Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsterkerliste!

ida

Recommended Posts

Skrevet

Da turfølget skulle komme ned på banen i går, fant hun ingen ball (jeg hadde glemt), godbitene var nesten klikket opp, så hun tok med såpebobler! Kjempestas for en som eeelsker regn og bobler i vannpytter. (Sikkert en litt syk dille egentlig, men hun stresser seg ikke opp, så da lar jeg henne leke litt med det, jeg.) Nå tenkte jeg at det sikkert er noen av dere som sitter på flotte forsterkere som andre kunne dra litt nytte av.

Starter en liste, jeg:

Spiselige:

Pølsebiter

Fiskekakebiter

Kyllingbiter

Aktiviteter:

Tennisball

Draleke

Såpebobler

Skrevet

Spiselige:

Pølsebiter

Fiskekakebiter

Kyllingbiter

Leverpostei eller annet pålegg på tube

Fiskepudding

Vafler

Pannekaker

Aktiviteter:

Tennisball

Draleke

Såpebobler

Fotball

Dultelek

Skrevet

Spiselige:

Pølsebiter

Fiskekakebiter

Kyllingbiter

Leverpostei eller annet pålegg på tube

Fiskepudding

Vafler

Pannekaker

Kylling

Blodpølse

Ost

Aktiviteter:

Tennisball

Draleke

Såpebobler

Fotball

Dultelek

Kaste gress

Kaste tang

Kaste snøball

Legge seg ned på bakken sammen med hunden.

Løpe etter hunden eller bli løpt etter

Lukte på nedtissa busker langs veikanten

Skrevet

Spiselige:

Pølser

Blodpudding (var ingen suksess, så kommer ikke til å bruke det mer)

Fiskepudding

Fiskekaker/steinbittkaker

Lungemos

Vafler/pannekaker

Annet:

Flette som jeg har laget selv, hennes favoritt

Ball med snor

Hoppe på meg for å øke stressnivået litt

Skrevet

Spiselige:

- tørrfôrkuler

- fiskepudding

Aktiviteter:

- å få lov til å jobbe/apportere i mitt tilfelle

- klø hunden på rumpa

- dulte bikkja i siden og rose

Skrevet

Spiselige:

-puffet ris

-lungemos

-tørrfiskgodbiter

Aktiviteter:

-få leke med klyper eller sånn refleksarmbånd man kan slå rundt armen

-dytte på hunden

-innkalling

-få nusse på meg

-få lov til å _____ (hilse på hunder, mennesker, ut av bilen, spise osv)

Skrevet

Vi bruker mye godbit kjøpt i butikk. Frolic er veldig populært hos oss! Det er store pakker, og varer lenge, de smaker visst utrolig godt, i følge Lara.. Disse deler jeg opp i små biter som jeg enten trener med, eller lar henne søke etter på plenen. De lukter ganske mye, så de er glimrende til sånt.

Aberet er å holde de ferske. Posen må holdes godt lukket hele tiden, ellers blir de knallharde!

Skrevet
Hvor kjøper mann sånn Frolic? :icon_confused: Har lett i forskjellige dyrebutikker, men finner det ikke..

I matbutikker finnes de :whistle: (det er jo et såkaldt "butikkfor".)

Skrevet
Vi bruker mye godbit kjøpt i butikk. Frolic er veldig populært hos oss! Det er store pakker, og varer lenge, de smaker visst utrolig godt, i følge Lara.. Disse deler jeg opp i små biter som jeg enten trener med, eller lar henne søke etter på plenen. De lukter ganske mye, så de er glimrende til sånt.

Aberet er å holde de ferske. Posen må holdes godt lukket hele tiden, ellers blir de knallharde!

Eller hell dem over i en boks med tett lokk. Vår godbitboks er egentlig til Omo, men det har aldri vært vaskepulver oppi den. Tømmer lommene etter tur og åpna pakker rett i boksen, så det er ofte en salig blanding av ulike godbitsmåbiter der. Ferskvare som pølser og fiskekakebiter blir ikke putta i boksen!

Skrevet

Slike poseklemmer holder også Frolicen fersk lenge.

Av spiselige forsterkere, kan man jo bruke det meste som ikke er skadelig for hunden. Så da har man jo store deler av matbutikken å ta av, så lenge lommeboka synes det er OK. Hunden takker sikkert ikke nei til indrefilet, om lommeboka er like enig i å bruke dette som belønning, er en annen sak.

En ting jeg har tenkt på, er alt av pølser o.l. som sendes tilbake pga utgått dato. Noen som har spurt på butikker om å få disse for en billig penge til hundene? Det er jo bare å fryse de, så ha man jo godis en stund...

Aktiviteter:

- hoppe opp i armene

- gjøre favorittøvelsen

- søksøvelser

- bade (anbfales å gjøre på varme dager om man trener fri ved fot med hund som klenger litt :icon_confused:)

- klatre på ting

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...