Gå til innhold
Hundesonen.no

Symras egen tråd

Symra&Pippin

Recommended Posts

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar
  • 2 months later...
Skrevet

Hun er så fin.. Får nesten lyst på en rasen igjen når man ser slik nydelig jente.

Klipper du henne noen ganger eller har du henne lang håra hele tiden? bare nysgjerrig.. :)

Skrevet

Symra skal stilles, da er det strengt forbudt å trimme pelsen. Unntak er bittelitt "forming" av labbene og litt hygieneklipping der bak. Labbene hennes ble trimmet for første gang i går. Det ble veldig bra. Nå ser gangen ryddigere ut. (Den siste setningen kan bety to forskjellige ting, og begge stemmer! :) ).

Skrevet

Ja det er kanskje sant. Tenke ikke på utstilling greien jeg..

Hun er i såfall kjempe søt. Jeg skal ha en Bearded collie igjen senere i livet.. Herlig rase..

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt en hel flokk! Jeg kjenner en oppdretter som har fire, gjett om de er litt søte når de står og kikker etter deg gjennom glassdøra når du går derfra, de er så glad i besøk! :)

Guest Just me!!
Skrevet

Oi, fått pels siden jeg så hu i sommer ja! Søt jente fortsatt da. :)

Skrevet

Her kommer noen bilder som Sara tok da vi var på Stavsøra sist (beardisklubben sitt område).

IMG_9713.jpg

IMG_9738.jpg

IMG_9749.jpg

IMG_9858.jpg

(Og til dere som ser på bildene med rasestandarden friskt i hu, hun HAR rett rygglinje altså, bare ikke i lekemodus på snøføre :icon_redface: ).

Skrevet
Nyydelig bartefrøken det der. :icon_redface: Hvordan er Beardisen å ha i hus i forhold til wheatenterrier?

Hun er enklere å håndtere enn Pippin. Hun er liksom så mye mykere og roligere. Hun kan hoppe opp på meg når jeg kommer hjem hun også, men hun kommer ikke rennende i 130 km/t rett i fleisen på meg! :) Pippin er grei på mange måter han også, men mye mer anspent enn henne, for å bruke det ordet. (Han forårsaker SMERTE av og til, hun kommer smygende og utdeler ivrige men myke koser).

Skrevet
Hun er enklere å håndtere enn Pippin. Hun er liksom så mye mykere og roligere. Hun kan hoppe opp på meg når jeg kommer hjem hun også, men hun kommer ikke rennende i 130 km/t rett i fleisen på meg! :) Pippin er grei på mange måter han også, men mye mer anspent enn henne, for å bruke det ordet. (Han forårsaker SMERTE av og til, hun kommer smygende og utdeler ivrige men myke koser).

:icon_redface: De høres herlige ut begge to!

Skrevet

Hun har blitt nydelig! Jeg har overhodet ikke peil på rasen, men synes ihvertfall hun ser veldig feminin og søt ut.

Håper jeg får se dere på en utstilling eller to i år :icon_redface:

Skrevet

Så stor og fin hun har blitt! Det hadde vært moro å se henne i virkeligheten en gang, så jeg krysser fingrene for at vi skal på noen av de samme utstillingene i år :icon_redface:

Skrevet

Nydelige hunden... Jeg får tårer i øynene hver gang jeg ser en beardis på utstilling. Det er en FANTASTISK rase!

Skrevet

Jeg har også blitt stor Beardisfan etter jeg møtte Susanne sine.

Har aldri sett de i virkeligheten før.

Så nydelig Symra er. Skikkelig hårdott :icon_redface:

Skrevet

Noen gang vurdert og klippe henne? :icon_redface:

Synes det er driiiit søt med kortklipt Beard collie (hvordan skrives det?) Likevell om det er det motsatte av rase standar ..

Fant ikke noe bilde av det, men det var iværtfall en på dyrlegene en gang vis du har sett det?

Skrevet
Noen gang vurdert og klippe henne? :icon_redface:

Synes det er driiiit søt med kortklipt Beard collie (hvordan skrives det?) Likevell om det er det motsatte av rase standar ..

Fant ikke noe bilde av det, men det var iværtfall en på dyrlegene en gang vis du har sett det?

Jeg har lyst til å stille henne, og da skal man holde alt som heter sakser langt unna! :whistle: Men jeg er enig med deg i at de er veldig fine under pelsen også!

Takk for koselige kommentarer alle sammen. Blir glad jeg da.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kommer an på vekten til hunden, ikke alderen. Men det gir mening, Acana er mer rent kjøtt og mer energieffektivt så hunden får mer næring ut av mindre mengde.
    • Hvor mange gram skal valp på 4 mnd ha på acana? Får ikke 120g til å stemme når han skal ha 160g på andre merker? Vi holder på å bytte fra monster til acana. 
    • Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...