie buss alene :)

Får nok avslag på 66% som på toget :)

(Mali og Guro vet hva jeg snakker om)

EDIT; Haha, jeg tror jeg for moroskyld skal sende inn prisforespørsel til et busselskap :)

Hvor mange personer får vi i en slik buss + hunder? Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg sendte en mail jeg da..

Måtte legge til litt (ja, jeg skjønner om dere ler)

Ja, vi er en gjeng som kan tenke oss og fylle opp en hel buss til tromsø med hundene våre, haha..

Avsluttet den med;

Ha en fortsatt flott dag - og husk en god latter forlenger livet! :)

Lurer på om de i det hele tatt svarer :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir busstur så håper jeg det er mulig å hoppe på lenger nord enn Oslo også (skjønt jeg vil ikke betale like mye som dere for bussturen). :icon_confused:

Jeg tenkte et i Oslo (evnt Vestfold om det er mange flere derfra) også Tr.heim? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Buss til Tromsø? Fra Oslo?? Er dere gale? Det tar jo eeeeevig tid:P Må jo starte på onsdagen jo, ukestur;)

Reiser en del med hunden min, og det har ikke vært noe problem, på fly altså:P Han strekker seg når jeg tar ham ut og lurer (som Yodel sine) på hva vi skal gjøre mer den dagen;)

Sambo sier det koster rundt 10-12 000kr å leie buss herfra til Harstad-Narvik ei helg...:P Vet ikke helt, blir nå i allefall det dobbelte vil jeg tro;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...