Gå til innhold
Hundesonen.no

Monstersnegle i Bergen


vipsen

Recommended Posts

Eh... Æsj. Hadde jeg støtt på den der hadde jeg blitt litt uggen tror jeg, det er et eller annet med snegler uten hus som jeg synes er utrolig ekkelt. Og så på den størrelsen der da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!
Tenk å tråkke på en sånn en når man går barbeint, da.. Deilig!

Tih, jeg har en uvane å gjøre det med mindre snegler. Like ekkelt hver gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boasnegler ser jeg daglig her jeg bor. Noen er ganske store, men kanskje ikke 25cm da... Kanskje jeg er litt rar, men jeg synes ikke snegler er så ille. Hageeierne i nabolaget er helt i fistel, men de spiser stort sett løvetann og annet ugress. Hvis man synes de er så ekle så hjelper det å se nøye på dem. Se her f.eks, er de ikke søte?:

snails.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ja, det er en del av Boa-sneglene her også. Men jeg syns ikke de er på langt nær så ille som Iberiasneglen (den bruke ekle med masse slim som bare blir en slimklump hvis du tar salt på den). Den er riktignok lengere (men er jo egentlig nesten pene), men iberiasneglen er her i enorme mengder og produserer et vanvittig slim. Tråkker du ¨på den barbeint går det ikke å vaske av slimet under foten med vanelig såpe...

Tenk å tråkke på en sånn en når man går barbeint, da.. Deilig!

Prøv Iberia-sneglen, den er værre! Ææææsj æsj æsj. Også er det så mange av dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en del av Boa-sneglene her også. Men jeg syns ikke de er på langt nær så ille som Iberiasneglen (den bruke ekle med masse slim som bare blir en slimklump hvis du tar salt på den).

Nå starter man å lure hva du har til middag siden du veit dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boasnegler i Bergensområdet er gammelt nytt. Er i hvert fall 10 år siden jeg traff på "min" første boa. Og jeg har ikke sett få etter den tid heller. Ellers så kryr det jo av iberiasnegler, svarte skogssnegler og jeg har også lagt merke til en eksplosjon av hvite snegler denne sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boasnegler i Bergensområdet er gammelt nytt. Er i hvert fall 10 år siden jeg traff på "min" første boa. Og jeg har ikke sett få etter den tid heller. Ellers så kryr det jo av iberiasnegler, svarte skogssnegler og jeg har også lagt merke til en eksplosjon av hvite snegler denne sommeren.

:Laugh:

Jeg må bare le... Med ditt sterke forbi mot snegler, så skjønner jeg ikke hvordan du klarer å sette deg så grundig inn i det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da skulle dere sett den sneglen jeg møtte her i Skien... Kunne ha satt på den sal og arrangert rodeo, eller sluppet den inn på en tyrefekterarena og skremt vettet av matadoren... for større horn skal du lete lenge etter :)

Æsje, ikke si sånt, jeg er i Porsgrunn et par dager fremover, tenk om du skremte den hitover! :shocked::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...da skulle dere sett den sneglen jeg møtte her i Skien... Kunne ha satt på den sal og arrangert rodeo, eller sluppet den inn på en tyrefekterarena og skremt vettet av matadoren... for større horn skal du lete lenge etter :)

Dere telemarkinger skal nå alltid være bedre enn bergenserne :rolleyes:

Mener også jeg har sett snegl med sånne mønster før, men langt fra så vanvittig svær som det der. De kan nesten unnskyldes med at de var penere å se på. Nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Laugh:

Jeg må bare le... Med ditt sterke forbi mot snegler, så skjønner jeg ikke hvordan du klarer å sette deg så grundig inn i det :)

Hehe, vet. Blir helt fjetret når jeg ser en snegl. Har en innebygget, ufrivillig snegleradar. Har sikkert noe med at få snegler har sluppet unna saksen min i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nabounge spiste en slik svart snegle en gang. :)

Eh, ryktene vil ha det til at jeg spiste meitemark da jeg var liten. Men til mitt forsvar så må det sies at det er bittelitt mindre ekkelt :S

..hallo!! det er helt sant! Se nå her... var ute å tok bilde jeg:

:) ...hva var det jeg sa!?

Dæsken, kanskje meitemarker er mer ekle.. denne rodeosneglen fra Skien var jo skikkelig tøff og SØT jooo!!

*gliser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...