Gå til innhold
Hundesonen.no

vil gjøre noe med håret


Wanderlust

Recommended Posts

Jeg har lyst til å gjøre noe med håret mitt. Jeg har det nå i brunt, og begynner faktisk å få litt lengde på det. Hatt "kort" en god stund. Så lengden vil jeg beholde, men kan gjerne gjøre noe mer fordet.

Det er noe lenger enn på dette bildet:

megtralalalla2.jpg

Men ikke fult så mye krøller nå (det var permanent).

Dette er det nyeste bildet jeg har av meg:

IMG_0406.jpg

Men kvaliteten på bildet er litt merkelig.

Så noen som kan komme med tips? Til evt farging og klipp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... synes ikke du burde ta vekk så mye på lengden, men kanskje klippe det opp litt? evt. ta noen striper? Synes ikke du skal bleke håret ditt, men kanskje rødt? hehe mine forslag da...

Rødt skal jeg ikke ha. Hatt det så mye, og får det rett og slett ikke bort når jeg er lei. Skinner igjennom uansett farge. Dessuten har jeg hatt det så mange ganger tidligere, så blir litt kjedelig syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rødt eller platinablondt iallefall. Det får du ikke lov til :whistle: Jeg ville kanskje kjøpt meg en sånn pakke med hjemmefarging hvor man får med disse stripe-greierne som man kan putte i håret akkurat der man selv vil. Noen har disse hettene som følger med som man tar håret ut av, men jeg syns det blir finest hvis man bare er konsentrert og finner striper som man vil ha blondere selv. Da blir det mer striper og ikke hele håret blir lysere på overflaten, som det ofte blir når man bruker disse hettene med hull..

Du ligner veldig på x-bestevenninna mi for et års tid siden forresten. Spesielt på håret! :icon_confused: Hun lekte seg mye med disse stripe-pakkene, og hun har alltid hatt pent hår. ;)

Pakkene kommer i mange forskjellige fargenyanser også, så du kan jo forandre mye på grunnfargen også. Rødt og brunt i alle nyanser nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååhhh, jeg vil ha sånn hår som på første bilde :)

Syntes du burde klippe det opp litt og kanskje ta noen striper ?

Ikke ta mye på lengden, du kledde sånn lengde...

Bare å ta permanent det :rolleyes: hehe.

Jeg får vel ikke klipt det opp så mye på sidene, men bak (hadde en rar frisør sist).

Jeg lurer på om jeg kler pannlugg?!

Frisører stoler jeg bare ikke på. En gang endte jeg opp med heeelt kort, og aldri mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal få noe slags lugg. Har selv klippet meg i dag og ble veldig fornøyd. Jeg hadde hår som gikk så langt at jeg kunne trekke en strek rundt på en måte og da var det ned til navlen bak på ryggen (dårlig til å forklare. Altså jeg tok hånden og målte rundt i fra hvor langt det var på ryggen og målte rundt til magen og det nådde navlen. Jeg har ikke navle på ryggen altså.)

Hun tok omtrent 7 cm. Er kjempe fornøyd. Slik jeg alltid har ønsket håret mitt skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når jeg trekker håret frem rekker det meg 1-2 cm nedenfor armhule høyde om du skjønner. Så har ikke akkurat så langt :) Når det kommer til klipp blir det nok å klippe opp mer bak (på sidene er det ganske klipt opp), også må jeg vurdere pannelugg, men tør jeg det? ;)

(vil gjerne ha en klipp som kan hjelpe meg å se litt eldre ut.) (hvertfall den alderen jeg er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo stå forann speile og på en måte brette håret ditt slik at du kan se om du kler lugg eller ikke. Du kan brette det som pannelugg, skrå lugg, rett lugg osv og prøve deg frem. Det har jeg prøvd før. Virket veldig bra.

Ps: Hvor gammel er du? Vil vite :) Så kan jeg si hvor gammel jeg trodde du var etter på vis ikke det er for gale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo stå forann speile og på en måte brette håret ditt slik at du kan se om du kler lugg eller ikke. Du kan brette det som pannelugg, skrå lugg, rett lugg osv og prøve deg frem. Det har jeg prøvd før. Virket veldig bra.

Ps: Hvor gammel er du? Vil vite :D Så kan jeg si hvor gammel jeg trodde du var etter på vis ikke det er for gale

Hm,. ja. men man får litt feil inntrykk føler jeg (gjorde jo dette så mye som yngre).

Jeg er 20 :) Så nå SKAL du si hvor gammel du trodde jeg var. Uansett hvor feil du bommet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kanskje klippe med nesten sånn som dette jeg. Bare at jeg da vil beholde mye mer lengde og ha mer "runding" på luggen.

http://www.hairstylesdesign.com/gallery/im...tyles_23_01.jpg

Jeg skal ikke ha det fullt så "ekstremt" kanskje. Kusinen min har klippet seg omtrent sånn, og det var skikkelig stilig!

Nå er håret mitt i omternt sånn fasong:

http://www.hairstylesdesign.com/gallery/im...tyles_47_01.jpg

Liker egentlig den frisyren veldig godt, du kunne jo kledd det, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du skulle farge opp hele håret så grunn fargen ble jevn, så sette inn noen lyse gyldene striper, også klippe det opp litt :)

Ikke ha så altfor tung/lang lugg, du har veldig pene øyne som ikke burde gjemmes bak de luggene som er så populært nå, finere sånn som du har det nå, litt til siden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du skulle farge opp hele håret så grunn fargen ble jevn, så sette inn noen lyse gyldene striper, også klippe det opp litt :)

Ikke ha så altfor tung/lang lugg, du har veldig pene øyne som ikke burde gjemmes bak de luggene som er så populært nå, finere sånn som du har det nå, litt til siden :D

Hos frisør eller hjemme? Og hvilken farge bør jeg farge det i da?(det nederst er sånn jeg har fargen nå).

Skal jeg klippe det slik at jeg får en "lugg" som jeg kan dra til siden da? (føler at jeg har en fjortissklipp, og ikke ser stort eldre ut heller, men en klipp kan kanskje ikke forandre det heller. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo stå forann speile og på en måte brette håret ditt slik at du kan se om du kler lugg eller ikke. Du kan brette det som pannelugg, skrå lugg, rett lugg osv og prøve deg frem. Det har jeg prøvd før. Virket veldig bra.

Ps: Hvor gammel er du? Vil vite :icon_cry: Så kan jeg si hvor gammel jeg trodde du var etter på vis ikke det er for gale

Du har vist ikke turt å skrive hva du trodde :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare glemt bort tråden og ikke vært på pc i det siste. For opptatt med å shoppe opp alle pengene jeg har tjent på sommer jobb i sommer. Neida, jeg bruker opp de pengene som jeg har spart opp fra før av.

Jeg er fæl med å tippe feil alder så denne gangen måtte jeg tippe mellom. Så jeg tippet at du kunne være så "ung" som 18 og så "gammel" som 23. Så heldigvis så var det ikke noe gale. Du så yngst ut på det nyeste bilde syns jeg og eldst ut på det gamle :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare glemt bort tråden og ikke vært på pc i det siste. For opptatt med å shoppe opp alle pengene jeg har tjent på sommer jobb i sommer. Neida, jeg bruker opp de pengene som jeg har spart opp fra før av.

Jeg er fæl med å tippe feil alder så denne gangen måtte jeg tippe mellom. Så jeg tippet at du kunne være så "ung" som 18 og så "gammel" som 23. Så heldigvis så var det ikke noe gale. Du så yngst ut på det nyeste bilde syns jeg og eldst ut på det gamle :D

Nei da er det ikke så galt :icon_cry:

Nei nå har jeg tenkt ut litt hva jeg vil :o Så vi får sjå. (fått litt hjelp :D )

EDIT: det gamle er liksom ikke sååå gammelt da, ble vel tatt i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du burde klippe skrå lugg, så du får "åpnet" opp litt. Så kan du farge håret i den fargen du har, slik at du får gjevnet ut, og ta lyse striper som fremhever fargen din. Jeg har gått på frisør kurs, der lærte vi om ansiktsformer, klipping, striping og farging osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Korthårscollie? Røyter like mye som labrador dog.
    • Min hund Pia fikk dette midlet mot innbilt svangerskap. Og etter å ha tatt dette etter anvisning fra vetrineren i 4 dager datt hun om 2 ganger i løpet av en dag i noe som så ut som epileptisk anfall.. Ser ikke at det kan være noe annet enn medesinen som var årsaken til dette. Og fikk beskjed om å kutte ut medesinen da det var visst uvisst om hvordan denne virker.
    • Labtispe (noe partisk her). Ønsker du ikke heftigheten til jaktlinjer har man jo dual, eller også linjer av standard som ikke er blant de tyngste. Finnes absolutt standard labs som er flotte med funksjonelle kropper (og hjelper jo når de holdes slanke og spreke).    Lagt til: Ellers gjelder de samme linjene golden også, med mindre pelsstell enn på springer.
    • Hei sonen!  År 5 uten hund. Nå er jeg lei. Har vært innom de fleste rasene (altså vurdert) og har over gjennomsnittet (nerde) kunnskap om raser, men allikevel sliter jeg litt med å lande. Kanskje dere kan hjelpe?  Springer eller Sheltie. Meeennnnn. Springer: redd pelsstell men skjønner at man kan klippe den I sportsklipp uten å barbere eller ødelegge pels.  Sheltie: hater bjeffing, ser på fb gruppene at 9/10 sliter med unødvendig bjeffing og at de ikke egner seg I ymse sport grunnet lyd...   Hva skal jeg med hund?  Familie hund som jeg kan trene med og dra på kurs/seminar med. Lære mer hands on, har masse bok kunnskap men mangler litt hundespråk forståelse og hvordan løse problemer. Går turer i fjell og skog. Er mye ute og diller med barna.  Jeg har stor familie, 2 små barn, 1 stort. Mye barn innom på besøk.  Kom gjerne med andre forslag, men har vært igjennom alle rasene og slått de fra meg av forskjellige årsaker. Hjertet mitt vil en ny bruksschæfer tispe men hjerna sier nei  
    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...