Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Tromsø utstillingen

HHC

Recommended Posts

Skrevet
Pleier det å være mange finner på denne utstillingen? Hadde jo vært gøy å dratt dit, men om alle er finske så er det jo kjedelig.

Både finnene & svenskene pleier å ha egne "busser" hit har jeg hørt :)

Vet om et par finske basenjier som skal dra iallefall ;)

Guest Snusmumrikk
Skrevet
Buss til Tromsø? Fra Oslo?? Er dere gale? Det tar jo eeeeevig tid:P Må jo starte på onsdagen jo, ukestur;)

Reiser en del med hunden min, og det har ikke vært noe problem, på fly altså:blink: Han strekker seg når jeg tar ham ut og lurer (som Yodel sine) på hva vi skal gjøre mer den dagen;)

Sambo sier det koster rundt 10-12 000kr å leie buss herfra til Harstad-Narvik ei helg...:) Vet ikke helt, blir nå i allefall det dobbelte vil jeg tro;)

Hehe neida, de klarer det på to dager hver vei med to sjåfører :) . Vi brukte to dager med en sjåfør opp, men vi fulgte ikke akkurat hvile/kjøretid :rolleyes: . Og det blir nok både billigere og mer behagelig for både folk og dyr på fly.

Tenkte jeg kanskje skal komme en tur å ta en titt...

Skrevet

Jeg skal fly opp.. Med Bushwack's Jack Gogo (jack russell) og silky terrieren Moonscape's Jailhouse rock, skal også stille i JH begge dagene

• 2 weeks later...
Skrevet
Jeg fikk ikke et ordentlig svar sist gang jeg spurte. Hvem er det som skal på denne utstillingen? :D

Var dere der? :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
    • Kan jeg spørre om hvilke hunderaser som har minst jaktinstinkt? Er det kun selskapshundene?
    • Jeg har ingen som kan ha hunden så de må være her
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...